Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:58

Heb hetzelfde probleem. Maar heb een niet al te apart model hoofdstel gekocht, en toen door de locale ledermaker-man aan laten passen. Neusriem moest langer. Heeft hij heel mooi gedaan, het past nu precies, en was goedkoop. Had ook een voorbrenghoofdstel wat niet passend te maken was, en die heb ik gewoon verkocht. Waren meerdere bieders (want hier is weinig aparts te krijgen) en kreeg er meer voor dan ik ervoor betaald had. Neem aan dat dit in Namibia hetzelfde is. Daardoor was het vermaken 'gratis' en had ik nog genoeg om ledervet te kopen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:00

Oja, misschien heb je iemand die je komt bezoeken/jullie kant op komt? En laat je het bij hun bezorgen en nemen ze het mee. Dan raakt het ook niet kwijt en heb je niet enorme bezorgkosten.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:16

Thanks voor de tip, ik kan ze inderdaad altijd laten bestellen of doorverkopen. Of ik er dan dezelfde prijs voor krijg is de vraag, de dressuursport is niet erg populair, maar kan het altijd proberen.
Normaal laat ik het vaak meenemen, maar nu met Corona kan het nog wel maanden duren voor er iemand het land in komt.
Rivano, als je een keer een uitwisselprojectje wil waarbij we allebei elkaar een keer opzoeken, hou ik me in de toekomst aanbevolen :+

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:30

ik heb ook een micklem look a like van hooks. Erg tevreden over (en ik ben niet zo'n goede poetser :+ )
Waar ik mijn paard indertijd heb gekocht, reed al zijn paarden met een micklem want hij vond het handig dat hij enkel de bitriempjes moest aanpassen per paard, spaarde hem veel tijd uit :')
Die van mij heeft wel aparte riemen voor neusriem en bakstukken

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:13

@Iriscope, ik ben fan van de Fairfield Chester van Hooks. Je kan het hoofdstel bijna overal verstellen, hij lijkt mij daardoor geschikt voor verschillende type paardenhoofden. Fijn leer met een zacht kopstuk en een heel fijn prijsje :) Hier bij mijn vorige bijrijdpaard.

Afbeelding

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:32

Ik wil deze hackamore riempjes graag bestellen sinds dat ik ze in Canada alleen van Dyon kan krijgen.
Ik neem aan dat ik de Fairfield erbij moet bestellen. Even uittellen of het goedkoper is om compleet te bestellen of in onderdelen haha.

Of heeft iemand misschien een Fairfield en een Micklem en kan kijken of dit riempje aan de Micklem past?

https://www.hookseurope.com/horse/horse-gear/bridles/cheekpiece-hackamore-1

Hoe valt de maat? Mijn merrie heeft een Micklem maat Full en BR maat Cob hoofdstel.
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 24-03-20 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:39

Ik heb de losse neusriem van aquila besteld bij EJ. Ben heel benieuwd hoe die staat en hoe mijn merrie daarop reageert :)) Ondertussen lees ik hier lekker mee en show ik straks als die binnen is en ik heb kunnen passen einde vd week ook wel een foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:37

Ik vind de kwaliteit van het leer van ej over et algemeen vrij slecht, maar ben wel benieuwd naar je losse neusriem

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 21:58

Ja als dit iets is ben ik ook wel bereid om een duurdere variant aan te schaffen mocht ie snel lelijk worden. Maar om te testen lijkt me dit prima :))

karinlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:11

_Snow_White schreef:
Ik wil deze hackamore riempjes graag bestellen sinds dat ik ze in Canada alleen van Dyon kan krijgen.

Deze hackamore riempjes heb ik ook, de leerkwaliteit is redelijk. Ik gebruik ze in combinatie met een sidepull neusriem, denk dat als je ze met een hackamore gebruikt, je paard een redelijk groot hoofd moet hebben, omdat anders de kaakriem veel te hoog komt en de kaakriem te groot zal zijn.

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:38

_Snow_White schreef:
Ik neem aan dat ik de Fairfield erbij moet bestellen. Even uittellen of het goedkoper is om compleet te bestellen of in onderdelen haha.

Of heeft iemand misschien een Fairfield en een Micklem en kan kijken of dit riempje aan de Micklem past?

Hoe valt de maat? Mijn merrie heeft een Micklem maat Full en BR maat Cob hoofdstel.

Zit er niet toevallig een fijne zadelmaker/schoenmaker/tuigmaker in je buurt? dit zijn niet eens de moeilijkste dingen, kwestie van goede afmetingen hebben, dan kan je het al snel (laten) maken.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 02:54

Iriscope schreef:
Thanks voor de tip, ik kan ze inderdaad altijd laten bestellen of doorverkopen. Of ik er dan dezelfde prijs voor krijg is de vraag, de dressuursport is niet erg populair, maar kan het altijd proberen.

De prijs voor ruitersportartikelen ligt ongeveer 3 to 4 keer hoger dan in Nederland. Het voor het dubbele verkopen is niet ondenkbaar. :D Had zelfs interesse vanuit Argentinië. Dressuur is ook compleet niet populair, springen daarentegen wel. Misschien dat een anatomisch hoofdstel ook interessant is voor springruiters? (of pensionstallen/clubs)

Anatomische hoofdstellen worden hier niet verkocht. Ben echt afhankelijk van Europa. Opsturen durf ik ook niet, meeste wordt opengemaakt of raakt kwijt.

Iriscope schreef:
Normaal laat ik het vaak meenemen, maar nu met Corona kan het nog wel maanden duren voor er iemand het land in komt.

Volgens mij is Afrika nog 1 van de veiligste gebieden. Voor je het weet is er een hele health-migratie vanuit Europa naar jullie! De 'gezondheidsmigranten'.

Iriscope schreef:
Rivano, als je een keer een uitwisselprojectje wil waarbij we allebei elkaar een keer opzoeken, hou ik me in de toekomst aanbevolen

Volgens mij zijn er best veel overeenkomsten. En zo ver vliegen is het niet. Dan laat ik een vriendin een anatomisch hoofdstel uit Europa meenemen, en kom je het hier ophalen. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:59

wendy1987 schreef:
Ik heb de losse neusriem van aquila besteld bij EJ. Ben heel benieuwd hoe die staat en hoe mijn merrie daarop reageert :)) Ondertussen lees ik hier lekker mee en show ik straks als die binnen is en ik heb kunnen passen einde vd week ook wel een foto!

Ik heb het complete hoofdstel. Vind hem erg mooi, maar helaas nog geen bit gevonden waar mijn paard geen wondjes van krijgt.

Mijn zwarte Micklem is lelijk, half jaar oud, hele leer krijgt bobbels. En het is niet zo dat ik hem anders onderhoud dan andere hoofdstellen. Het is dat mijn paard hier tot nu toe het best op loopt, maar ik vind de kwaliteit van de MIcklem echt maar een 25 euro hoofdstelletje. Dit is nummer 3 al waar ik problemen mee heb. Eerst de bitriempjes die niet door de passanten te halen waren (leer was gewoon te breed), toen het leer van het hoofdstel en nu weer.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 09:23

even geknipt in de quote om hem wat korter te houden
Rivano schreef:
Iriscope schreef:
Rivano, als je een keer een uitwisselprojectje wil waarbij we allebei elkaar een keer opzoeken, hou ik me in de toekomst aanbevolen

Volgens mij zijn er best veel overeenkomsten. En zo ver vliegen is het niet. Dan laat ik een vriendin een anatomisch hoofdstel uit Europa meenemen, en kom je het hier ophalen. :D

Helaas, het is in Zuid Afrika flink aan het spreiden en Namibie verdubbelde de cijfers gisteren voor het eerst. Zowel Namibia als Zuid Afrika zit de komende 3 weken op slot.

Ik had een mooi dressuurzadel, raak het aan de straatstenen niet kwijt hier! Ook springruiters hebben we weinig, we hadden op het hoogtepunt 600 ruiters waarvan het overgrote deel endurance was. Ik gok dat we door de droogte op slechts 400 zitten.

Maar hey, kan het altijd proberen en in het ergste geval gaat het mee terug naar Nederland met de volgende bezoeker en verkoop ik het alsnog via bokt!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 14:36

siskeh schreef:
_Snow_White schreef:

Zit er niet toevallig een fijne zadelmaker/schoenmaker/tuigmaker in je buurt? dit zijn niet eens de moeilijkste dingen, kwestie van goede afmetingen hebben, dan kan je het al snel (laten) maken.

Dat is wel heel logisch, stom dat ik daar niet zelf aan gedacht had :+
Thanks!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:37

Hoi allemaal,

Hier de schockemohle equites beta in gebruik. Ervaar het zelf als een heel erg prettig hoofdstel. Zouden jullie even met mij mee willen kijken hoe jullie hem vinden zitten?

Moet bekennen dat ik echt mega enthousiast ben over de leerkwaliteit en hoe hij blijft. Echt boterzacht!

Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:19

Ik kwam deze net tegen in dit topic en er stond niet bij welk merk en model het was. Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Het lijkt wel een fijn hoofdstel :j Bij de meeste zie je een kaakriem wat hoger, maar deze zit mooi ter hoogte van de neusriem. Vraag me af of dat verschil maakt in de gebruikservaring.
Ben ook wel benieuwd of er nog vergelijkbare zijn met een nog wat 'luxere' uitstraling. Wil graag een met super zacht leer. (En een hele mooie frontriem, maar die kan ik altijd apart laten maken)
Is voor een welsh pony (nwr, kleine D) met een mooi fijn hoofdje, dus zoek iets wat niet te 'grof' oogt.

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:21

germie schreef:
wendy1987 schreef:

Ik heb het complete hoofdstel. Vind hem erg mooi, maar helaas nog geen bit gevonden waar mijn paard geen wondjes van krijgt.

Mijn zwarte Micklem is lelijk, half jaar oud, hele leer krijgt bobbels. En het is niet zo dat ik hem anders onderhoud dan andere hoofdstellen. Het is dat mijn paard hier tot nu toe het best op loopt, maar ik vind de kwaliteit van de MIcklem echt maar een 25 euro hoofdstelletje. Dit is nummer 3 al waar ik problemen mee heb. Eerst de bitriempjes die niet door de passanten te halen waren (leer was gewoon te breed), toen het leer van het hoofdstel en nu weer.

Zou een winderen bit iets zijn? Die staat nog op mijn wensenlijstje :))

Ik ben heel benieuwd of die past, vandaag binnen gekregen maar kan pas vrijdag passen.. even wachten dus nog. Leer voelt wel fijn aan en ziet er mooi uit!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 22:36

Faline schreef:
Ik kwam deze net tegen in dit topic en er stond niet bij welk merk en model het was. Daar ben ik dus wel benieuwd naar. Het lijkt wel een fijn hoofdstel :j Bij de meeste zie je een kaakriem wat hoger, maar deze zit mooi ter hoogte van de neusriem. Vraag me af of dat verschil maakt in de gebruikservaring.
Ben ook wel benieuwd of er nog vergelijkbare zijn met een nog wat 'luxere' uitstraling. Wil graag een met super zacht leer. (En een hele mooie frontriem, maar die kan ik altijd apart laten maken)
Is voor een welsh pony (nwr, kleine D) met een mooi fijn hoofdje, dus zoek iets wat niet te 'grof' oogt.

[ Afbeelding ]

Dit is de 'eye freedom' van Kramer.nl :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:17

Kelszz_ schreef:
Hoi allemaal,

Hier de schockemohle equites beta in gebruik. Ervaar het zelf als een heel erg prettig hoofdstel. Zouden jullie even met mij mee willen kijken hoe jullie hem vinden zitten?

Moet bekennen dat ik echt mega enthousiast ben over de leerkwaliteit en hoe hij blijft. Echt boterzacht!

[ [url=m/oDVVme.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij zit mooi!
Ik heb hem ook, heel blij mee. Super kwaliteit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 09:34

wendy1987 schreef:
germie schreef:

Zou een winderen bit iets zijn? Die staat nog op mijn wensenlijstje :))

Ik ben heel benieuwd of die past, vandaag binnen gekregen maar kan pas vrijdag passen.. even wachten dus nog. Leer voelt wel fijn aan en ziet er mooi uit!

Ik hb zo veel bitten geprobeerd dat ik niet weet of winderen wat is. Ik twijfel er over. Ik volg het wel, maar vind de gok nog evne te prijzig. Ook al mag je ze testen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:21

Na lang twijfelen tussen de Equites Beta van Schockemohle en de Ultrasoft Celia van Kieffer heb ik toch voor de Kieffer gekozen.
Hij moet nog binnen komen maar ben benieuwd of er al mensen zijn die hem hebben en hoe de leer kwaliteit is. Mijn paard krijgt echt overal schuurplekken van, echt alles al geprobeerd..

Dit moet hem worden
Afbeelding

quintydejong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:41

Ik heb sinds kort een Micklem voor mijn D pony gekocht. Aangezien hij normaal met alles maat Cob heeft, kocht ik de Micklem ook in maat Cob, alleen twijfel ik een beetje of hij wel goed past. Alle riempjes zitten op het laatste gaatje en ook vind ik zijn bit wel hoog in zijn mond hangen.. Wat denken jullie, zal ik een Full proberen of denken jullie dat die weer te groot zal uitvallen?
Afbeelding

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 02:28

quintydejong schreef:
Ik heb sinds kort een Micklem voor mijn D pony gekocht. Aangezien hij normaal met alles maat Cob heeft, kocht ik de Micklem ook in maat Cob, alleen twijfel ik een beetje of hij wel goed past. Alle riempjes zitten op het laatste gaatje en ook vind ik zijn bit wel hoog in zijn mond hangen.. Wat denken jullie, zal ik een Full proberen of denken jullie dat die weer te groot zal uitvallen?
[ [url=m/k3GppV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou beginnen met de bakstukken 2 gaatjes lager te doen, daar heb je nu nog 3 gaatjes over zie ik als ik inzoom op je foto .
Denk dat alles daarna al veel beter zit. Full wordt echt veel te groot.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 05:19

quintydejong schreef:
[ [url=m/k3GppV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bakstukken 1 gaat aan elke kant laten zakken en dan zal het al beter zitten. Full zal te groot worden met de bakstukken lijkt mij.