Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:13

En kwestie van opmeten ?
Want veronderstel wel dat hij even aan huis komt ofzo om je paard te bekijken ? :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:17

hij is daar gaan opmeten en passen

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 07:55

Hij is inderdaad bij mij komen passen en opmeten. 27 juni komt ie m'n zadel brengen.
Het is best nog handig aangezien ik eerste van de dag ben en hij dan niet teveel te laat komt. :P

Poes: Van leer ken ik bijna niks.
Wel besloten om geen kalfsleer of het soort leer van dat testzadel te nemen. Slijt te snel. Dus het wordt allemaal standaard.
Vind je €1600 veel te veel of gewoon teveel? :)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:54

Ben ook zo blij dat mijn zadeltje eindelijk komt. Van de week paardlief laten nakijken door Karianne van Ruth (www.Lodash.nl) en is weer keurig recht. We zijn er klaar voor!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 23:41

Voor de kwaliteit van dat leer, goh vond ik het zo op het zicht geen 'op maat degelijk leer' zadel gewoon, zat wel heel stevig (alleen helemaal mijn ding niet) dus wat dat betreft zeker ok.
Maar die vulgaten bvb, ik vind dat toch maar voos.
Het leer was ook niet doorverfd, maar echt gecoat, en die ging er langs alle kanten af? Het leek niet eens volleder, echt rare kwaliteit vond ik het!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 08:40

Mijn zadel is van hele mooie kwaliteit hoor.
Mijn Euroriding was veel minder en over mijn Prestige van 20 jaar geleden nog maar niet eens te spreken.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:31

aaaah vanmiddag ben ik gebeld!!! De levering op de 29ste gaat niet door want het zadel is nog lang niet klaar. Ze moeten het hele basismodel aanpassen, dus het gaat allemaal langer duren. Alles moet aangepast worden, zelfs de kussen aan de onderkant werd er gezegd. Ze kon zelfs niet zeggen wanneer het zadel dan wel klaar zou zijn.

snik......verdrietig.....

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:12

Ik meld me hier ook maar even. Arno komt zaterdag 2 juli in de middag voor een zadel aan te meten. Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, ja eigenlijk wel :D een zwart zadel zonder poespas en een wat stroevere zit. (ik vind de meest zadels te glad.
Zijn er misschien mensen met foto's? Ik zie hier zo weinig foto's voorbij komen.....

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:23

Balen Sharmila!

Bij mij komt hij 8 juli eind van de ochtend om me zadel na te kijken.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:24

@mywayzidane
Ik heb wel foto's van me zadel maar ik heb een zwart met bruin zadel:

Afbeelding

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:48

Sharmila schreef:
aaaah vanmiddag ben ik gebeld!!! De levering op de 29ste gaat niet door want het zadel is nog lang niet klaar. Ze moeten het hele basismodel aanpassen, dus het gaat allemaal langer duren. Alles moet aangepast worden, zelfs de kussen aan de onderkant werd er gezegd. Ze kon zelfs niet zeggen wanneer het zadel dan wel klaar zou zijn.

Oh nee toch, dat is echt vervelend!
En nog lang niet klaar? Ik zou er echt niet blij mee zijn. Hoe lang wacht je al?

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:03

@linsey: wat voor zit heb jij? Middel?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:37

mywayzidane schreef:
@linsey: wat voor zit heb jij? Middel?

ik heb model sb en volgens mij diepe zit.

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:29

*\o/* als het goed is wordt mijn zadel na 13 weken wachten as donderdag geleverd _/-\o_ ben heel benieuwd :D

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:32

Heeft iemand die nieuwe singel inmiddels al ontvangen??

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:43

Katyatje schreef:
Sharmila schreef:

En nog lang niet klaar? Ik zou er echt niet blij mee zijn. Hoe lang wacht je al?

Moest even tellen hoor, ben ik nu 9 weken aan het wachten. Dit weekend zit ik op 10 weken. Tja kwaad worden, dat zou oneerlijk zijn. Ik heb nogal extreme wensen namelijk. Mijn zadel wordt helemaal aangepast aan mijn lengte (ik ben 1.47m, en mijn ledematen zijn nogal klein, niet zo klein als bij een lilliputter, maar de verhouding klopt gewoon niet) Dus mijn zweetbladen worden heel erg kort gemaakt. Maar ja daarnaast wilde ik wel gewoon een dressuurmodel, dus alles moet miniatuur gemaakt worden. Bij elkaar worden mijn zweetbladen nu 15 centimeter korter dan het standaard model. Blijkbaar is dit project toch lastiger dan Arno in de eerste instantie dacht. Ik zit al sinds mijn 4e op zadels waar ik niet onderuit kom met mijn benen, dus deze weken kunnen er ook wel bij. Maar ja ik baal er wel behoorlijk van.

Ben wel superbenieuwd hoe het zadel er uiteindelijk uit gaat zien. Zeker nu na dit telefoontje ben ik heel bang dat het echt onwijs lelijk eruit gaat zien. Maar ja het belangrijkste is dat het goed voor mij en mijn paard zit natuurlijk.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:05

Sharmila schreef:
Katyatje schreef:

Moest even tellen hoor, ben ik nu 9 weken aan het wachten. Dit weekend zit ik op 10 weken. Tja kwaad worden, dat zou oneerlijk zijn. Ik heb nogal extreme wensen namelijk. Mijn zadel wordt helemaal aangepast aan mijn lengte (ik ben 1.47m, en mijn ledematen zijn nogal klein, niet zo klein als bij een lilliputter, maar de verhouding klopt gewoon niet) Dus mijn zweetbladen worden heel erg kort gemaakt. Maar ja daarnaast wilde ik wel gewoon een dressuurmodel, dus alles moet miniatuur gemaakt worden. Bij elkaar worden mijn zweetbladen nu 15 centimeter korter dan het standaard model. Blijkbaar is dit project toch lastiger dan Arno in de eerste instantie dacht. Ik zit al sinds mijn 4e op zadels waar ik niet onderuit kom met mijn benen, dus deze weken kunnen er ook wel bij. Maar ja ik baal er wel behoorlijk van.

Ben wel superbenieuwd hoe het zadel er uiteindelijk uit gaat zien. Zeker nu na dit telefoontje ben ik heel bang dat het echt onwijs lelijk eruit gaat zien. Maar ja het belangrijkste is dat het goed voor mij en mijn paard zit natuurlijk.

Dat is inderdaad nogal een aanpassing. Het is dus vooral een maatzadel voor jezelf? Het is niet dat je paard een moeilijke rug heeft?
Als hij er zoveel werk in steekt zal het wel goed zijn! ;)

Bij mij duurt het ondertussen ook al langer. Boos ben ik er niet om, maar het is niet leuk.
En eerlijk toegegeven, uiteindelijk ging het wachten wel redelijk snel. :P

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:07

Ik ben gisteren ook gebeld dat de mijne later komt, zou aanstaande donderdag en wordt een week later. Doordat ik lakleer op de lepel heb en gouden piping...

Nou ja, een weekje overleef ik wel!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:21

Hier gaat het wachten tot nu toe ook wel snel :j Zit uit mijn hoofd op de 6 weken? Maar weet ik niet zeker. Ga zo even berichten nakijken! En hopelijk krijg ik hem na mijn vakantie...

EDIT: ik lieg, zit op 5 weken. Zou in mijn vakantie op 9 weken zitten, dus hopelijk is die er met 10 weken :=

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:30

Yvette26 schreef:
Ik ben gisteren ook gebeld dat de mijne later komt, zou aanstaande donderdag en wordt een week later. Doordat ik lakleer op de lepel heb en gouden piping...

Wat is gouden piping? :P
Is dat een biesje? Of nog iets anders?

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:41

Katyatje schreef:
Yvette26 schreef:

Wat is gouden piping? :P
Is dat een biesje? Of nog iets anders?

hahaha, ja dat is hetzelfde... neem de letterlijke tekst van de vrouw die belde om te vertellen dat het een week later werd.
Ik heb er ook een singel bij, neem aan dat het dan ook de nieuwe is, weet iemand of dat nu de standaard is?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:01

PartoutZ schreef:

nieuwe singel?
Ik heb een leren met elastiek in het middel bedoel je die?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:06

Linsey_X schreef:
PartoutZ schreef:

nieuwe singel?
Ik heb een leren met elastiek in het middel bedoel je die?

Nee, een nieuwere versie daarvan.
Met elastiek links & rechts.
Er waren er hier meer die erop zaten/zitten te wachten :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:35

Weet iemand toevallig wat hij op dit moment aan tweede hands springzadels heeft liggen :+?
ben een beetje aan het inventariseren voor een zadel voor mijn probleem paard en heb eigenlijk geen idee hoe goed hij in de tweedehands springzadels zit.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 16:18

Evony schreef:
Weet iemand toevallig wat hij op dit moment aan tweede hands springzadels heeft liggen :+?
ben een beetje aan het inventariseren voor een zadel voor mijn probleem paard en heb eigenlijk geen idee hoe goed hij in de tweedehands springzadels zit.

Ik heb hem een paar weken geleden gemaild ivm 2dehands springzadels. Hij zei dat hij er niet veel had...
Maandag komt ie m'n dressuurzadel brengen en normaal zou ie dan een paar springzadels meenemen ook. Hoop dat er iets bij zit wat aan te passen is.