Blijven de PS of Sweden rijbroeken lang goed? Ik zag dat er aanbiedingen zijn bij PS zelf en zit er wel over na te denken. Al blijf ik de verzendkosten duur vinden, misschien dat Ruitergoed ook een optie is. Ik heb nu van Mondoni en die zitten heerlijk, maar als ik daar de siliconen versie van neem doen ze pijn (de siiliconen zitten ook aan de binnenkant, ik denk dat het door de dunne stof gewoon van de buitenkant door de stof heen drukt oid - heel erg pijnlijk vooral als het regent), die zonder zitvlak en alleen kniegrip zitten heerlijk maar zijn in een half jaar stuk en die met leren zitvlak gaan wel langer mee maar pillen best wel en dat vind ik gewoon niet mooi. Ze zijn ook best dun en dus koud. Dus ik ben eigenlijk wel op zoek naar iets anders.
Het zijn niet mijn meest duurzame broeken. Ik vind ze erg fijn, maar de stof kan wat pillen en de siliconen opdruk slijt vrij snel. Al vind ik dat nooit zo'n ramp.
Ik ben ook fan van m'n PS broeken en leggings, draag m'n andere paardrijbroeken/leggings bijna niet meer of de PS moeten allemaal in de was zitten Blijven hier ook prima kwaliteit en ze worden echt veel gedragen
Ik heb zowel leggings als rijbroeken van PS, ik vind ze heerlijk De broeken zijn allemaal nogal dun van stof, de leggings verschillen. De ene is dik en draag ik in de winter (met een thermolegging onder want ik ben een koukleum) maar anderen zijn dan weer heel dun
Ik heb 2 curvy leggings van PS en dat zijn echt mijn favorieten! Helaas verkopen ze die niet meer.
aniek1985
Fotograaf
Geplaatst: 14-11-23 12:56
Ik heb meerdere rijbroeken van PS en vind ze heel fijn. Gebruik ze veel en zien er nog netjes uit. Vind bij deze broeken de siliconen niet zo storend als bij sommige andere merken. Het zijn wel dunnere broeken inderdaad. In de zomer heel fijn, in de winter misschien een thermo legging eronder.
aniek1985
Fotograaf
Geplaatst: 14-11-23 15:28
Deze kwam net voorbij bij Ruitergoed op Instagram. Ook dat er een nieuwe xmas collectie van PS komt.
Zag m ook net, eindelijk de witte ruffle kerstcollectie ben ik wel benieuwd of ze een eruit springende collectie gaan hebben. Ben sceptisch na de laatste paar x.
owh ik hou van de broeken van PS echt een 2e huidje vind ik! En idd Horselet goed in de gaten houden daar laatst 3 gehaald. Heb evt nog een groene rijlegging te koop die was me te groot helaas maat 40.. Mag dus ook voor kleine prijs weg.,
Mhwe ik start niet meer in het wit maar in beige veeeel makkelijker dan een witte broek hahah
Zo te zien heeft deze ook geen diamant randje? Tof is die wel! En erg benieuwd naar de x mass collectie
Tango1979
Geplaatst: 14-11-23 21:30
Ik heb trouwens ook alleen nog maar PS broeken en leggings. De oudste heeft het net begeven na 3 jaar elke week dragen en wassen.
Heb ook een winterbroek van 2 seizoenen geleden, met fleece voering. Heerlijk tijdens een buitenrit in de winter.
ivy_power89
Geplaatst: 14-11-23 21:52
Nog even terug komen op de kwaliteit broeken. Ik heb 6 curvy broeken (van alle kleuren 2) en die waren allemaal binnen no time versleten op de anti slip patronen. Nu vind ik het niet erg want voor 30 euro per broek kun je er weinig over zeggen, maar je zou maar de originele prijs van 170 euro hebben betaald en dan vind ik het wel kwalijk!
Ik heb mn collectie een beetje georganiseerd thuis. Mn kerel speciaal voor mij een hangrek gemaakt haha. Op stal liggen er nog dekjes....
Hier hangen:
2x equito 2x anky (ben geen fan van de kwaliteit dus worden er niet meer) 3x lemieux 6x ps of sweden (eigenlijk ben ik niet zo happy met hoe groot - te groot- deze dekjes zijn) 9x equestrian stockholm 1x kramer (dit dekje is echt klein.... dus doe ik ook niet zo snel meer)
Op stal liggen nog 8 dekjes 1x hv polo 1x lemieux 2x ps of sweden 4x equestrian stockholm
Gek dat er zoveel wisselende verhalen zijn over de rijbroeken van Ps. Ik heb al een langere tijd 3 rijbroeken en die vertonen nog niks van slijtage. Ik vind de rijbroeken echt top en rijd vrijwel nooit meer met m’n andere broeken (o.a. Pikeur en Anky). De hoeveelheid grip is precies goed. Je plakt niet aan je zadel vast maar het is wel genoeg dat je niet wegglijdt. Verder zijn de broeken voor de winter wat minder ideaal dan de zomer doordat ze wel dun zijn, zoals hier al meerdere keren is gezegd. Ik heb nog niet eerder zulke dunne soepele broeken gehad. Overigens rijd ik er in de winter ook gewoon mee.
Ik doe er ook geen gekke dingen mee, rijd niet uuuuuuren per dag, ze gaan niet in de wasdroger en keer ze binnenstebuiten in de wasmachine....
Texas02
Geplaatst: 15-11-23 00:35
Qua zitten in het zadel vind ik zonder grip juist fijn, met alleen kniegrip. Maar ja, die broeken zijn helemaal direct stuk, van Mondoni iig wel (zijn natuurlijk ook goedkoper). En om nou ieder half jaar nieuwe broeken te moeten kopen vind ik ook zo jammer. Vroeger had ik altijd Harry's Horse, maar vorig jaar 2x geprobeerd met 2 verschillende modellen, en beide direct stuk. De ene was een gewone rijbroek, die was binnen een paar dagen stuk, en de andere was een winterrijbroek. Daar had ik 2 van en die waren allebei in 3 weken stuk. Vooral de winterrijbroeken vond ik zo zonde, die zaten zo fijn.. Dus Harry's valt voor mij nu ook af.
PS had ik in de winkel een keer gepast, een curvy model. Dat zat inderdaad heerlijk, vandaar dat ik daarvoor wilde gaan. Maar nu ik best veel mensen hoor over dat ze zo snel minder worden, weet ik het nog niet. PS heeft wel nog curvy in de aanbieding, maar je moet ze via google zoeken. De Wendy legging en de Jewel rijbroek zijn er nog, en de Jeany rijbroek als je op hun site via de zoekfunctie curvy ingeeft. Wel mooie aanbiedingen, maar ik vind de verzendkosten zo hoog.
Ik vind de ps broeken kwa kwaliteit ook matig, ik koop ze in the horselet, dus voor die prijzen mag ik niet klagen, en zijn ze prima… maar zou er nooit de volle mep voor betalen