WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:31

En voor mijn jonkie ook niet :'( is nu al zo vreselijk duur .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:32

"Gelukkig" zijn er 2ehands zadels te koop. Dat scheelt al een hoop.
Mits je de juiste samenstelling kan vinden.

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:42

alles wat je maar kunt bedenken zit er aan en op om de wow op zijn plek te houden op mijn paard (rond geribt :D ) h-girth, voor singel systeem en nog trekt de singel, dus ook het zadel naar voren waardoor hij irritatie krijgt op zijn buik tussen de singel en de voorbenen !! en het zadel komt op de schouders wat ook niet de bedoeling is natuurlijk. nu heb ik een flex qualitie pad eronder en eeeeeindelijk blijft ie op zijn plek :) wel zonde, pad kost ook nog eens bijna 200 en het moet niet nodig zijn omdat een wow toch aan ieder paard is aan te passen . . . . de voordelen van het lucht vallen eigenlijk nu ook een gedeelte weg. ik kreeg te horen het licht aan je paard ?? ja duhh maar wat dan nog ,ik kan mijn paard niet aanpassen daarom koos ik juist na alles al te hebben geprobeerd voor een splinternieuwe wow !! wil m niet kwijt maar wat moet ik nu ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:46

Geen idee, maar ook voor een Wow geldt dat deze niet op elk paard op maat te krijgen is.
Je hebt door alle losse onderdelen wel meer kans. Maar er zullen altijd wel een handvol paarden zijn waar het gewoon niet bij past.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:03

Duidelijk een geval van een slechte fitter verkeerd aangemeten, echt heel spijtig..
Het zijn hele dure maar ook hele fijne zadels juist omdat er zoveel mee kan. {:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:12

idd, maar een goede fitter verkoopt niet aan iedereen een wow, domweg omdat het echt geregeld voorkomt dat het niet past op een paard. het is een mooi concept , maar geen wonderzadel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:15

Ben ik toch blij dat ik al 2 zadels heb liggen pfff wat een verhoging,

Heb je al een een second opinion gevraagd bij een andere fitter Room? Bij mijn ruin gebeurde namelijk het zelfde en met H girth wou hij niet lopen toen zijn de singel stoten aangepast 1 los van het zweet blad en 1 er door dit loste het probleem op.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:31

Hoi, ik zag net op pagina 86 iets over haken voor de beugelriemen.. Is dit nieuw ofzo? Ik heb ze namelijk niet aan mijn wow zitten.. Heb het zadel al wel 3 jaar en heb mezelf ook niet meer in wow verdiept. Ben er gewoon tevreden over dus geen reden voor gehad verder.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:32

er zitten op elke wow 2 ophanghaken voor de beugelriemen...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:53

Okee nog nooit geweten!! Ik ga het morgen gelijk even kijken!!! Het is me ook serieus nog nooit opgevallen met zadel poetsen ofzo.. En dat al 3 jaar lang! Shame on me ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:55

nou echt!! :') laat je t hier wel even weten -en dan op welke haak hangen jouw riemen? de voorste of de achterste?

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:23

Seven schreef:

Heb je al een een second opinion gevraagd bij een andere fitter Room? Bij mijn ruin gebeurde namelijk het zelfde en met H girth wou hij niet lopen toen zijn de singel stoten aangepast 1 los van het zweet blad en 1 er door dit loste het probleem op.

Yep, singelstoten aangepast :D en inderdaad een andere fitter erbij, die zegt, zadel ligt goed ligt aan t paard, snap jij t nog ???! Zeg dan zadel ligt NIET goed, ligt aan t paard ! Maar als ze ook maar denken dat je commentaar hebt op wow voelen ze zich aangevallen ofzo ? Ik vind wow geweldig maar niet met ook nog een pad er onder. Dan moet je eerlijk zeggen jij hoort bij dat handje vol paarden waar t niet op aan te passen is , dat geeft toch niet, is toch geen bekediging voor het hele wow concept !

Seven schreef:

Wil jij jouw fitter eens aan mij pb'en :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-12-12 02:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:40

Mijn fitter was Marjolein v Woensel helaas is ze gestopt en tot nu toe nog niemand weer gevonden. Heb het zadel nu zelf aan mn huidige merrie aangepast en die ligt goed :j

Jammer dat je er niet uitkomt, ik kan ook geen fitter vinden die hier en komt en me aanstaat :=

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:26

@room10: wat grappig jij komt bij mij op stal te staan
:D
En ik heb oom een Wow en sinds kort een nieuwe stalgenoot die ook een Wow heeft.
Mijn paard is ook erg rond en een hoop gedoe gehad om t passend te krijgen..nu uiteindelijk met een voorsingelsysteem en h-girth ligt t wel goed.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:30

hoe doen jullie dat met verkopen zadel. nu iemand die interesse heeft maar woont eind weg. heb geen goede ervaring met betaald op proef meegeven en een kras erop met terugbrengen en eindeloos discussie. ook met langsgaan en vooraf reiskosten afgesproken en niet betalen dan terwijl zadel niet oke was en wel de afspraak was. Snap ook dat iemand wil passen met een zadel. hmmm lastig

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:40

Lastig is dat altijd hoe ik het gedaan heb, ik heb een fitter langs laten komen, laten bekijken wat op mijn paard past en daarna opzoek gegaan naar die specificaties.

Ik zou zelf ook niet met het zadel gaan reizen en al helemaal niet op laten halen en dan evt terug laten brengen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:25

ik zou de geïnteresseerde + een fitter bij jou op locatie laten komen. Je wilt hem graag of je wilt hem niet :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:32

Ik ben met mijn zadel naar de stal van de koper gegaan. Met fitter en koper daar afgesproken.
Zadel had de specificaties die zij nodig had. Wel afgesproken dat zij de benzine kosten zou betalen als ze het zadel niet zou nemen.

Umpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:37

Mri schreef:
Ik ben met mijn zadel naar de stal van de koper gegaan. Met fitter en koper daar afgesproken.
Zadel had de specificaties die zij nodig had. Wel afgesproken dat zij de benzine kosten zou betalen als ze het zadel niet zou nemen.

Dat vind ik een hele slimme!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:47

ik moet wel eerlijk zeggen dat ik WIST dat zij de specificaties van mijn zadel nodig had...
Ze woonde niet ver bij mij vandaan, maar haar paard stond wel 60 km bij mij vandaan.
Zij wou graga mijn zadel ophalen bij mij, zelf passen met haar fitter en het zadel dan wel/niet nemen. Ik wou dit zelf niet, erg zuinig op mn spullen en je weet niet wat ze ermee doen.

De fitter was een bekende voor mij, en die gaf ook aan dat de koper exact mijn zadel zocht zeg maar.
Ik ben dus (in de sneeuw :X ) 60 km gaan rijden. Ik was ook de enige die optijd was :+

Te paard gaf ze al aan dat ze mijn zadel over wou nemen. Bij het afzadelen liet ze het zadel toch kletteren!
Dikke kras op het kussen :oo ik was blij dat we al tot een prijs waren gekomen.
Ook legde ze het zadel over de staldeur heen, waarbij het paard in een keer vol in de hoes grijpt (goddank zat die erop, anders had die een hap zitting zeg maar).
Dat was voor mij weer een bevestiging dat ik zadels niet zomaar mee geef om te passen. Niet iedereen is even voorzichtig met spullen van een ander :=

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:40

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan om hier zadels of andere dingen te koop te zetten of te koop te vragen, daarvoor kan je terecht op de BoktMarkt Deze berichten worden dan ook verwijderd.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:52

Hier is mijn H singel binnen, ik ben zo blij, zadel ligt super stevig, terwijl hij nog een gaatje of 3 strakker kon.
Paard is er ook wel bij mee denk ik, tenminste geen gekte dingen gaan.
Hij probeer me laatste tijd flink uit, en zandstorm ik niet zeker was of ju van het zadel kwam of van pijn/last, heb ik hem niet door gepakt, maar daar komt nu verandering in.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 21:44

Ik heb dat us ook eerder afgesproken dat ik benzine vergoeding zou krijgen bij niet pas, echter daar begonnen ze dus niet meer aan toen ze niet wilde kopen, vandaar mijn dilemma

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 10:11

Zo raar he ? Willen ze geen benzine kosten vergoedingen geven maar als ze zoekende zijn naar een paard rijden ze stad en land af . Een goed zadel is zeker zo belangrijk ..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:58

;(
Net aan rijden
Breekt zadel gewoon in 2en?
Ik hoorde SNAP en nu is tie stuk
Geen idee wat ik hiermee moet ;(