wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:40

Marjolein heeft bij mn wow die ik nu nog heb de singel anders gezet en ineens kan ik veel beter zitten op mn paard en geen geschuif meer. B loopt er het zelfde onder hoewel hij moment graag op de voorhand gaat omdat hij niet te snel mag lopen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:54

Patriciavt schreef:
femmefatale1 schreef:
Vandaag weer een keer op mijn wow gereden en hij lag goed :D
Ik merkte ook dat ik wat rechterop zat..

Maar echt hè.. ik ga echt ergens zitles volgen... :o
De stap en galop gaat goed, maar die draf.. echt hopeloos :')

Centred Riding, aanrader!!!! :j
Heeft mij echt héél erg geholpen!

Ik wil het dus zowiezo niet op mijn eigen paard doen..
Maar gewoon op een doorgereden paard, aan een longeerlijn en 'zitten'.. ~~}>
Nu alleen nog even kijken waar...

Persephone

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:21

wie kent een goeie fitter die een wow zadel kan aanpassen in regio Groningen? Woon zelf in buurt van Amsterdam en zat aan Schwung online te denken, maar paard blijft vooralsnog in Groningen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:04

marjolein van woensel komt hopelijk zeer binnenkort richting drenthe/groningen om mn zadel af te leveren misschien kun je met haar over leggen of ze ook bij jou langs kan gaan :D

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:44

heb vandaag ook weer gereden, ging lekker. had er een slof aan gehangen, omdat madame steeds in de galop hoofd omhoog gooit en aan de kletter gaat. in de galop dus even slof erbi gepakt en ze was zo verbaasd dat dat hoofd niet in de lucht kon. daarna slof eraf gehaald en zonder geprobeerd en ging goed. woensdag weer erop, hopelijk is ze nu klaar met die streken!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:07

Needje schreef:
Een fjord met HP1 klinkt bij mij zo krap in de oren. IK PERSOONLIJK heb nog nooit een fjord gezien die niet minimaal een wijde boom nodig had. En ben stiekem ook erg benieuwd hoe dat zadel op de rug ligt.
(niet aanvallend bedoeld, echt puur interesse!!!!)

Mijn Fjord'je' (4,5 jaar jong en tegen de 1.50 hoog) heeft een headplate maat 2. Zij heeft nu ondanks dat je bij
een Fjord vaak SDWG kussens met tabs zou verwachten (puur theoretisch gezien) een DWG kussen zonder tab :D

zonnepitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:04

Hoi allemaal,
Voor mijn vierjarige merrie heb ik een passend zadel nodig. Ik was al geruime tijd van plan om een wow zadel aan te schaffen als de tijd rijp was maar nu de tijd begint te dringen rijzen er toch wat vraagjes op. Ik ben nieuw hier op het forum maar hoop dat jullie me kunnen helpen.

Eerst en vooral: welke wow dealer kunnen jullie aanraden? Als ik me zo'n duur zadel aanschaf vind ik het echt wel belangrijk dat het behoorlijk en vakkundig wordt aangemeten. Ik ben woonachtig in belgië te antwerpen. Ik heb begrepen dat in belgië enkel equilotus wow zadels verdeeld. Zijn er hier mensen die daar positieve of negatieve ervaringen mee hebben?
Eventueel andere wowdealers die jullie kunnen aanraden die tot in deze streek komen?

Ik heb begrepen dat niet alle paarden er goed onder lopen omdat het paard zelf ook meer voelt gebeuren met dit zadel. Mensen die hier ervaringen mee hebben?

En blijkbaar dat de zadels duurder zijn geworden (ik ging er nog van uit dat ze 2400 euro waren). Waar zitten de verschillen dan juist in?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:07

over fitters in belgie kan ik geen mening geven ken er geen helaas,
Ik heb enkel erg positieve berichten over de wow heb er 4 paarden onder gehad en allen waren ze erg verbeterd in bespiering en beweging.
De zadels zijn inderdaad duurder geworden, de zweetbladen met V zijn bijv duurden dan zonder en dan heb je natuurlijk nog de kleuren modellen etc

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:53

zonnepitje schreef:
Eerst en vooral: welke wow dealer kunnen jullie aanraden? Als ik me zo'n duur zadel aanschaf vind ik het echt wel belangrijk dat het behoorlijk en vakkundig wordt aangemeten. Ik ben woonachtig in belgië te antwerpen. Ik heb begrepen dat in belgië enkel equilotus wow zadels verdeeld. Zijn er hier mensen die daar positieve of negatieve ervaringen mee hebben?
Eventueel andere wowdealers die jullie kunnen aanraden die tot in deze streek komen?

Ik heb mijn zadel laten aanmeten door Equilotus. Niets dan positieve ervaringen hier! :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:59

CaylinnMae schreef:
Needje schreef:
Een fjord met HP1 klinkt bij mij zo krap in de oren. IK PERSOONLIJK heb nog nooit een fjord gezien die niet minimaal een wijde boom nodig had. En ben stiekem ook erg benieuwd hoe dat zadel op de rug ligt.
(niet aanvallend bedoeld, echt puur interesse!!!!)

Mijn Fjord'je' (4,5 jaar jong en tegen de 1.50 hoog) heeft een headplate maat 2. Zij heeft nu ondanks dat je bij
een Fjord vaak SDWG kussens met tabs zou verwachten (puur theoretisch gezien) een DWG kussen zonder tab :D

Ravina heeft nu een zadel aangemeten gekregen zonder tab,een WG (wide gullet) en dus met een HP 1

voor degenen die nieuwsgierig waren hoe haar rug er zonder zadel uitziet:

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:03

Snoevie, zo lijkt ze toch niet echt smal. Maar van een foto kun je ook niet veel zeggen vind ik.

Zonnepitje, Kerry Sharp komt uit omgeving Breda maar vindt het volgens mij geen probleem een stukje te reizen (naar mij was ook een uur rijden voor hem).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:11

ja heb je ook gelijk in,maar omdat er mensen nieuwsgierig naar waren,heb ik m ff opgesnord.

Marjolein heeft de verschillende kopijzers gepast op haar rug,en ik kon ook echt wel zien dat dat gewoon klopte.

ze is van bovenaf niet erg breed,maar is qua buik wel weer stevig

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:27

De wow-fitter zal vast wel weten wat goed is! :)

Ik zit een beetje in twijfel... ik heb dus opdracht gekregen van Kerry om 2 weken te stappen ohz zodat de bespiering kan veranderen waardoor als het goed is het zadel dadelijk wel passend gemaakt kan worden. Ze moet zo veel mogelijk laag lopen om zo haar rugspieren op te rekken en buikspieren aan te spannen. Dit mag dus alleen in stap omdat zeker in draf en galop het zadel naar voren schuift en over de schouder komt te liggen.

Zou het verstandig zijn haar bijgezet te longeren met longeersingel zodat we de rug- en buikspieren extra kunnen trainen of zal ook de longeersingel de verandering van de bespiering belemmeren? Ik ben bang dat de singel ook over de schouder komt te liggen. Of overdrijf ik nu? :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:28

kan heel goed hoor ordeal, ik zou dan ook balkjes neerleggen als dat mogelijk is. beetje bijzetten met touwtjes om m lekker over de rug te houden

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 13:56

Mijn paard is iig meer normaal geworden. Sinds vandaag een HP2.
(al zei ie dat ie van de zomer waarschijnlijk wel weer een 3 moest := :+ )

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:37

Morgen wordt mijn zadel eindelijk afgeleverd na 13 weken wachten door Iris Smalbeek!!! Ben zo ontzettend blij:D:D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:19

Ik ga de handdoek maar in de ring te gooien voor wat betreft de wow. Hij zakt binnen 2-3 weken na het opnieuw aanpassen alweer zover over de schouder dat het harde gedeelte van het zadel tegen haar schoft aankomt. Ik ben nu al vanaf april bezig, ik geloof niet meer dat het nog wat gaat worden. Marktplaats dan maar.
De vraag is echter wat rest er dan nog, doorzoeken of er toch niet een zadelmerk is dat past of een volledig maatwerk zadel laten maken? Al weet ik niet of een volledig maatwerkzadel nog iets toe kan voegen wat met de WOW niet kan. Ik blijf het vreselijk zonde vinden want als het goed ligt is het echt een heerlijk zadel zowel voor het paard als voor de ruiter.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:26

Dat is wel heel erg balen Nescafe! Eerder had je toch ook al gemeld dat het zadel niet goed ligt, heb je toen nog contact gehad met een andere fitter?

Mijn zadel schuift nu ook nog naar voren maar d.m.v. een strak trainingschema zou de bespiering beter moeten worden waardoor het zadel dan wel goed komt te liggen. Bij mij komt de wow fitter over 3 weken opnieuw langs om aanpassingen te doen en gaan er waarschijnlijk ook andere kussens onder.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:57

Dit was eigenlijk al mijn derde fitter in anderhalf jaar tijd, alledrie hadden ze moeite al was het op verschillende gebieden. De eerste blies de kussen te hard op om het zadel hoog te houden en "miste" een afgebroken schroefje in de headplate, de tweede maakte ze te zacht waardoor ze een drukking kreeg en bij deze blijft het maar naar voren schuiven en over de schoft zakken. De sessies (zo'n 10 in totaal) kosten toch ook elke keer geld en per saldo heb ik nu nog geen passend zadel (en 600 euro geïnvesteerd in nieuwe kussens die niet passend te krijgen zijn). Ik heb wel contact gehad met de dames van Schwung maar die zitten ook wel redelijk ver bij mij vandaan en komen niet aan huis in deze regio.

Ik ga denk ik een boommaat groter proberen in het wintec zadel wat ik nog heb liggen en kijken hoe dat dan ligt. Als dat zadel dan ook nog blijft schuiven moet ik op zoek gaan naar een zadelmaker, op stal raadde ze bestfitzadelservice aan. Maar het blijft inderdaad balen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:40

Bijna vrijdag, dan komt er eindelijk een fitter langs om hopelijk mijn zadel probleem op te lossen. Mijn zadel schuift naar voren over de schouder en geeft op de ruggegraad een drukking. vervelend, is het nu mooi weer kan ik niet rijden op mijn dure rib uit mijn lijf zadel

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:45

het gebeurt precies toch wel vrij vaak, dat deze zadels naar voren schuiven, of ligt dat aan mij? Ben het op bokt ook al meer tegengekomen bij mensen die niet hier in dit topic posten

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:46

Als je zadel niet passend te maken is, terwijl dat wel is aangegeven. Dan gaan ze maar door tot het passend is en anders wil ik mijn geld terug. Het kan toch niet zijn dat je meer dan 2500,00 uitgeeft aan een zadel die volgens de fitters passend is, niet blijkt te passen. Dat gaat er bij echt niet in. Ik verwacht dat een WOW fitter kundig is en dat deze ook een goed zadel kan leveren en als blijkt dat het niet passend te maken is, vind ik dat ik niet voor deze kosten moet opdraaien. Zie z`n zadel maar eens te verkopen op internet. Je krijgt er echt geen € 2000,00 terug op je zadel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:59

Steinstein eigenlijk heb je daarin helemaal gelijk. Als ze fitter zegt het passend te kunnen krijgen maar dat blijkt niet het geval, dan ben je verkeerd voorgelicht.

Zinn, ik denk dat het misschien ook wel mee te maken heeft dat veel paarden met een "moeilijke" rug een Wow zadel krijgen. Dat is bij mij dus wel het geval. Ik heb er vanalles op gehad; wintec, euroriding, prestige, verschillende passiers etc maar niets was echt goed. Dat ligt natuurlijk niet aan de zadels mar aan de combinatie met mijn paard. Nu maar hopen dat Wow de oplossing blijkt te zijn, anders weet ik het echt niet meer.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:14

Als ik het goed lees bij Nescafe, heeft ze het zadel nieuw gekocht, dan heeft de fitter het bij het aanmeten al niet goed aangemeten. Daar gaat de WOW fitter de fout in. WIj zijn de kopers en we verwachten dat z`n WOW fitter er een opleiding voor gevolgd heeft en dus een goed passend zadel kan aanmeten. Kan deze dat niet is het geen WOW fitter en zal deze ook zijn verlies moeten nemen en niet iemand met het kluitje het riet insturen. Ik ga daar niet mee akkoord, we hebben het hier niet over een zadelmarkt zadel.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:24

Het zadel heb ik voor mijn vorige paard gekocht dat kan ik deze fitter niet aanrekenen. De kussens zijn wel op aanwijzing van de fitter gekocht voor dit paard. De fitter had van tevoren gezegd dat als ze niet zouden passen dat ik ze toch af moest nemen omdat het geen courante kussens waren. Dan blijft er niet zoveel keus maar nu heb ik per saldo wel betaald voor iets wat ik niet kan gebruiken. Maar dit soort verhalen hoor je vaker bij zadels, ook van bv hulzebos hoor je dit soort problemen. Je bestelt een zadel en wat doe je dan als het niet past. Je rechtspositie is niet zo sterk.