Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gurly schreef:Help!
Ik moet nu wat gaan beslissen.
Ik heb een Kent & Masters zadel voor m'n tinker die na de dracht niet meer goed ligt.
Sta nu te twijfelen om over te gaan naar boomloos. Heb al wel een paar zadels geprobeerd, maar nog niet de zadel tegen gekomen die perfect is. (Ja Startrek, maar die is me echt te duur nieuw)
M'n tinker heeft een korte rug.
Iemand die tips heeft? Mag mij wel PB sturen.
Gurly schreef:Ik rij alleen recreatie maar rij wel gewoon dressuur voor me zelf en wil ook gewoon lessen nemen.
Mijn Kent & masters zadel ligt gewoon niet meer lekker.
De grootste boom is te ruim en pak ik 1 boom kleiner, heeft mn paard de schouders niet vrij.
Elk zadel die ik probeer, drukt de zadel op haar schouders.
Als ik dat wil voorkomen om de zadel iets naar achter te leggen,
Kan dat ook niet want ze heeft een korte rug.
Begreep dat je paard bij een boomloos zadel sowieso meer vrijheid heeft bij de schouders.
Zadels die ik heb geprobeerd:
- startrekk - fijn! Wil ik vaker proberen maar tweedehands schaars
- London maat 2 - erg lomp op m'n pony
- lexington maat 1 - lag mooi op m'n pony, maar te klein voor mij :-( vond ook dat ik in deze zadel te veel in een houding werd gedrukt en dit wil ik niet.
- justadjust - lag goed en zat heerlijk maar wat een vrijheid had ik zeg. Is natuurlijk ook heel anders als een boomzadel. Denk dat ik moet wennen aan die ruimte om me heen.
Ik heb zelf rugklachten en reuma dus zadel is voor mij heel belangrijk.
Op dit moment vind ik een "boomzadel" het fijnst maar daar heb ik jaren op gereden. Toen ik bijv op de justadjust zat kon ik echt geen balans vinden. Heeft dit veel tijd nodig?
Sorry voor al m'n vragen maar ik heb al zoveel topics gelezen over zadels dat ik het gewoon even niet meer weet.
Gurly schreef:Ik rij alleen recreatie maar rij wel gewoon dressuur voor me zelf en wil ook gewoon lessen nemen.
Mijn Kent & masters zadel ligt gewoon niet meer lekker.
De grootste boom is te ruim en pak ik 1 boom kleiner, heeft mn paard de schouders niet vrij.
Elk zadel die ik probeer, drukt de zadel op haar schouders.
Als ik dat wil voorkomen om de zadel iets naar achter te leggen,
Kan dat ook niet want ze heeft een korte rug.
Begreep dat je paard bij een boomloos zadel sowieso meer vrijheid heeft bij de schouders.
Zadels die ik heb geprobeerd:
- startrekk - fijn! Wil ik vaker proberen maar tweedehands schaars
- London maat 2 - erg lomp op m'n pony
- lexington maat 1 - lag mooi op m'n pony, maar te klein voor mij :-( vond ook dat ik in deze zadel te veel in een houding werd gedrukt en dit wil ik niet.
- justadjust - lag goed en zat heerlijk maar wat een vrijheid had ik zeg. Is natuurlijk ook heel anders als een boomzadel. Denk dat ik moet wennen aan die ruimte om me heen.
Ik heb zelf rugklachten en reuma dus zadel is voor mij heel belangrijk.
Op dit moment vind ik een "boomzadel" het fijnst maar daar heb ik jaren op gereden. Toen ik bijv op de justadjust zat kon ik echt geen balans vinden. Heeft dit veel tijd nodig?
Sorry voor al m'n vragen maar ik heb al zoveel topics gelezen over zadels dat ik het gewoon even niet
meer weet.
lammie2701 schreef:Weet ik, heb ik ook een keer op gezeten en zat heerlijk,maar zat toch nog te opgesloten en dat vond mijn rug niet fijn