Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:45

Ik vond het hoofdstel bitloos trouwens wel schuiverig, dat heb ik met mijn andere hoofdstellen totaal dus niet.

Bitriempjes omdraaien was inderdaad wel handig, telkens weer los en vast leek me niet zo heel goed.

Tatyana

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:50

Ik heb hem net gepast op mn bijrijdpaard en hij past!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik heb een cob (SH?) op mijn dravertje en dacht 'dat hoef ik niet te proberen, past toch niet' op mijn bijrijdreus met een echte full. Maar net toch maar even geprobeerd en hij zit perfect... Nog gaatjes over overal en hij ligt precies waar het hoort. Had al een mylertje ingedaan om te kijken of hij wat constanter wilde gaan aannemen, dus kijken of dit ook wat voor hem is...

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:13

Dit hoofdstel blijft nog steeds een droom voor mij :=
Ik wil m zó graag, maar het is helaas te duur voor mij :n (is namelijk ook niet mijn eigen paard)

Beide hoofdstellen (Multi en Competition) zijn trouwens bij Agradi te koop! *\o/* (of ben ik nou weer blond dat dat allang bekend was :') ?)
Nu trouwens met 20% en 13% korting <<) Zag t toevallig, en dacht dat dit soort info hier vast op prijs wordt gesteld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:15

moonfish13 schreef:
Ik vond het hoofdstel bitloos trouwens wel schuiverig, dat heb ik met mijn andere hoofdstellen totaal dus niet.

Daar zit ik dus ook nog mee :j
Ok, echt schuiven eigenlijk niet ... maar 'te los' wel ... hij heeft laatste keer nog eens gedemonstreerd dat als ik het niet vast, vast doe dat hij het zo uit heeft :+ Dus ja, dan maar wel vast, vast .. alleen jammer dat ie dan amper kan kauwen :=

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:13

Klis schreef:
Beide hoofdstellen (Multi en Competition) zijn trouwens bij Agradi te koop! *\o/* (of ben ik nou weer blond dat dat allang bekend was :') ?)
Nu trouwens met 20% en 13% korting <<) Zag t toevallig, en dacht dat dit soort info hier vast op prijs wordt gesteld :D

Ik had het ook gezien dat ze bij de Agradi nu ook te koop zijn.
Alleen die korting van hun is ene grote instinker!! :(
Je betaalt namelijk alsnog de gewone normale winkelprijs.
De standaard prijs die Agradi bijv. voor de Multibridle heeft staan is 187 Euro, en dan nu met 20% korting zo je nog maar 149,95 betalen.
En laat nu net meerdere andere verkooppunten de Multibridle al standaard rond de 149 Euro verkopen. Wat nu voordeel? :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:41

[***] schreef:
moonfish13 schreef:

Daar zit ik dus ook nog mee :j
Ok, echt schuiven eigenlijk niet ... maar 'te los' wel ... hij heeft laatste keer nog eens gedemonstreerd dat als ik het niet vast, vast doe dat hij het zo uit heeft :+ Dus ja, dan maar wel vast, vast .. alleen jammer dat ie dan amper kan kauwen :=

Ik gebruik dan liever maar gewoon een ander bitloos hoofdstel.
Opzich bevalt het hoofdstel met bit prima.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 20:05

shetlandfan schreef:
Klis schreef:

De standaard prijs die Agradi bijv. voor de Multibridle heeft staan is 187 Euro, en dan nu met 20% korting zo je nog maar 149,95 betalen.
En laat nu net meerdere andere verkooppunten de Multibridle al standaard rond de 149 Euro verkopen. Wat nu voordeel? :+

Haha ja, dat had ik ook gezien :P

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 09:22

shetlandfan schreef:
Klis schreef:

De verkooppunten verkopen standaard dík onder de adviesprijs die Horseware aanhoud. 'Wij' (de nederlandse internet verkooppunten) hebben dan ook een relatief kleine marge op het hoofdstel... ;( Maar ja.. in Engeland stunten ze ook en zijn ze inclusief verzendkosten een stuk goedkoper te krijgen dan in Nederland voor de adviesprijs.. vandaar dat wij (mzm geestig) daar zo onder zijn gaan zitten...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:13

Mag ik vragen wat de winstmarge dan nog is op de hoofdstellen?
Gewoon intressse, ik heb geen commercieele bedoelingen hoor. :)

Ooit wil ik nog wel eens een competition bridle, maar dat is overbodige luxe dus ik denk dat die niet gaat komen.
Ik heb ook al teveel hoofdstellen eigenlijk, nu momenteel zes..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:52

Gisteren op wedstrijd weer een geïnteresseerd jurylid: "Ik doe dit al twintig jaar maar zoiets heb ik nog nooit gezien. Maar volgens mij heeft het geen hefboomwerking, dus dan zal het wel mogen...Denk ik..."

Ja hoor mevrouw, mag gewoon :)

En ook twee toeschouwers die elkaar toefluisterden toen ik langsreed: "Kijk, da's zo'n Micklem hoofdstel!"

Klopt! :D En ben nog steeds erg in m'n nopjes met de donkerbruine, staat veel mooier :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:01

Mooi dat je er zo blij mee bent. :)

Ik heb er op springwedstrijden tot nu toe twee of drie gezien.
Morgen gaat die van mij weer dienst doen.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:46

kan iemand die de tobacco kleur heeft misschien zeggen of die zou passen bij dit zadel, ik twijfel of het hoofstel niet te rood is, zeker op de officiele fotos..
Afbeelding

en weet iemand misschien of de multi ook in het tobacco gaat verschijnen ooit, of dat het hierbij blijft..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:47

De Competition is er toch wel in tobacco?
Waarom ga je daar dan niet voor? :)

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:52

omdat de bitloze opties me wel aanspreken voor af en toe eens..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:54

Oké, persoonlijk zou ik dan gewoon voor de competition gaan, maar dat is persoonlijk. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:57

De competition lijkt mij te cognac voor dit zadel hoor: zie pagina 70 van dit topic. Nou zijn die foto's iets overbelicht, maar toch past die kleur denk ik niet bij dat zadel :n Dan zou je bijna nog beter een donkerbruine kunnen nemen :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:59

Donkerbruin vind ik trouwens ook wel erg mooi, met zwart valt het ook totaal niet op.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:04

Rijerijerije schreef:
De competition lijkt mij te cognac voor dit zadel hoor: zie pagina 70 van dit topic. Nou zijn die foto's iets overbelicht, maar toch past die kleur denk ik niet bij dat zadel :n Dan zou je bijna nog beter een donkerbruine kunnen nemen :)

Jammer, op de fotos lijkt het hoofdstel idd best naar 'oranje' neigen, maar die donkerbruine vind ik veel te donker helaas.. hopen dat er meer kleuren op de markt komen, ik heb geen haast..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:05

Er zijn wel limited editions meen ik in andere kleurtjes.
Ik houd het wel even in de gaten voor je, soms verschijnt er eens een op Ebay.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:20

moonfish13 schreef:
Er zijn wel limited editions meen ik in andere kleurtjes.
Ik houd het wel even in de gaten voor je, soms verschijnt er eens een op Ebay.

oh dat wist ik niet, zal ik zelf ook af en toe eens op zoeken.. dank je wel.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:22

Volgens mij hoor, maar ik houd het in de gaten voor je.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:50

@Rijerijerije Nog bedankt voor het plaatsen van de foto's en de info! Donkerbruin is idd een erg mooie kleur. Ik denk dat ik daar ook voor ga, maar eerst nog even sparen.. ;)
Ik twijfel wel nog steeds een beetje over de maat..Mijn arabiertje heeft ook geen superfijn hoofd, maar hij heeft wel altijd maat cob, full is echt veel te groot...Maar maat small cob van de Micklem lijkt me iets kleiner te vallen dan een normale maat cob..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:50

ze hebben toch pony/small cob, cob/small horse, standard horse en large horse?

Dan zou een gewone Cob moeten passen toch?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:55

Mijn Cob/small horse past op mijn draver met normaal cob en op mijn bijrijdpaard met normaal full. Dus ruim verstelbaar...

Tichla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 20:58

@Mickyl:
Ik heb voor mijn arabiertje een small horse/cob en deze past perfect.
Van andere hoofdstellen heeft hij ook cob en van de Micklem ook.