WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:31

Zinn schreef:
Ik had nergens vermeld welke kleur ik wou,ik wist ook helemaal nog niet wat ik wou, dat had ik ook duidelijk in mijn email vermeld. Het was een vrijblijvende passessie om eens te zien en voelen. Ik had zelf geeneens zelf gezegd van OK ik bestel er 1, toen ze het formulier ging invullen :+ al goed dat ik er 1 wou hé :Y) en uit zichzelf alle opties opnoemen dat hoeft ook niet, maar mijn andere zadelmakers hier hebben toch altijd wel gevraagd of ik bruin of zwart wou, of ik een bijpassende singel en beugelriemen wou, dat soort dingen...daar is ook allemaal niets van gezegd. Maar bij mij heeft ze bv ook niet duidelijk gezegd welke onderdelen er besteld zijn ofzo. Daar weet ik dus niets over op dit moment. Ik weet alleen dat ik de zweetbladen met v-stikking krijg en de giant high wrongen (omdat ik die terug ben gaan zoeken op internet) en op dat moment dacht ik daar dan weer niet over na, maar achteraf gezien vind ik dat ze wel heel karig was met informatie. Daar leren we dus weer uit.

Dat is jammer genoeg wel waar...
Ik wist ook niet welke onderdelen er voor mijn zadel besteld waren. Dat heb ik later, in het Wow-HK-topic hier, van Arie Boer vernomen want de bestelling verliep via hem.
Op zich maakte het me ook niet veel uit. Het belangrijkste was dat mijn paard een goed passend zadel zou krijgen en dat is ook gelukt. *\o/*

@ Needje: ik had vooraf opzoekwerk gedaan over het Wow-concept. De kleur kon me op dat moment gestolen worden. Daar was ik helemaal niet mee bezig! Maar toch vind ik dat mijn fitter gerust de kleurenstaaltjes had kunnen laten zien. Dan had ik er wsl wél over nagedacht!

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:27

tadaa, zie hier, er kan nog meer met de canteplate! Dit vond ik op internet bij een Engelse Wow dealer. Je zult er vast wel meer voor betalen, maar dan heb je wel een unieke cantle ;-P

Afbeelding

mellamoshan

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:31

hmm zit een beetje te twijfelen of ik hem nou wel of niet mooi vind... :')
beetje over de top is hij in ieder geval.... :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:50

:oo wat erg beetje opvallend en wat moet je dr mee je ziet er zelf nooit wat van :=

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:56

't is maar waar je van houdt en als íe gestolen wordt pik je hem er zo weer uit :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:32

Nou wij hadden ook ene enerverende date met Kerry vandaag. Terwijl Kerry met het zadel bezig was vond mn paard het nodig om z´n slokdarm dicht te stoppen met een prop hooi.
Hele bende natuurlijk en een zielig paard. Dus uiteindelijk niet kunnen rijden. Maar Kerry zei dat ik het morgen maar moest testen en m dan even laten weten hoe en wat.
Wel nog een `trucje` van m geleerd om de spieren te laten ontspannen van de spieren rond de slokdarm bij zoiets. Dus daar was ik wel blij mee.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:37

JoesPleasure schreef:
tadaa, zie hier, er kan nog meer met de canteplate! Dit vond ik op internet bij een Engelse Wow dealer. Je zult er vast wel meer voor betalen, maar dan heb je wel een unieke cantle ;-P

Afbeelding

das met recht WOW

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:01

Ik vind het iets too much geloof ik.
Maar je hebt wel iets aparts ja :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:13

JoesPleasure schreef:

Afbeelding

GE-WEL-DIG! Hier zou ik meteen voor vallen. Ik denk dat het niet de cantleplate is die ze hebben bewerkt, maar dat de steentje zijn gehotfixed op het leer van de zitting. Hmmm, ik voel een creatieve bui opkomen (oh nee, mijn zitting ligt in Engeland :( )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:33

nou marjo is weer geweest merrie was super braaf :)) vond alles prima :)
helaas moet ik wel andere kussens :(

dus mocht iemand dit hebben pb
DXWG tab en stitchline 18 inch :))

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:43

JoesPleasure schreef:

Afbeelding

Oh nee, dit is écht niet mijn ding... :n Wat ik wél mooi zou vinden, is een rij strass verwerkt in het zilveren boogje!

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:11

Haha, die cantle het lijkt wel een troon!
Ik zou het niet doen hoor. Zet dan steentjes op je rijjasje of ergens op waarop je ze ook weer kan verwijderen. Zoiets vind je op een gegeven moment misschien niet meer mooi. Zadel gaat toch héél lang mee. En nog iets.. waarschijnlijk onverkoopbaar mocht het ooit nodig zijn. Je zult wel een bezienswaardigheid zijn. Ik zie de humor er wel van in.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:12

Vinden jullie je zadelkussens zacht of hard?
De mijne, van het nieuwe dressuurzadel zijn zo zacht, je ziet ze helemaal inveren bij het lichtrijden, zitten..Kan ook te zacht zijn, lijkt mij. Kerry komt nog een keer checken maar dat zou ik lieven een paar weken vooruitschuiven dan nu al na een week!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:17

Mijn paardje heeft een headplate groter gekregen :D Is begonnen als sprietige driejarige met een 2
en we zitten nu op een 4. Zal ook wel rond de 3 en de 4 blijven zitten waarschijnlijk. Paardje van
mijn stalgenootje ging vandaag van een 4 naar een 6 :wow:

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:18

Zoveel blingbling is ook niet echt mijn ding, en een beetje over-the-top die foto hierboven. Ik vind het leuk dat m'n tweedehands wow toevallig een bruin-rode piping heeft, maar helemaal zwart had ik ook prima gevonden.

@vitelli: de kussens horen ook niet echt hard te zijn hoor. Ze moeten zo zacht zijn dat ze maximaal drukverdelen over de rug van je paard op het moment dat je zit, als ze te hard zijn krijg je een skippybal-effect.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:22

Vraag aan de WoW rijders die al wat langer met hun zadel rijden: ik rij met mijn WoWzadel nu ruim 4 jaar, heb alleen in tussentijd de zweetbladen laten veranderen (van dressuur extra lang naar springbladen), wel ieder jaar de check laten doen, maar: doordat ik continu buiten rij zijn mijn kussens ietwat verkleurd door uv licht. Dit constateerde mijn fitter ook, het komt dus door uv licht! Wat doen jullie om de verkleuring tegen te gaan? Zwarte kussens verkleuren naar een bruinige tint. Dus voor de buitenrijders onder ons: let dus op als je met leuke kleurtjes aan de slag gaat!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:50

even vraag, ik heb een H singel kunnen bemachtigen.nu de vraag welke singel stoot moet er uit de voorste of de achterste?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:50

Die cantle plate vind ik ugly.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:27

Yetse schreef:
Vraag aan de WoW rijders die al wat langer met hun zadel rijden: ik rij met mijn WoWzadel nu ruim 4 jaar, heb alleen in tussentijd de zweetbladen laten veranderen (van dressuur extra lang naar springbladen), wel ieder jaar de check laten doen, maar: doordat ik continu buiten rij zijn mijn kussens ietwat verkleurd door uv licht. Dit constateerde mijn fitter ook, het komt dus door uv licht! Wat doen jullie om de verkleuring tegen te gaan? Zwarte kussens verkleuren naar een bruinige tint. Dus voor de buitenrijders onder ons: let dus op als je met leuke kleurtjes aan de slag gaat!

Daar heeft ieder zadelmerk dat leer gebruikt dat binnen europa gemaakt wordt last van. Heeft te maken met de verf. Door regels mogen bepaalde ingredienten niet meer gebruikt worden.

gewoon verf kopen en bijkleuren.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:10

steinstein schreef:
even vraag, ik heb een H singel kunnen bemachtigen.nu de vraag welke singel stoot moet er uit de voorste of de achterste?

De achterste

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:18

Oke ik zag vandaag bij het zadel waar de singel bij zeer dat de voorste stoot eruit gehaald was. ik dacht dat altijd de achterste eruit moest vandaar mijn vraag

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 08:09

Schangah schreef:
Yetse schreef:

Daar heeft ieder zadelmerk dat leer gebruikt dat binnen europa gemaakt wordt last van. Heeft te maken met de verf. Door regels mogen bepaalde ingredienten niet meer gebruikt worden.

gewoon verf kopen en bijkleuren.

Daar heeft overigens mijn Karl Niedersuss, die even oud is en waarmee ik ook alleen maar buitenrij, geen last van. En 'gewoon verf kopen en bijkleuren' vind ik nogal een risico, zeker als je met die speciale kleuren te maken hebt. Het is een waarachtig duur zadel, dat snel verkleurt en dan vind ik het persoonlijk gewoon jammer dat je als amateurschilder aan de slag moet om dit soort dingen op te lossen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:01

mijn vorige wow was al ouder en dr is altijd mee buiten gereden die was niet verkleurd, gelukkig heb ik nuj een geisoleerde binnenbak dus geen hitte in de zomer en geen overdreven kou in de winter :))

normaal gesproken weet een fitter ook wel welke ''verf'' je kan gebruiken, maar ik vind het geen probleem als t leer veranders leer moet leven

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:17

Yetse schreef:

Mijn stalgenootje d'r Wow heeft daar ook last van en die heeft toen van Kerry als tip gekregen om de verkleurde plek met olie (zonnebloem olie of olijfolie) in te smeren en er dan een verfbrander bij de houden (niet te dicht uiteraard) en dan komt de kleur weer terug. Weet niet of dat blijvend is, maar het werkte wel in ieder geval!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:46

JoesPleasure schreef:
Yetse schreef:

Mijn stalgenootje d'r Wow heeft daar ook last van en die heeft toen van Kerry als tip gekregen om de verkleurde plek met olie (zonnebloem olie of olijfolie) in te smeren en er dan een verfbrander bij de houden (niet te dicht uiteraard) en dan komt de kleur weer terug. Weet niet of dat blijvend is, maar het werkte wel in ieder geval!

Brandt je het leer dan niet gewoon donker? Of kan het ook met lichtbruin leer bijvoorbeeld? Ik zou het niet durven, zie mezelf al mijn zadel in de fik steken := .