Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:46

Ik heb helaas nog steeds geen bontje binnen. Ik rij inmiddels al wel met m'n Fairfax maar merk eigenlijk geen verschil. Ik had gehoopt dat mijn jonkie iets beter vanuit de schouder kon wegkomen, maar dat blijkt niet het geval met deze singel...

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:49

Ik heb mijn leensingel nu 1,5 week. Wil donderdag even wisselen met mijn oude singel. Maar tot nu toe ben ik erg enthousiast. Mijn paard loopt ruimer en kan makkelijker verruimen en verzamelen. Mijn lesgever weet niet dat ik met andere singel rij en gaf vd week compliment dat hij fijner beweegt.
Ik denk dat deze singel een blijvertje is. Het is een mooie zachte singel. En ook heb ik het idee dat mijn zadel nog stabieler ligt.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:14

Ik heb de winter cair ook geprobeerd maar die maakte bij ons geen verschil.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:42

Ik verkoop mijn Fairfax veelzijdigheidssingel. Bruin, 120cm mocht er iemand interesse hebben.

Heerlijke singel maar kan niet goed wennen aan de hoeveelheid leer onder m'n been.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:50

Ben zelf ook nog op zoek naar een Fairfax singel voor mijn pony, maar liever wel 2e hands. Maar 120 cm wordt toch veelste lang helaas haha (heeft tussen de 50/60 cm dressuursingel :') ) .

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:08

Hebben jullie ook iets meegekregen over een kunststof variant van de fairfax singel?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:16

Ja ook gehoord! Mijn zadelmaker vertelde het.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:39

Wanneer je de binnenkant laat repareren doen ze dat ook met kunststof.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:59

Gaat dat niet nog meer zweten? Mijne is altijd zeiknat onder de singel. Lijkt me met kunststof helemaal een zweetbende.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:01

Dat maakt volgens mij niet zoveel uit. Ik heb ook een Cair singel maar die geeft niet meer zweet dan de leren.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 06:38

Denk dat het erg afhangt van het soort materiaal dat ze gebruiken.
Zelf vind ik een leren singel qua zweten ook al niet prettig, zeker omdat zo'n singel ook veel oppervlak heeft, maar ja, zolang pony er prettig mee loopt houden we het maar zo.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:24

Ik heb vd week weer even met mijn eigen anatomische singel gereden maar wat een verschil zeg! Heb na 20 min omgeruild. Hij liep zo kort. Niet ontspannen in zijn lijf. Dus hup de fairfax eraan en had meteen al weer dat fijne gevoel. Paard bewoog weer fijn in zijn lijf.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:50

Jammer dat er nog steeds een partij is met slecht leer. Ik had er 1 voor mijn vorige paard en dat was topkwaliteit. Die heb ik verkocht ivm niet passen op huidige paard en ben nog in twijfel of ik een nieuwe durf te bestellen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:50

Het is wel duidelijk slechter leer geweest, want ik had er ook een met scheuren erin. Heb gelukkig een nieuwe gekregen, maar denk dat dat eerder service van de ruitersportzaak was, dan van Fairfax.. Die wilde dat ik hem eerst zou terugsturen.. Ja DOEI, dan heb ik niks! Dus zo opgelost en mijn nieuwe is echt veel soepeler en van zachter leer dan die oude. Dus er zit wel degelijk verschil in. Gebruik nu braaf de ledergel..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:27

Is het bekend of er bij de vzh singels ook slechte zitten?

Er staat er een op mp waar ik interesse in heb maar te ver om eerst even te gaan kijken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 18:45

Misschien dat je de mijne hebt zien staan? Daar zitten zeker geen scheuren in maar het kan best dat er ook slechte tussen hebben gezeten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:09

Nee een zwarte. :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:46

Hebben jullie al iets vernomen over de kunstof variant? Als het goed is gaan ze 129 euro kosten, maar meer dan dat weet ik dus niet..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:29

Cardy schreef:
Hebben jullie al iets vernomen over de kunstof variant? Als het goed is gaan ze 129 euro kosten, maar meer dan dat weet ik dus niet..

Niks van gehoord. Maar ik ben dagelijkse gepoets wel zat nu.
Als ik dit niet doe en ik buig de singel, net de andere kant op dan dat ie aan het paard zit, wordt het leer wit (de barstjes worden wit van kleur). Net of het bovenlaagje zwart is, en daaronder grijs/wit leer. Herkent iemand dit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:55

129 dat zou wel een interessante prijs zijn.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:17

Ik ben gisteren toch overgegaan tot aankoop!

De zadelpasser kwam en deze verkoopt ook Fairfax.
We konden ze dus eens proberen.
Eerst mijn (geleende) singel: Wintec Cair. Zadelpasser vond deze singel vrij veel bewegen.
Nadien wissel van singel, ik dacht de Fairfax: merk ietsje verschil, liep iets vlotter. Bleek dit nog niet de Fairfax te zijn maar een anatomische van eigen merk.
Nadien de Fairfax en merkte echt wel verschil… Paard liep veel vlotter en makkelijker in de aanleuning. Nadien nog een 2-tal keer gewisseld met de Wintec en voelde direct verschil… Hij liep weer veel korter.

En ik was zo overtuigd van de Wintec, ging die normaal vandaag halen (wou even het bezoek afwachten).

Ook even over de kwaliteit gehad, hij had nog geen issues gehad, maar heeft er wel al een slechte gezien (klant had deze 2de hands ergens gekocht). Ik hoop dat wij dus ook een ‘goede’ singel hebben. Ik hou mn hart al vast…

Nog iets opmerkelijk: paard kapte niet met voorbeen bij aansingelen met de Fairfax, wel met de andere singels...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:20

Het is een superfijne singel, dat blijkt toch wel. Voor de vzh versie is het wel veel leer maar ik weet ook niet hoe ze dat beter zouden kunnen maken eigenlijk.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:20

Ik wil er toch ook graag 1. Paardje loopt nu, vooral in het begin, wat korter en ik denk dat deze singel een enorm verschil gaat maken. Nog even m'n vakantiegeld afwachten :D

Als er iemand nog een nette 60 cm zwart/small wil verkopen, ik hou me aanbevolen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:34

Ik heb momenteel een leren Fairfax singel te leen van de zadelmaker (60cm, normaal). Paard loopt er fijn onder, moet eigenlijk nog een maat groter. Voor mijn andere merrie zou deze singel ook erg goed zijn.

Ik denk dat ik toch de kunstof versie afwacht en deze dan voor beide aanschaf als het bevalt. 2x 129 euro uitgeven doet minder pijn in de portemonnee dan 2x 300 euro :') . En hopelijk geen kans meer op scheuren in de singel.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 12:24

mijn singel is inmiddels ook weer terug van Fairfax. Hij was al hard toen ik hem verstuurde, maar nu heb ik hem Keihard!,vies èn verroest terug gekregen!
Zowel Fairfax als de Ruitersportzaak trekken hun handen er af, het ligt aan mijn onderhoud, de postbode, het weer, de buurman, whatever! Maar niet aan hen!

Ik geloof nog steeds in de werking van de singel, maar het materiaal voldoet gewoon niet! Zeker gezien de prijs en service.