Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Snow_White schreef:Ik wil deze hackamore riempjes graag bestellen sinds dat ik ze in Canada alleen van Dyon kan krijgen.
_Snow_White schreef:Ik wil deze hackamore riempjes graag bestellen sinds dat ik ze in Canada alleen van Dyon kan krijgen.
Ik neem aan dat ik de Fairfield erbij moet bestellen. Even uittellen of het goedkoper is om compleet te bestellen of in onderdelen haha.
Of heeft iemand misschien een Fairfield en een Micklem en kan kijken of dit riempje aan de Micklem past?
https://www.hookseurope.com/horse/horse-gear/bridles/cheekpiece-hackamore-1
Hoe valt de maat? Mijn merrie heeft een Micklem maat Full en BR maat Cob hoofdstel.
Iriscope schreef:Thanks voor de tip, ik kan ze inderdaad altijd laten bestellen of doorverkopen. Of ik er dan dezelfde prijs voor krijg is de vraag, de dressuursport is niet erg populair, maar kan het altijd proberen.
Iriscope schreef:Normaal laat ik het vaak meenemen, maar nu met Corona kan het nog wel maanden duren voor er iemand het land in komt.
Iriscope schreef:Rivano, als je een keer een uitwisselprojectje wil waarbij we allebei elkaar een keer opzoeken, hou ik me in de toekomst aanbevolen
wendy1987 schreef:Ik heb de losse neusriem van aquila besteld bij EJ. Ben heel benieuwd hoe die staat en hoe mijn merrie daarop reageertOndertussen lees ik hier lekker mee en show ik straks als die binnen is en ik heb kunnen passen einde vd week ook wel een foto!
Rivano schreef:Iriscope schreef:Rivano, als je een keer een uitwisselprojectje wil waarbij we allebei elkaar een keer opzoeken, hou ik me in de toekomst aanbevolen
Volgens mij zijn er best veel overeenkomsten. En zo ver vliegen is het niet. Dan laat ik een vriendin een anatomisch hoofdstel uit Europa meenemen, en kom je het hier ophalen.
siskeh schreef:_Snow_White schreef:Ik wil deze hackamore riempjes graag bestellen sinds dat ik ze in Canada alleen van Dyon kan krijgen.
Ik neem aan dat ik de Fairfield erbij moet bestellen. Even uittellen of het goedkoper is om compleet te bestellen of in onderdelen haha.
Of heeft iemand misschien een Fairfield en een Micklem en kan kijken of dit riempje aan de Micklem past?
https://www.hookseurope.com/horse/horse-gear/bridles/cheekpiece-hackamore-1
Hoe valt de maat? Mijn merrie heeft een Micklem maat Full en BR maat Cob hoofdstel.
Zit er niet toevallig een fijne zadelmaker/schoenmaker/tuigmaker in je buurt? dit zijn niet eens de moeilijkste dingen, kwestie van goede afmetingen hebben, dan kan je het al snel (laten) maken.
germie schreef:wendy1987 schreef:Ik heb de losse neusriem van aquila besteld bij EJ. Ben heel benieuwd hoe die staat en hoe mijn merrie daarop reageertOndertussen lees ik hier lekker mee en show ik straks als die binnen is en ik heb kunnen passen einde vd week ook wel een foto!
Ik heb het complete hoofdstel. Vind hem erg mooi, maar helaas nog geen bit gevonden waar mijn paard geen wondjes van krijgt.
Mijn zwarte Micklem is lelijk, half jaar oud, hele leer krijgt bobbels. En het is niet zo dat ik hem anders onderhoud dan andere hoofdstellen. Het is dat mijn paard hier tot nu toe het best op loopt, maar ik vind de kwaliteit van de MIcklem echt maar een 25 euro hoofdstelletje. Dit is nummer 3 al waar ik problemen mee heb. Eerst de bitriempjes die niet door de passanten te halen waren (leer was gewoon te breed), toen het leer van het hoofdstel en nu weer.
Faline schreef:Ik kwam deze net tegen in dit topic en er stond niet bij welk merk en model het was. Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Het lijkt wel een fijn hoofdstelBij de meeste zie je een kaakriem wat hoger, maar deze zit mooi ter hoogte van de neusriem. Vraag me af of dat verschil maakt in de gebruikservaring.
Ben ook wel benieuwd of er nog vergelijkbare zijn met een nog wat 'luxere' uitstraling. Wil graag een met super zacht leer. (En een hele mooie frontriem, maar die kan ik altijd apart laten maken)
Is voor een welsh pony (nwr, kleine D) met een mooi fijn hoofdje, dus zoek iets wat niet te 'grof' oogt.
[ Afbeelding ]
Kelszz_ schreef:Hoi allemaal,
Hier de schockemohle equites beta in gebruik. Ervaar het zelf als een heel erg prettig hoofdstel. Zouden jullie even met mij mee willen kijken hoe jullie hem vinden zitten?
Moet bekennen dat ik echt mega enthousiast ben over de leerkwaliteit en hoe hij blijft. Echt boterzacht!
[ [url=m/oDVVme.jpg]Afbeelding[/url] ]
wendy1987 schreef:germie schreef:Ik heb het complete hoofdstel. Vind hem erg mooi, maar helaas nog geen bit gevonden waar mijn paard geen wondjes van krijgt.
Mijn zwarte Micklem is lelijk, half jaar oud, hele leer krijgt bobbels. En het is niet zo dat ik hem anders onderhoud dan andere hoofdstellen. Het is dat mijn paard hier tot nu toe het best op loopt, maar ik vind de kwaliteit van de MIcklem echt maar een 25 euro hoofdstelletje. Dit is nummer 3 al waar ik problemen mee heb. Eerst de bitriempjes die niet door de passanten te halen waren (leer was gewoon te breed), toen het leer van het hoofdstel en nu weer.
Zou een winderen bit iets zijn? Die staat nog op mijn wensenlijstje![]()
Ik ben heel benieuwd of die past, vandaag binnen gekregen maar kan pas vrijdag passen.. even wachten dus nog. Leer voelt wel fijn aan en ziet er mooi uit!
quintydejong schreef:Ik heb sinds kort een Micklem voor mijn D pony gekocht. Aangezien hij normaal met alles maat Cob heeft, kocht ik de Micklem ook in maat Cob, alleen twijfel ik een beetje of hij wel goed past. Alle riempjes zitten op het laatste gaatje en ook vind ik zijn bit wel hoog in zijn mond hangen.. Wat denken jullie, zal ik een Full proberen of denken jullie dat die weer te groot zal uitvallen?
[ [url=m/k3GppV.jpg]Afbeelding[/url] ]
quintydejong schreef:Ik heb sinds kort een Micklem voor mijn D pony gekocht. Aangezien hij normaal met alles maat Cob heeft, kocht ik de Micklem ook in maat Cob, alleen twijfel ik een beetje of hij wel goed past. Alle riempjes zitten op het laatste gaatje en ook vind ik zijn bit wel hoog in zijn mond hangen.. Wat denken jullie, zal ik een Full proberen of denken jullie dat die weer te groot zal uitvallen?
[ [url=m/k3GppV.jpg]Afbeelding[/url] ]