Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:26

Echt slecht voor zoveel geld.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:27

Echt bizar, zo slecht... Oneerlijk ook!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:37

Iemand enig idee wanneer de kunststofversie zal verschijnen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:48

Fortuna22 schreef:
mijn singel is inmiddels ook weer terug van Fairfax. Hij was al hard toen ik hem verstuurde, maar nu heb ik hem Keihard!,vies èn verroest terug gekregen!
Zowel Fairfax als de Ruitersportzaak trekken hun handen er af, het ligt aan mijn onderhoud, de postbode, het weer, de buurman, whatever! Maar niet aan hen!

Ik geloof nog steeds in de werking van de singel, maar het materiaal voldoet gewoon niet! Zeker gezien de prijs en service.

Dat meen je niet! Ze mogen de singel toch niet zo bij je afleveren? Schandalig! Ga jij hier nog werk van maken?

DromenLies schreef:
Iemand enig idee wanneer de kunststofversie zal verschijnen?

Mijn zadelmaker is ermee bezig, maar heeft ze nog niet binnen. Meer dan dat weet ik nog niet haha.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:54

Ik zou hier wel werk van maken voor dat bedrag mag je wel enige vorm van service verwachten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:28

Met je eens grauwman.
Maar aan de andere kant hoe ga je bewijzen dat er goed mee om bent gegaan?
Dat is het nare bij zoiets. Je weet het maar kunt het niet bewijzen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:38

Cardy, wil jij mij misschien PB-n als je meer weet?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:44

DromenLies schreef:
Cardy, wil jij mij misschien PB-n als je meer weet?

Ja tuurlijk, geen probleem! Mocht ik het nou vergeten, moet je me soms maar even helpen herinneren hihi. :o?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:10

Ik weet dat het lastig te bewijzen is maar ik zou toch overleggen met iemand van rechtshulp oid hoe je dit kunt aanpakken. Een goedlopend internationaal bedrijf heeft hier normaal gesproken een verzekering voor.

Hoor ook graag van je Cardy als je iets meer weet.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:14

Consumenten worden gezien als zwakkere partij en genieten zodoende extra bescherming. Zeker wanneer het gebrek binnen 6 maanden opspeelt. Die 70 euro lijken mij al strijd met het consumentenrecht. Verzending terug naar jou is toch echt voor hun risico. Dan hadden ze het maar beter moeten verpakken. Ik zou het voor zo'n groot bedrag er iig zeker niet bij laten zitten. Zeer onprofessioneel.

Ohja en over die bewijslast.... Daar is het laatste woord nog niet over gezegd denk ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:19

Ik dacht laatst al eens, eigenlijk zouden jullie samen moeten werken in deze. Er zijn toch genoeg mensen met klachten.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:22

Ja zeker. Misschien kunnen jullie een facebookpagina oprichten hierover en flink wat herrie schoppen. Kijk maar naar die actie van Dinja van Lieren met die roze Derby-laarzen waarvan het leer ging kreuken. Binnen een dag was het probleem meer dan gratis opgelost. Dit is echt schandalig.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:24

Ik laat het hier inderdaad niet bij zitten. Er ligt nu een mail bij de ruitersportzaak. Ik geef hen de kans het alsnog op te lossen en anders ga ik inderdaad andere stappen nemen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:16

zou even contact opnemen met de rechtsbijstand of juridisch loket.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:55

Heb je een foto van de singel? Voordat je het opstuurde en hoe die nu bij je is aangekomen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:36

Valt er inderdaad niet samen te werken met meerdere gedupeerde van een slechte singel.

Ik heb jaren leren singels gehad. Nooit overdreven dure. En met na het rijden met zadelzeep af doen en af en toe eens in de olie nooit scheuren gehad.
Dus dat moet met kwaliteits leer toch helemaal niet kunnen.

En al helemaal niet bij zoveel mensen.

Probeer elkaar te vinden en je zo sterk te maken. Fairfax komt er zo wel erg gemakkelijk mee weg.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 17:19

Fortuna22 schreef:
Ik laat het hier inderdaad niet bij zitten. Er ligt nu een mail bij de ruitersportzaak. Ik geef hen de kans het alsnog op te lossen en anders ga ik inderdaad andere stappen nemen.

Ik wil me wel aansluiten bij eventueel verdere stappen.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:46

Morris schreef:
Fortuna22 schreef:

Ik wil me wel aansluiten bij eventueel verdere stappen.

En ik (evt) ook, mocht ik een belabberd voorstel krijgen! Vooralsnog ben ik nog (steeds) aan het wachten op mijn singel. Ook de ruitersportzaak zit erachteraan. Gelukkig heb ik foto's van de singel gemaakt op de dag van verzenden.......

Eden2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 20:08

Ik heb een advocaat gebeld. En een rechtbijstandsverzekering. Komt erop neer dat de verkoper het eerste half jaar moet aantonen dat het wel een goed product is. Na die 6 maanden is het aan de koper om aan te tonen dat het een ondeugdelijk product is. En dat is niet aan te tonen omdat het een welles nietes verhaal wordt. Omdat ik geen rechtbijstandsverzekering heb, heb ik gebeld met Das. Zij hebben voor 1 bedrag rechtbijstand. Alleen is dat bedrag hoger dan het laten repareren van de singel.
Daarom heb ik me erbij neergelegd dat mijn klacht niet netjes zal worden afgehandeld. Ik maak hem nu elke keer na gebruik schoon en dan vet ik hem in, vaker dan het advies dus. Dit in de hoop dat mijn singel niet slechter wordt. Repareren doe ik niet want als er weer scheuren in komen zullen ze mij wel weer de schuld geven.

Ook heb ik rechtstreeks contact gehad met fairfax. Zij gaven al toe dat niet alle singels zijn getest door die externe partij. Helaas blijven zij erbij dat het gebrekkig onderhoud is. Dat zij nu met een singel van ander materiaal komen is voor mij toch een bevestiging dat de kwaliteit niet is wat het moet zijn.

Toch neemt mijn ervaring met de gebrekkige service niet weg dat ik heel tevreden ben over de werking van deze singel. Mijn merrie loopt er veel fijner mee dan met andere singels. Ik denk ook dat ik de goedkopere versie gewoon ga kopen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:24

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:29

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:35

Dat ziet er goed uit inderdaad! Ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien. Mijn leren variant voldoet heel goed maar is eigenlijk te groot voor mijn jongste paard maar net niet zo dramatisch dat ik er een leren variant bij wil betalen maar de kunststoffen versie is dan een goede variant! Niet zo'n rib uit mijn lijf.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:38

Ik ben wel benieuwd naar de kunstof versie! De leren is me toch echt te duur, zeker met al die berichten hier over de slechte leer kwaliteit!

misschien toch maar eens gaan proberen! Morgen meetlintje maar weer mee! Ik wil toch al een langere singel aanschaffen, goed excuus om dan de kunstof variant te bekijken!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:51

Ik heb nu ook een fairfax dressuur narrow, erg blij mee :)

Zou eerst wachten tot ik die van een stalgenoot kon lenen om te proberen, maar aangezien ik niet heel veel op stal ben en als ik er ben zijn het vaak andere tijden was het er nog niet van gekomen.

Met een leuke financiële meevaller heb ik de sprong toch maar gewaagd om te kijken of de singel kon bijdragen aan meer stabiliteit van mijn zadel en natuurlijk ook voor mijn paard.

Ik moet zeggen tot nu toe ben ik erg tevreden, mijn zadel lijkt een stuk stabieler te liggen en mijn paard loopt er ook erg fijn onder :) omdat mijn paard vrij kort en rond is heeft hij weinig ruimte tussen de elleboog en singel, kreeg het idee dat dat de reden was dat het zadel wat bewegelijk was en dat lijkt nu ook wel de oorzaak te zijn.

Wat betreft kwaliteit moet ik wel zeggen dat ik voor die prijs de singel vrij 'simpel' vindt ogen qua kwaliteit. Het dagelijks poetsen vind ik zelf niet zo'n punt, dat deed ik toch al vrij regelmatig omdat we alleen een buitenbak hebben en ik mijn leren singel niet onder de prut weg leg als het geregend heeft.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 00:49

manonutjuh schreef:
Ik kwam in mijn zoektocht naar een andere singel dit bericht tegen:

https://m.facebook.com/ZadelmakerijJean ... 5561683994

De kunstof variant zou van prolite zijn!

ziet er zeker goed uit! Ik zie hem ook alleen bij hun te koop staan. Op de site van fairfax wordt ie niet genoemd