hesterve schreef:Gister Mechteld Jonker bij mijn zadel gehad. Paard is in de 3 maanden dat ik dit zadel heb een stuk bespierder geworden en ik zat niet meer lekker. Opnieuw in balans gezet en goed gekeken waar/hoe ik (met dit beweeglijke paard) no beter steun krijg van de wrong. Er zit een enorme wrong op t zadel alleen mn been raakte de wrong nauwelijks. Mechteld heeft een oplossing bedacht ( ik heb een zadel uit de Classic range daar is de wrong niet van verplaatsbaar) die moet nog gemaakt worden maar ze heeft een tijdelijke oplossing gemaakt en nu zit ik echt super in t zadel
![]()
Er was een aantal pagina s terug een opmerking dat dit zadel alleen met wol te krijgen is en of mijn zadel dan wel de classique is en heb Mechteld gevraagd hoe dit nou zit. Ze kan inderdaad wol zadels voorzien van lucht vulling maar deze heeft ze met lucht besteld , dat kan dus ook maar is niet standaard. Het is zeker wel de classique dressuur.
Ja dat je luchtzakken in de panels zou kunnen plaatsen, dat is logisch. Dat kan op elk zadel.
Echter stel ik me dan de vraag, was dit een nieuw zadel? En mag ik vragen hoeveel dat zadel dan gekost heeft? Want die classique moest zogezegd de goedkope variant worden, op wol en dus zonder lucht en viel daardoor in een prijsklasse van 1900 euro ofzo (alle zaken hetzelfde, op de luchtpanels na, dus beweegbare voorboom, en aanpasbaar met die kopijzers en verschil in kussens (tab, stitch, en breedte).
Zou me bizar lijken dat UK hier actief aan deelneemt. Want dan koop je toch gewoon een classique en laat je daar luchtkussens inzetten? Dan heb je voor 1.000 EUR minder, in de veronderstelling dat je allicht iets bijbetaald voor die luchtkussens, ook een wow-zadel op lucht (np wow is 3.500EUR)? (tenzij je dan echt speciallekes wenst, maar het gros rijdt met quasi hetzelfde wow-model). Maar dan vind ik eerlijk gezegd 1.000EUR veel marge, voor bwv spreken een ander stikseltje of boordje op je zadel te hebben (want dat is dan het verschil, een beetje zadels opsmukken)

In elk geval wel tof voor jou. Vond de classique wel mooier, en heb een van de eerste gehad, maar aanpasbaarheid was niet dat. Daarom dat ik verbaasd ben over het feit dat ze nu met lucht af fabriek zouden komen.