De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:23

Capriootje schreef:
liekec schreef:
Ik heb ook PE beschermers, zitten prima en benen blijven mooi koel.
Ik baal alleen dat ik nu zie dat die van mij geen plaat voorop hebben voor het crossen, dacht dat deze daar ook goed voor waren... Maar zie toch wel veel mensen er mee crossen. Iemand een idee hoe dat zit? Is zo'n harde plaat geen must?
Nu opzoek naar goede achterbeschermers voor het crossen. Zag laatst van die beschermers met een stukje eronder wat nog over de Koot viel. Leek me wel wat maar kan ze nergens meer vinden.

Misschien van eQuick?

[ [url=m/lLaRHy.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind die wel afschuwelijk eruit zien := maar goed, t gaat natuurlijk om de functionaliteit...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:04

Capriootje schreef:
liekec schreef:
Ik heb ook PE beschermers, zitten prima en benen blijven mooi koel.
Ik baal alleen dat ik nu zie dat die van mij geen plaat voorop hebben voor het crossen, dacht dat deze daar ook goed voor waren... Maar zie toch wel veel mensen er mee crossen. Iemand een idee hoe dat zit? Is zo'n harde plaat geen must?
Nu opzoek naar goede achterbeschermers voor het crossen. Zag laatst van die beschermers met een stukje eronder wat nog over de Koot viel. Leek me wel wat maar kan ze nergens meer vinden.

Misschien van eQuick?

[ [url=m/lLaRHy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zo ja, bedankt! Zou dat nou veel toegevoegde waarde hebben?
Nou dan ga ik m'n ogen maar weer open houden naar diegene die wel verharding aan de voorkant hebben..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:42

Citaat:
Is die van jou zo groot dan? De majyks in maat M passen de meeste paarden wel(helaas heeft de mijne voor zulk fijn been werk dat ze gewoon te breed zijn :( ) . L is alleen voor paarden groter dan 175cm uit mijn hoofd?

Hij is 1,75 ja maar vooral lange benen volgensmij Haha. Zijn spring kappen van Zandona zijn L , stond ook bij alleen voor echt grote paarden en heb daarbij nog makkelijk ruimte over om zijn been goed te buigen zonder dat het in de weg zit.

Snorlex

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:15

Ik heb nu Veredus en Zandona. Bevallen beide prima! Wel het idee dat de Zandona iets steviger is maar misschien zit dat tussen mijn oren omdat ik de carbon versie heb.

Set van Veredus heb ik echter compleet dus Zandona ligt wat vaker in de kast. Eventueel te koop (maat m) maar ligt opzich niet in de weg.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:19

denise04 schreef:
De Veredus en Zandona vind ik mooi, maar de enige die ik in maat S vind, zijn way boven budget ;(

Er zijn binnenkort weer kortingsacties bij o.a. Divoza. Dan vallen ze als het goed is wel binnen budget :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:36

Ik heb gister op equitana Mr. Stockings kunnen vinden met een hele fijne korting, gister meteen even gepast <3 <3 <3 <3 wat een fijne beschermers!!
Die blijven voor de marathon/evt vaardigheid, nu nog fijne zachte beschermers erbij vinden voor een iets minder hoge prijs die ik voor regulier kan gebruiken :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:36

Foto
Ir1ne

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 14:58

Ik zag ze ook op equitana inderdaad!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:16

Capriootje schreef:
Ik zag ze ook op equitana inderdaad!

Mr Stockings had ook een standje inderdaad, maar deze lagen bij een andere stand :) wel heeel erg mazzel mee gehad, zijn zo fijn en soepel leer <3

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:21

Zinzi_jewel schreef:
Foto
Ir1ne

http://www.mrstockings.de/galerie/
Peesbeschermers a la Mr Stockings zijn er in diverse uitvoeringen. De basis is een combinatie van leer met neopreen, zeer soepel en toch ook sterk. De pasvorm is prachtig. De brede klittenbandsluitingen omsluiten de hele pees, waardoor de peesbeschermers niet los kunnen raken. De peesbeschermers nemen geen water of vuil op. Alle lengte- en breedtematen zijn mogelijk.
Levertijd maatwerk ca 3 weken.
Kunnen in de wasmachine gewassen worden (met een beetje groene zeep om het leer zacht te houden))
Maten Miniminishet tot Shire (NB Welsh = Welsh A/B)
Kleuren zwart, rood, kobaltblauw en navyblauw standaard. Andere kleuren op aanvraag.
Prijs per paar
Aanbevolen door oa. topmenners IJsbrand Chardon en Ad Aarts

Hierbij foto's, ze lijken op de ene foto groen maar ze zijn zwart leer... op de 2e foto had ik ze voor het eerst op mijn paard gepast, mogen nog iets mooier zitten maar was de eerste keer :)
Afbeelding

Afbeelding

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 22:09

Ik hoop dat ik het hier kan vragen omdat ik zo nu ongeveer Door de bomen het bos kan zien. Mijn paard is aan het genezen van een ernstige schiefel en mag over een maand weer stappen. En nu de maar omdat hij zo mega groot is, is het verstandig hem beschermers om te doen en daar zit een heel eisen lijstje aanvast. Ze moeten nl goed ventileren, zacht zijn (niet met harde buitenkant), het liefst ook de knie beschermen(hoeft niet perse maar zou mooi zijn), niet afzakken ivm iritatie van de schiefel en moeten tegen intensief gebruik kunnen. Ik had een pees beschermer van kentucky gezien die echt perfect lijkt kwa vorm maar die zijn helaas hard. Iemand die een idee heeft voor mijn pony? Wij zullen daar heel gelukkig van worden :D

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:29

tirzasarah10 schreef:
Ik hoop dat ik het hier kan vragen omdat ik zo nu ongeveer Door de bomen het bos kan zien. Mijn paard is aan het genezen van een ernstige schiefel en mag over een maand weer stappen. En nu de maar omdat hij zo mega groot is, is het verstandig hem beschermers om te doen en daar zit een heel eisen lijstje aanvast. Ze moeten nl goed ventileren, zacht zijn (niet met harde buitenkant), het liefst ook de knie beschermen(hoeft niet perse maar zou mooi zijn), niet afzakken ivm iritatie van de schiefel en moeten tegen intensief gebruik kunnen. Ik had een pees beschermer van kentucky gezien die echt perfect lijkt kwa vorm maar die zijn helaas hard. Iemand die een idee heeft voor mijn pony? Wij zullen daar heel gelukkig van worden :D

Kijk eens naar Husk.
Ik gebruik ze zelf nu een paar maanden en benen komen er echt droog onderuit en ze zijn fijn zacht qua voering. Ze zijn alleen bij Husk zelf in Engeland te bestellen maar je hebt ze met een paar dagen binnen.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:36

L_Ruiterhuis schreef:
tirzasarah10 schreef:

Kijk eens naar Husk.
Ik gebruik ze zelf nu een paar maanden en benen komen er echt droog onderuit en ze zijn fijn zacht qua voering. Ze zijn alleen bij Husk zelf in Engeland te bestellen maar je hebt ze met een paar dagen binnen.

Die zien er heel fijn uit!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:59

Ik was nog op zoek naar goede beschermers voor op de wei, paard tikt zichzelf snel aan dus zonder is niet echt een optie. Vind de snuggboots met rijden ideaal maar voor de wei leken ze me wat minder qua stof. Net met 40% korting de beschermers van compositi kunnen scoren, ben heel benieuwd of die bevallen!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:33

tirzasarah10 schreef:

Op mijn werk gebruiken we in de marathon (aangespannen) beschermers van Manmat. Misschien is dat wat je zoekt. Ze blijven bij ons goed zitten ook door de modder en de waterbak. Er zit geen verhard gedeelte in.

https://www.ems-webshop.com/c-2878444/manmat/

https://www.imanse.nl/webshop/paardensp ... set-maat-s

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:53

tirzasarah10 schreef:

Ik heb je een pb gestuurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:23

Zijn de snugboots van Le mieux hetzelfde voor de voor, als voor de achterbenen?
Heb namelijk maat L, maar ze lijken zo op 't oog, wat groot voor voor.. Dus misschien zouden ze dan wel achter kunnen passen. Maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk...

Ik hoor 't graag van de kenners hier :) alvast bedank

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:41

Ja die zijn anders. Die voor de achterbenen zijn wat rechter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:45

Ok dan moet ik even uitzoeken of ik nu dus voor of achter beschermers heb. Ik vond ze namelijk best 'recht'. Heb je misschien een voorbeeld van een voor en achter beschermer? Op Google kom ik er niet aan uit.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:11

Ik vond ze toen precies hetzelfde alleen wel breder voor de achterbenen, dwz er zat meer stof (zachte materiaal). De achterbeenbeschermers die ik toen had paste bij mijn paard perfect om de voorbenen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 15:35

Hmm lastig te zien dus. En na jou idee nagenoeg 't zelfde.

Ik ben ook al de hele tijd aan 't Googlen. Maar ik zie 't verschil ook écht niet op foto's.. :?

Dit zijn de mijne.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:27

Dit zijn die van mij, front maat M.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:35

Ze lijken wel alleen zijn de mijne langer.. Maar is ook maat L.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:37

Als ze achter netjes zitten kan je ze volgens mij gewoon achter gebruiken. Ik meen dat meer mensen in dit topic ze zowel voor als achter gebruiken.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 21:54

Euforie schreef:
Zijn de snugboots van Le mieux hetzelfde voor de voor, als voor de achterbenen?
Heb namelijk maat L, maar ze lijken zo op 't oog, wat groot voor voor.. Dus misschien zouden ze dan wel achter kunnen passen. Maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk...

Ik hoor 't graag van de kenners hier :) alvast bedank

Tegenwoordig zit er wel wat verschil tussen voor en achter maar toen ik ze bestelde als eerste hier op het topic hadden ze dat nog niet. Je moest dan een m voor voorbenen bestellen en de l voor de achterbenen. Kortom het kan dus best.