Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:37

BailyKarlos schreef:
Ik wil zijn bekken absoluut recht laten zetten. Ik heb al een telefoonnr van een Fysio die ook chiropractor is en die dat dus kan. En iedereen op stal is laaiend enthousiast over haar (Tunna). Maar nu is het dus hemelvaart en kan ik niet bellen dus ik denk dat ik maar een sms stuur. Ik wil dit zo snel mogelijk allemaal geregeld hebben.

Tunna Morriën is een hele goede! Ken haar goed en ze levert echt vakwerk. Je kunt met haar met een gerust hart afspreken; ze zal je paard zeker de juiste behandeling geven. Succes!

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:40

Wat vervelend dat ie net gevallen was voor het passen. Maar uiteindelijk is het toch goed gegaan. :)

Ik vond het kiezen niet zo moeilijk.
Ik had maar keuze tussen diepste en meest vlakke zit dus keuze ging al snel naar diep. Enkel de wrongen was even twijfelen. Had van mijn leven nog nooit met zulke dikke wrongen gereden dus daar moest ik toch wel even mee rond rijden om goed te voelen. Uiteindelijk voor de halve gegaan, omdat mijn beenligging daar volgens Arno ook beter mee was.
Verder wist ik op voorhand al dat ik een zilveren biesje wou (tenzij het echt te duur zou zijn) en een stiksel op de wrong. Van leer heb ik alles standaard om de prijs niet teveel te doen oplopen. Ik ben ook niet zo voor de speciale dingen maar een stiksel en biesje vind ik wel redelijk basic.
Ben het wel met je eens over die lak. Het is echt een hype nu en kan me het eigenlijk ook helemaal niet voorstellen op een zadel. Net hetzelfde met die bruine zadels. Voor ik op dit forum kwam had ik nog nooit een bruin dressuurzadel gezien en hier in België zie ik het nog steeds niet. Maar het zal waarschijnlijk niet lang meer duren. :)

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:48

@BailyKarlos
Ow haha nee al weer 3 weken geleden :D .

BailyKarlos

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:37

Nog "maar" minimaal 7 weken en 6 dagen wachten...

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:31

Nou Daan, wij wachten mee. Voor Newie is er ook een nieuw zadel besteld. Zwart zonder poespas net als jou, diepe zit en grootste kniewrongen. Ben benieuwd hoe dat straks gaat rijden, heb wel ff snel op New gezeten om te voelen maar Jo moest natuurlijk kiezen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:01

Ik heb arno vanmiddag een voicemail bericht ingesproken om een afspraak te maken :D ik ben benieuwd! :j

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:27

Sharmila schreef:
Net gebeld door een mevrouw. (mevrouw brand misschien hahahaha). Maar ik belde gister eigenlijk om te vragen hoe het met mijn zadeltje ging. Puur uit nieuwsgierigheid. Vandaag werd ik dus teruggebeld om een afspraak te maken. Het zadel was nog niet klaar, maar wel bijna. Dus de 29ste krijg ik mijn zadeltje!! Joehoe!!!

Hee wat leuk :)
Ik zie dat je in hellevoetsluis woont,
ik woon zelf in Vierpolders en met paard staat ook in hellevoetsluis
waar sta jij?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 22:55

Hee! Toevallig! Ik sta bij manege Hellevoetsluis, en jij?

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:00

Sharmila schreef:
Hee! Toevallig! Ik sta bij manege Hellevoetsluis, en jij?

Ik sta bij de Westhoeck aan de andere kant van de dijk!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:03

Dan hebben we elkaar zeker weten weten weleens gezien. Ik heb een zwarte tinker met witte sokken en een grote snor.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 00:20

Ben vandaag terug gebeld, ook door een vrouw.
Zadel komt op 27 juni! :D Woew!

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:30

zeker wauw, ik rijd nu een jaar met mijn arno brandje, en heerlijk is tie. Diepste zit en groootste wrongen, helemaal top....

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:34

hallo, ik ben ook aan het kijken voor een nieuw zadel en zat eigenlijk te denken aan een hulsebos of een fryso maar nu lees ik hier ook wel positieve reacties.

om eerlijk te zijn vind ik 88 pagina's iets te veel om door te lezen maar kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde prijsklasse is van dit zadel met verlengde zweetbladen?

alvast bedankt

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 21:57

MiniMaxi schreef:
hallo, ik ben ook aan het kijken voor een nieuw zadel en zat eigenlijk te denken aan een hulsebos of een fryso maar nu lees ik hier ook wel positieve reacties.

om eerlijk te zijn vind ik 88 pagina's iets te veel om door te lezen maar kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde prijsklasse is van dit zadel met verlengde zweetbladen?

alvast bedankt

In de basis is het zadel rond de 1600-1700 euro, wat verlengde zweetbladen kosten kan ik je helaas niet zeggen, misschien dat iemand anders hier dat weet ;)

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:06

ok de basis prijsligt dus ongeveer gelijk aan een fryso. Bedankt!

Ik hoop dat andere mij ook nog meer informatie kunnen geven over de optionele prijzen. Misschien ook qua kleur enzo :D

Ik vind het een erg mooi zadel om te zien iig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:09

Waarom bel je niet gewoon even met Arno, wel zo makkelijk! :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:20

Ik heb een zadel besteld met verkorte zweetbladen. En aanpassingen aan de wrongen. Kalfslederen zit een biesje van zilver en een zilveren naamplaatje. En ik ben 1855 kwijt.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:33

Ok bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik toch maar eens ga bellen want ik lees hier hele goede reacties, zadel ziet er super uit en prijstechnisch is het ook goed te doen zelfs met 'opties'.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:06

Ja het voordeel vind ik dat je in principe alles kan aanpassen wat je wilt. Er zijn bijna geen grenzen. Behalve de kleuren dan hihi. Een roze zadel met paarse biesjes gaat niet lukken denk ik hahahha. Ik wilde in de 1e instantie enkel een roze biesje maar die kleur heeft hij niet helaas. Hahaha

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:22

Ik heb hem ook maar weer eens gesmst met de vraag wanneer hij het beste langs kan komen. Heb namelijk net een nieuw jong paard dat nu zadelmak gemaakt wordt. Er kan op dit moment een zadel op liggen en hij kan ermee aan de longe maar zitten gaat nog niet, laat staan rijden :P

Wanneer zouden jullie er dan een zadelmaker bij halen? Pas als je echt los door de bak kan rijden of nu al, dus het moment dat er uberhaupt een zadel op kan?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 18:35

Mijn paard is nu 6 en daar heb ik tot op heden een ouder zadel voor gebruikt. Dat zadel heb ik natuurlijk wel door een zadelmaker goed op haar rug laten aanpassen. Nu ze 6 is, is ze aardig uitgegroeid en zit ze goed in haar spieren. Ik maak daarom ook nu pas de keuze om een nieuw zadel op haar te laten aanmeten. Ik heb al zo vaak gehoord dat een aangepast zadel op een jong paard na 1 a 2 jaar niet meer past omdat het paard nog zowel in hoogte als breedte groeit...

Maar als je nu geen goed zadel hebt wat je voorlopig kan gebruiken zou ik iig wachten totdat hij goed onder het zadel is en er al wat spier opbouw is.

Ik ga binnenkort hem bellen om een afspraak te maken.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:15

Hij is vandaag weer bij ons geweest zadel lag wat los aan de achterkant maar weer netjes gevuld!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 22:57

Katyatje schreef:
Ik heb ook een leenzadel van hem zelf. Zat fantastisch, helaas niet voor mijn paard...

Ik heb hem getest, en kon er nu eens NIET in zitten, alizé net wel goed!
Vond de kwaliteit wel geen 1600 euro zadel eigenlijk, en al helemlaal niet wat ik ken als engels leer.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:07

Kwam dit topic toevallig tegen :)
Ik ben nml op zoek naar een nieuw zadel, en deze keer wil ik er ook 100% zeker van zijn dat het zadel ook echt voor 100% op mijn paard past :j
Iemand enig idee of hij ook tot in België komt ?
Want ik durf geen zadel aan te kopen om te leveren aan huis en dan hier te ondervinden dan het zadel niet past (of het gewoon helemaal niet weten dat het niet zou passen).

En wat is over het algemeen het prijskaartje voor dit dressuurzadel ? (zag verschillende prijzen voorbij komen)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 23:10

hij levert bij katyatje, en das BE ;)