wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:48

oei Lima dat zou ik dus nooit zomaar laten doen, altjd laten afstellen als je erop zit. bij mij gaat er een keer per jaar alles uit en dan worden ze opnieuw gevuld, maar zomaar 5 pompjes erbij is erg veel!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:58

Echt waar Lonnie, laat jij dan alle lucht eruit halen ? Is bij mij nog nooit gebeurd in de 5 jaar dat ik nu een wow heb....... Eerste 3 jaar bleek ik achteraf wel met scheef gevulde kussens te hebben gereden helaas.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:04

bij mij gaat bij elke aanpasbeurt eerst alle lucht eruit :j

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:08

Needje schreef:
Singelstoten horen altijd recht naar beneden te gaan. Als je zadel naar de voren getrokken wordt zal je een andere singel moeten hebben.
Hij ligt idd een fractie naar voren. Maar met wat lucht voor erbij is dat zo opgelost.

omdat de singelgroeve bij mijn pony vrij ver naar voren ligt,trekt hij het zadel naar voren. wat ik bedoelde met de singelstoten recht naar beneden,is dat er nu de voorsingel optie op zit inmiddels,dan lijken ze niet helemaal recht naar beneden te lopen,en dat was op de foto wel,snap je.

het probleem was dus niet opgelost met wat lucht voor erbij.

maar ik had gereageerd om jou een indruk te geven van een fjord met een HP 1 :)

maar gelukkig is het nu allemaal opgelost.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:12

lonnie schreef:
oei Lima dat zou ik dus nooit zomaar laten doen, altjd laten afstellen als je erop zit. bij mij gaat er een keer per jaar alles uit en dan worden ze opnieuw gevuld, maar zomaar 5 pompjes erbij is erg veel!

Niet alleen erg veel, maar nu is zijn alle kussens even vol.. terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn :D
Soms heeft voor meer lucht nodig als achter, of andersom.. en daarom moet je lucht erbij doen als je erop zit..
Kan men gelijk kijken waar hoeveel lucht nodig is, en wordt er tegelijk rekening gehouden met je eigen gewicht :)*

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:22

Niet alle kussens zijn volgens mij even vol, ik had voorin iets meer lucht dan achterin. Als er door slechtsluitende dopjes er evenveel lucht uitgelopen is en er nu weer in beide kamers evenveel lucht is teruggepompt, moet er voorin nog steeds meer lucht zitten.
Als ik erop lig, ligt het zadel in balans en zonder erop te zitten ook. Gewoon een goed passend zadel waar weinig luchtkunstwerk aan nodig is volgensmij. Alleen was ie nu een beetje erg leeg.

Maar als ik het zo lees (bedankt voor de tips!), lijkt het mij aan de dopjes te liggen. Kga het nu gewoon even in de gaten houden en anders zal het met siliconen ook wel opgelost zijn. :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:22

Maris schreef:
Echt waar Lonnie, laat jij dan alle lucht eruit halen ? Is bij mij nog nooit gebeurd in de 5 jaar dat ik nu een wow heb....... Eerste 3 jaar bleek ik achteraf wel met scheef gevulde kussens te hebben gereden helaas.

jup, erop en dan alle lucht eruit. Dan kan ik goed voelen hoe het fijn zit en recht ligt als er lucht bij komt. tussendoor dan rijden en als het nodig is nog wat lucht erbij of eruit

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:27

Snoevie, ik ben ook nieuwsgierig naar je paard zonder Wow er op. hoe de schoft er dan uitziet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:42

Ik ben nu op mn werk,als ik vanavond thuis ben zoek ik even een duidelijke foto

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:35

Hopelijk mijn laatste week zonder WOW

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:59

Ik heb dit weekend weer genoten van mijn WOW!!
Rengalop gaat goed, sprongetje (omgevallen bomen) is nog beetje wennen met dit zadel!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:59

ik hoop ook nog een week en dan kwijlen over mn nieuwe zadel en hopen dat t hoofdstel er toch bij past :=

heb B al extra aan t werk gezet voor traks want hij is vreselijk druk en vervelend :=

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:21

heb gisteren ook weer lekker gereden, al waren de paarden wel erg fris met die harde wind!
hopelijk kan ik vandaag ook nog even voor het donker wordt maar ik zie het een beetje somber in, denk dat ik te laat thuis ben van mijn werk

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:22

Dit heb ik gisteren gedaan.

Mijn boscros avontuur had ook behoorlijk wat voeten in aarde.
De fietsclub had een ronde uitgezet in het bos. Viv is niet bang voor hele kuddes voorbij zoefende fietsers, maar ze moeten niet van links en rechts van voren en van achter komen als er boskabouters in de struiken zitten. Had mijn handen vol aan mijn kanon en daarnaast ook nog eens wind in onze hol, eenmaals in het andere bos heelhuids geraakt, had Viv het toh wel gehad met stappen en ging gigantisch passageren. Heel fijn als je dat wil, maar dat wilde ik niet. Besloot vervolgens om te gaan draven, maar dat kon ze niet meer. Madam was over de emmer en had op dat moment net een rolstoel met zeer angstig kijkende mensen ernaast. Gelukkig vond ze weer haar draf modus. Edward zou haar graag als vervanger willen hebben voor Totilas, man wat kan dat dier strekken. Ik zat er echt voor spek en bonen op, met mij werd geen rekening gehouden. Gelukkig konden we op een gegeven moment galloperen, ook hierin was ik een wormvormig aanhangsel die toevallig meereisde. Ik zag het niet zitten om met z`n gekke knol de terug reis aan te gaan. In dat bewuste bos ligt ook het oefen terrein van de plaatselijke rijvereniging. Ben daar maar even flink dressuurmatig gaan rijden en ben toen aan de terugreis begonnen en dat ging toen wel redelijk.
Maar ik heb nog nooit z`n tevreden koppie gezien bij terugkost op stal. Wat heeft zij ervan genoten en daar doe ik het voor. Moet nu echt wel nieuwe handschoenen aanschaffen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:52

hahahaha ze was dus net als B vrij vervelend, Ik ben volledig stram en pijnlijk kwa spieren had mn handen vol aan meneer. De galop is zijn favo onderdeel en hij wordt daar zo heet in dat hij van frustratie omdat hij niet harder mag gaat wisselen en dat continu nou de wissels om de pas zitten er op :=

In draf gedroeg hij zich niet veel beter momenteel wil hij enke vooruit en gaat daarin erg klieren als hij toch moet wachten met weg draven of als hij voor zijn idee te langzaam moet := heb hierdoor ook besloten hem te scheren hij zweet al naar t losrijden :(

Fijn dat ze heeft genoten daar doe je het inderdaad voor :)

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:09

Ga dit zondag maar weer eens herhalen, hopelijk gaat het dan beter, maar dat verwacht ik niet. Ze is echt een F16.

Van de week ga ik nog even bij een ruiterzaak langs die ook neusriemen verkoopt die cognac kleurig onderlegd zijn en ik ben voor jou vergeten om van het rondgenaaide hoofdstel een foto te maken. Had het behoolijk druk met nog verjaardags visite.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:30

ik heb wel even geduld hoor soraya :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:39

Seven schreef:
ik heb wel even geduld hoor soraya :D

Gelukkig.

Heb jij toevallig Marjolein nog niet gestalkt of zij al meer gehoord heeft over onze zadels :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:46

nee nog niet := zat er al wel aan te denken :=

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:03

kaspar is je afspraak reeds geweest en is het opgelost??

Flauw he die paarden die in het bos in eens de beste dressuurpaarden worden, maar in de bak ho maar!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:21

Zoefff schreef:

Flauw he die paarden die in het bos in eens de beste dressuurpaarden worden, maar in de bak ho maar!

Gelukkig is ze ook zo over ijverig in de bak. :D
Alleen in het bos is het nog erger

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:25

Zoefff schreef:

Nee nee ze komt pas vrijdag a.s.
Hopelijk blijft het weer een beetje goed, anders is mijn trainings grasveld niet te rijden (heb geen rijbak helaas)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:27

Ik ga as donderdag m'n zadel bij iemand passen, er zal ook een WOW-fitter bij aanwezig zijn. Ik hoop echt heel erg dat hij past.. hij ligt hier te liggen en het brengt ontzettend veel (emotionele) herinneringen met zich mee :o

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:28

Vandaag weer een keer op mijn wow gereden en hij lag goed :D
Ik merkte ook dat ik wat rechterop zat..

Maar echt hè.. ik ga echt ergens zitles volgen... :o
De stap en galop gaat goed, maar die draf.. echt hopeloos :')

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:36

femmefatale1 schreef:
Vandaag weer een keer op mijn wow gereden en hij lag goed :D
Ik merkte ook dat ik wat rechterop zat..

Maar echt hè.. ik ga echt ergens zitles volgen... :o
De stap en galop gaat goed, maar die draf.. echt hopeloos :')

Centred Riding, aanrader!!!! :j
Heeft mij echt héél erg geholpen!