Mizora schreef:Ponyriemen zijn 1.35. Cob is 1.45 en Full 1.55, voor lange benen is vaak 1.60-1.65 en shetriemen zijn 1.20.
Ik verwacht dat je met ponyriemen kort genoeg zit.
Ik denk inderdaad ook dat ik richting ponyriemen moet... Had maatje Full (in dit geval 150cm) gekocht, maar die zijn echt veel te groot. Heb oudere beugelriemen van een vriendin geleent, die zijn ook te groot. Ik mocht van haar gaatjes bijprikken, dus ik dacht er eentje op ongeveer 5 cm boven het bovenste gaatje te prikken, omdat het dan wel goed zou zitten. Niet dus! Heb er nu eentje 15cm boven gedaan en die is wel goed
.
Vandaag weer een buiten (stap) ritje gemaakt. We moeten nog wel onze draai vinden. Ze was behoorlijk vervelend en heeft zich volledig in het zweet gewerkt. Dat laatste was opzich wel handig want dan kon ik eindelijk eens naar de zweetafdruk kijken (ze zweet nooit echt veel, maar ik denk dat warmte + wintervacht + haar drukke gedoe het hem hebben gedaan). Hij viel me een beetje tegen. De ruggegraat was super mooi vrij, maar er zatten ook grote droge plekken aan weerskanten van de ruggegraat. Heb helaas geen foto, maar heb het op een oude afdruk foto geprobeerd aan te geven

Het patroon was hetzelfde aan beide kanten. Er zaten wel op heel wat plekken scheve haren, maar dat komt doordat ik niet goed had aangesingeld en het zadel nogal is gaan schuiven toen ik halverwege even moest afstappen, verder zit ze ook nog in haar wintervacht wat natuurlijk niet helpt. We hebben eigenlijk niet gedraafd (te lange beugelriemen), al heeft ze wel de helft van de tijd in een soort dribbelgang gelopen.
Ik had nog niks aan de positie van de kussens gedaan. Heb ze na het ritje iets aangepast, de voorkant van de kussen naar elkaar toe, met de achterkant een klein beetje verder van elkaar (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven). Ik zit me nu alleen te bedenken of dit wel goed is.
Iemand enig idee?