Ervaringen met Lemieux #3!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:49

Naar mijn weten vallen ze prima op maat, ook met betrekking tot de mouwlengte. Ik heb een Fig vest (dus wintercollectie) en die is een stuk dikker dan de varianten van de zomercollectie :) Vooral de mouwen zijn een stuk dikker en gevoerd. Bij de zomerversie zijn ze heel dun

SansaS

Re: Ervaringen met Lemieux #3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:35

Dankje :)

Twijfel een beetje tussen een 36 en 38 vandaar :j

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:15

SansaS schreef:
Hoe vinden mensen hier de dynamique vestjes vallen qua maat? En zijn het ook warme vesten?

Ik heb er 2 en vind ze beiden anders vallen. Een grijze en die valt veel kleiner dan de walnoot. Normaal heb ik qua bovenkleding wel L/40, maar de walnoot had 38 beter gezeten.

Ik vind het ideale jasjes. In de winter draag ik ze als vest en in de zomer als jas. Maar met een zware les zijn ze ook rond deze temperaturen geschikt als jas.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 00:45

Ik zit tussen maat 38 en 40 in, Dynamique vind ik klein uitvallen dus ik neem altijd de maat groter. Ik vind ze niet erg warm, maar ik ben een koukleum. Het is een medium warm vest, er zit wel wat warmte in maar het is zeker geen dik gevoerd vest. Ik zou het ook nooit als jas kunnen dragen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 09:22

Ik vind ze ook niet heel warm. Medium warm.

Mogelijk wisselt de maatvoering per kleur. Ik heb alleen de marine en de truffle, die heb ik een maat kleiner dan normaal. Ik draag er baselayers onder en dan zit maat 34/XS mooi aangesloten.

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:39

Bedankt! Dan verwacht ik dat ze voor nu beetje te koud zijn :))

Misschien dan toch kijken naar de dikke trui.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 16:02

Voor de mensen die net als ik de 50 euro regel hebben, ooteman heeft korting op de suedes van de najaarscollectie waardoor ze onder de 50 euro zitten :')

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:03

En wat vinden mensen van de baselayer maten? Hoe vallen die? En dan met name de mouwen. Beetje gek misschien maar ik heb een infuuslijn in mijn bovenarm. Dus stof moet een beetje rekbaar zijn zegmaar.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 17:59

De baselayers vind ik weer heel verschillend in de maatvoering :') Daar is het wel lastig te zeggen hoe ze vallen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 18:01

Haha ja moeilijk he! Gaat in mijn geval om de ginger dus nieuwe collectie.

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 18:20

Hmm, daar durf ik het niet van te zeggen. Mijn moeder heeft volgens mij van de vorige collectie de Atlantic en ik dacht spruce gekocht. Daar heeft ze wel de ‘gewone’ maat die ze normaal heeft van. En die zitten prima voor haar. Dan zijn ze wel niet te strak, maar wel gewoon wat aangesloten

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 19:16

Ik durf het ook niet te zeggen, ik vind dat je voor de kleding van lemieux relatief veel betaald tov de kwaliteit van de spullen. Dus als het even kan koop ik mijn kleding bij Kramer, ik heb slechts 2 (winter)baselayers van Lemieux maar die zaten me niet zo fijn (dat is volgens mij ook wel een model dat ze maar 1 seizoen uit hebben gebracht, met de verborgen rits aan de zijkant van de nek).

Ik vind de vesten met teddy heel fijn en ik heb een paar oud model fleecevesten, maar daar houdt het dan ook wel bij op.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:01

SansaS schreef:
Haha ja moeilijk he! Gaat in mijn geval om de ginger dus nieuwe collectie.

Ik vond ze deze winter vrij smal vallen. Ik heb anders altijd 36 maar ik heb de ginger base layer geruild voor een 38. Dus als je twijfelt zeker de grotere maat nemen

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:24

Dan ga ik zeker voor de 38!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:48

Ik blijf de kwaliteit van Lemieux wel echt vele malen beter vinden dan Kramer. Lemieux is alles wat ik heb nog mooi, netjes en heel, ook wat inmiddels 4 jaar oud is. Van Kramer gaan toch sneller stiksels los, pilt de stof of gaan ritsen stuk. Het is mooi spul hoor en veel fijner geprijsd. Heb er veel van, maar het blijft toch niet zo mooi als de kleding van Lemieux.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:34

Nou ja ben ik het half mee eens, opzicht qua ritsen enzo heb ik geen klagen maar bij het Dynamique vest wat ik nu een jaar heb is de glimmende stof aan de voorkant wel aan het 'pillen'/minder shiny aan het worden (eigenlijk het probleem wat de Loire dekjes ook hebben)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 16:43

Ik ben aan het rondspeuren naar een zadeldekje met bont aan de achterzijde, die daarnaast wel een beetje dezelfde dikte heeft als een normaal dekje. Nu kwam ik van Lemieux wel diverse dekjes tegen met Merinowol, of aan de onderzijde of als rand. Maar bij die laatste kon ik bijvoorbeeld moeilijk zien of randje dan ook aan de onderzijde zat.

De LeMieux Merino+ Hunter Zadeldek vond ik ook mooi, maar ik ben eigenlijk zoekende naar een dressuurversie.

Welke zouden jullie aanraden? Andere merken eventueel natuurlijk ook welkom.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:30

Damelza schreef:
Ik ben aan het rondspeuren naar een zadeldekje met bont aan de achterzijde, die daarnaast wel een beetje dezelfde dikte heeft als een normaal dekje. Nu kwam ik van Lemieux wel diverse dekjes tegen met Merinowol, of aan de onderzijde of als rand. Maar bij die laatste kon ik bijvoorbeeld moeilijk zien of randje dan ook aan de onderzijde zat.

De LeMieux Merino+ Hunter Zadeldek vond ik ook mooi, maar ik ben eigenlijk zoekende naar een dressuurversie.

Het dekje met bontrandje zit het bontrandje idd aan de onderkant van het dekje, ook op de rug en schoft. Mijn favoriete dekje in de winter! Mijn haflinger wordt anders kaal op zijn schouder van het randje van het dekje met zijn geschoren vacht.

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 03:26

Ik heb zonet de baselayer van de Marine en Fig gekocht via de Lemieux site :')

Enig idee waar ik de Mist nog zou kunnen halen in maat 44/46? Of zoek ik die best tweedehands?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:13

Damelza schreef:

Oa de Fern hebben ze met alleen een bont rand.
https://www.discount-equestrian.co.uk/s ... pskin.html

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:23

FleurSandro schreef:
Damelza schreef:

Het dekje met bontrandje zit het bontrandje idd aan de onderkant van het dekje, ook op de rug en schoft. Mijn favoriete dekje in de winter! Mijn haflinger wordt anders kaal op zijn schouder van het randje van het dekje met zijn geschoren vacht.

[ Afbeelding ]

Die van mij heeft dat inderdaad ook, maar dan aan de achterkant. Na de kussens zegmaar. Heb nu even een dekje te leen en daarmee gaat het top.

JenniferU schreef:
Damelza schreef:

Oa de Fern hebben ze met alleen een bont rand.
https://www.discount-equestrian.co.uk/s ... pskin.html

Ah top, die zag ik inderdaad ook. Bij de kussens zit het bont dan ook aan de onderkant?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:18

Dat is alleen aan de bovenkant, is alleen voor de sier.
Alleen de sensitive modellen hebben bont aan de onderzijde langs de rand.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:12

Afbeelding
Weten jullie de naam van deze kleur?

BranwenGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:15

Marine misschien?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:18

Ja, volgens google de Marine.