Ik heb controlepunten waarmee ik kan checken of ik op mijn balancepoint zit en op een dressuurzadel al ik nooit never nie op mijn balancepoint kunnen zitten, dan zit ik veel te ver naar voren.
Ik hoorde het mijn ezelsmid heel plastisch uitleggen aan degene die op mijn ezel zat, op een ezel moet je nog verder naar achteren zitten, maar zijn uitleg komt nooit door de Boktcensuur

Op een Parellicursus hebben we het op elkaar mogen testen: zo zitten als je op paardrijles geleerd hebt en op je balancepoint (volgens Parelli) zitten, als "paard"vond ik het laatste stukken prettiger voelen!
Met de Iberica heb ik last van het voorboogje als ik voor takken weg moet duiken, ikheb een dikke maat 50 van broek en ben ontzettend zwaar, maar mijn bovenbenen komen toch niet tegen dat ding aan. Ik denk dat ik héél anders zit als jullie.Helaas rij ik op tijden dat ik nooit iemand tegenkom die er een foto van kan maken (en dat doe ik expres omdat die iemanden doorgaans loslopende honden bij zich hebben en die wil ik NIET tegenkomen)