Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:16

xSannee schreef:
Mocht iemand nog twijfelen, de Lingus 2 is bij Hooks nu 59,90 ipv 79,90!

Ik heb hem besteld!
Deze had ik afgelopen weekend bij E J. gekocht met korting maar vind de Hooks mooier...

Afbeelding

StalMelyn

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 16:29

Hallo, kom mij in het topic melden.
Wat teruggelezen maar niet alles.

Ik zoek een beetje hetzelfde als Maartje-M. Ik heb een Welsh sectie B (wordt 134cm) en daardoor is de keuze zo beperkt. Ik zoek maat shet of pony maar alles is het net niet. Voor de grote welsh e pony's heb ik de chester van hooks en zoek zoiets eigenlijk in pony of shet maat.
Ik heb iets soortgelijks gevonden maar daar zit het bitriempje aan bakstuk neusriem (net als bij micklem). Ik zelf wil dat graag los van elkaar hebben.

Weet iemand zoiets?

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:00

Nou ik heb mijn neusriem nu ongeveer 1,5 week gebruikt. Pony leek er fijn mee te lopen maar sinds eergister ineens een schuurplek onder zijn neusriem. Denk dat wij dus maar weer gaan over gaan stappen op een Engelse anatomische of heeft er iemand tips?
Als iemand interesse heeft doe ik deze dus waarschijnlijk met pijn in mijn hart weg.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:14

Een bontje eronder? Zit er toevallig een klein fliebertje aan, op die plek? Die van mij ligt gerust open van een stiksel namelijk :')

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:32

bobje26 schreef:
Een bontje eronder? Zit er toevallig een klein fliebertje aan, op die plek? Die van mij ligt gerust open van een stiksel namelijk :')

Er zit een passantje inderdaad, misschien is dat het probleem. Lekker blond :+ die zit precies onder het bakstuk. Met een bontje ben ik bang dat de bakstukken misschien gaan wijken, het zit namelijk echt aan de zijkant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:47

Je zou hem misschien kunnen inrollen met iets van katoen? Oude sok? Hahaha, dat is niet zo dik maar haalt wel het 'scherpe' van passantje eraf..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:59

Heeft iemand advies voor een hoofdstel waar een hackamore aan bevestigd kan worden?
Het liefst met kaakriem ipv keelriem en uiteraard een anatomisch kopstuk.
Mijn huidige hoofdstellen zijn of het Micklem type of hebben 3 bevestigings punten aan het kopstuk terwijl ik er nu maar 2 nodig heb.

Alvast bedankt :)

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:13

Hierbij foto’s van de BR Stanley.

Wat vinden jullie? Goed zo of gaatje lager? Twijfel zelf een beetje over de maat, sperriem zit nu al op het ene laatste gaatje en het is maat full. Ik weet van de hoofdstellen dat het leer nog wat uitrekt, hoofdstel is nu ook nog wat stug en moet nog netjes om de neus vormen.

Kwaliteit is echt super mooi en het kopstuk zit prachtig, heel zacht en staat iets omhoog en daardoor van de wervels af qua druk.

En niet het minst belangrijk, hoe vinden jullie hem staan? Wou namelijk in eerste instantie alleen een nieuwe neusriem en ander kopstuk halen. Toen zag ik de anatomische neusriemen en dacht ik, misschien kan ik dat doen. Op de Micklem liep ze heel fijn maar vond ze niet mooi. En de anatomische neusriem van BR is (nog) niet los verkrijgbaar. Dit zijn haar huidige hoofdstellen, ook beide BR.

Springen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dressuur
Afbeelding

BR Stanley
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:20

Die stanley vind ik wel een mooi hoofdstel om te zien. Volgens mij zit je neusriem wel wat hoog. Die mag denk ik best een gaatje zakken of misschien zelfs twee. Dat zou je even moeten proberen. Dan komt hij iets lager en kan hij ook wat strakker zonder dat hij echt veel strakker zit. Dat geldt ook voor de sperriem dus dan heb je wat ruimte over.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:07

Hier zit die een gaatje lager.. nu zit de sperriem nog losser haha.. vond hem zelf eentje hoger mooier zitten.. of het model past gewoon niet bij haar?
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:20

Gaatje hoger zit mooier. Maar niet voor je bit. Die word enorm gehinderd nu.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:29

Vind hem gaatje hoger ook mooier zitten. Kan je het sper riempje nog iets draaien langs het oogje dat ie dan mooier valt? Of dat het misschien nog wat naar haar neus moet vormen ivm nieuwigheid?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:15

Gaatje lager zit inderdaad niet mooi. Hoger ook niet. Dan raakt hij naar mijn idee plekken die hij niet hoort te raken. Misschien is dit model niet zo passend bij je paard?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:21

darkadia schreef:
Vind hem gaatje hoger ook mooier zitten. Kan je het sper riempje nog iets draaien langs het oogje dat ie dan mooier valt? Of dat het misschien nog wat naar haar neus moet vormen ivm nieuwigheid?

Jawel dat denk ik idd wel, ook als ik de teugels aan neem dan zit het sperriempje niet meer tegen/over het bit.. denk dat zich dat wel oplost opzicht als het allemaal soepeler wordt..

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:22

pluisje88 schreef:
Gaatje lager zit inderdaad niet mooi. Hoger ook niet. Dan raakt hij naar mijn idee plekken die hij niet hoort te raken. Misschien is dit model niet zo passend bij je paard?

Wat voor plekken raakt hij die hij niet zou moeten raken volgens jou :)?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:30

Hier nog wat dezelfde types neusriemen van andere merken..

Hier zit die ook wel vrij tegen het bot aan..Afbeelding
En deze 2 zitten denk ik zoals die van mij bij een gaatje lager.. Afbeelding
Afbeelding

En deze types:
Afbeelding
Afbeelding

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 10:58

Stal_Fiore schreef:
Zo blij met onze nieuwe Schockemohle Equitus Beta <3

[ [url=m/jWsLZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mlTGSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat prachtig!! <3

Ik heb hem ook in het bruin <3

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:58

Ik wil graag een anatomisch hoofdstel bestellen voor mijn jonge paarden, maar ik ben een beetje huiverig.
Ik woon in Afrika en bestellen en leveren kan wel maanden duren. Ik zie bij veel mensen dat de hoofdstellen toch niet altijd bij de vorm van het hoofd past en dat ze het terug sturen. Het zou goed balen zijn als ik een duur hoofdstel bestel en het past niet, want ik kan het niet zo maar even terug sturen weer.

Heeft iemand tips om van te voren al te bekijken of het een beetje zal passen of niet?

Ik twijfel over ofwel de Schockemohle hierboven, of de Equibling Boston. Prijstechnisch gok ik dat het de laatste wordt.
Misschien zijn er mensen met deze hoofdstellen die me kunnen vertellen wat hen opviel aan de pasvorm?

Thanks alvast voor het meedenken :)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:10

@Iriscope, kijk ook eens bij Hööks, deze hoofdstellen zijn over het algemeen nog wat betaalbaarder en dus wellicht ook interessant voor je :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:17

Thanks voor de tip! Het is hier onwijs droog en ik merk dat leer dat iets mindere kwaliteit is heel snel lelijk wordt hier. Moet ook vaker invetten dan normaal, maar bijvoorbeeld de Premiera Monaco die ik had, is heel erg droog en ziet er na 1 jaar al niet meer uit.
Daarom dacht ik eigenlijk voor wat beter kwaliteit leer te gaan dit keer.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:22

hooks heeft wel echt goed kwalitatief leer vind ik. Heb er al meerdere spullen van en die zien er na jaren gebruik nog super uit. Ik heb er hoofdstellen van die ik op al mijn paarden mooi passend krijg en die verschillen best wel in hoofdvorm zeg maar.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:26

Dat zijn 2 grote pluspunten, bedankt!
Ik had zelf de Monaco in nederland ook en die was na jaren ook nog mooi, maar helaas hier is ie helemaal grijs uitgeslagen, je kan er bijna niet tegen op vetten :(

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:43

magootie schreef:
Stal_Fiore schreef:
Zo blij met onze nieuwe Schockemohle Equitus Beta <3

[ [url=m/jWsLZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mlTGSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Staat prachtig!! <3

Ik heb hem ook in het bruin <3

[ [url=m/C9iu68.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Heel mooi! <3

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:46

Iriscope schreef:
Ik wil graag een anatomisch hoofdstel bestellen voor mijn jonge paarden, maar ik ben een beetje huiverig.
Ik woon in Afrika en bestellen en leveren kan wel maanden duren. Ik zie bij veel mensen dat de hoofdstellen toch niet altijd bij de vorm van het hoofd past en dat ze het terug sturen. Het zou goed balen zijn als ik een duur hoofdstel bestel en het past niet, want ik kan het niet zo maar even terug sturen weer.

Heeft iemand tips om van te voren al te bekijken of het een beetje zal passen of niet?

Ik twijfel over ofwel de Schockemohle hierboven, of de Equibling Boston. Prijstechnisch gok ik dat het de laatste wordt.
Misschien zijn er mensen met deze hoofdstellen die me kunnen vertellen wat hen opviel aan de pasvorm?

Thanks alvast voor het meedenken :)

Beide hoofdstellen die je benoemt zijn wel het meest "tricky" wbt passen.

De Premiera hoofdstellen die ik in handen heb gehad waren qua kwaliteit erg "mwah"
niet te vergelijken met de fairfield Chester(hooks) die ik heb.
Bestaan er ook Biothane anatomische hoofdstellen? Daar zou ik eerlijk gezegd dan eerder aan denken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:18

Oh nee, biothane heb ik echt helemaal niets mee. We hebben ze wel, voor de endurance paarden, maar voor dressuur heb ik wel graag "ouderwets" leer.
Maar thanks voor het meedenken! Ik heb straks, als het goed gaat, 2 jonge paarden. Dus wil wellicht de gok wel wagen en er 1 bestellen, kans dat ie dan op beide paarden niet goed ligt is al wat kleiner!