WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:51

Dat is ecxact de reden dat ik een WoW wil.

En de lucht, of course.....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:52

Dat was ook exact mijn reden om dan na 4/5 nieuwe zadels in krap 1, 5/2 jaar tijd dan toch voor wow te gaan ...
De aanpasbaarheid en de lucht .
Een andere maat head plate of lucht aanpassen is minder kostbaar en vervelend als elke keer een ander zadel .

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:27

Needje: voor het zadelmak gebruik ik liever niet mijn dure WOW zadel ;) . Daarbij heb ik een dressuur versie van de WOW en vind het met een jong paard fijner om een veelzijdigheid/springzadel te hebben. Mijn Wintec springzadel heb ik zo goed als verkocht want dit past echt niet. Een Thorowgood kunststof is lekker licht en zit stevig. Ook ideaal als ik weer een keer een crosstraining wil rijden in de toekomst.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:27

CarovdG schreef:
Inmiddels zadelmaker bij mijn jonge dame gehad. Geen WOW fitter overigens maar ben bezig met een Thorowgood veelzijdigheid/spring voor erbij. Nou, het wordt een uitdaging er het juiste zadel op te krijgen :D . Ze adviseerde ook om een WOW fitter voor de WOW te laten komen maar wel pas over 1,5/2 jaar. Ze verwacht ook nog veel verandering in haar rug/schoft. Ise heeft een enorme schoft, flinke schouders maar korte rug.

Ook ik heb altijd de beugelriemen op de voorste haak. Op de achterste was ik mijn balans kwijt en gingen mijn benen een volledig eigen leven leiden :o

Precies de reden dat ik dus wel gelijk een WoW heb aangeschaft voor mijn gup....

Vreemd dat ze dat adviseerde... Die verandering is juist met een WoW heel goed op te vangen!!

Ik zit trouwens op de achterste haak, super balans en helemaal geen gewiebel met mn benen.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:24

Uiteraard kun je veranderingen prima opvangen met een WOW maar mijn jonge dame lijkt zo snel te veranderen. Ook vind ik mijn WOW best een zwaar zadel. Voor het springen/crossen heb ik toch wel een veelzijdig/springzadel nodig en met jonge paarden voel ik mezelf prettiger op een veelzijdij/springzadel. Tweede WOW wordt het niet en steeds zweetbladen verwisselen vind ik super onhandig.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:31

Ieder zijn ding natuurlijk! :D
Ik koop er volgend jaar een apart springzadel bij om te springen. Nu maak ik kleine sprongetjes ook met mijn dressuurzadel. Tot 80 cm gaat dat prima haha!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:01

@Madelein: op dit moment heb ik pas 3 x op haar gezeten en een rondje gestapt waarvan 2 x met een Barebackpad. Ze is nu 3,5 jaar maar nog zo'n puppy. Ik train nu 2 x per week rustig wat aan de hand of aan de dubbele lange lijnen.
Springen met mijn WOW heb ik slechts 1x gedaan maar oef... heb niet de beste zit en dat was verre van comfortabel :D .
Met het beleren vind ik een licht zadeltje super handig...en je loopt wat minder risico als met je dure WOW ;) . Maar nu heb ik dus helemaal geen passend zadel dus zal wel actie moeten ondernemen :+ .

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:45

Hoi,

Ondanks al andehalf jaar tevreden te zijn over mijn wow zadel begint de twijfel toe te slaan. Mijn heeft gisteren na onderzoek de diagnose peesblessure in de rug gekregen. Kan door meerdere dingen komen maar zou ook door het zadel kunnen komen. Was bij kliniek Bodegraven en mijn da was niet heel enthousiast over het wow concept, omdat er toch altijd vrij veel beweging door de luchtverplaatsing op de paardenrug is...... Het kan ook door een beet komen een paar maanden terug in de rug.... Over 6 weken neem ik min zadel mee naar de kliniek en gaan we ook daar kijken of het goed ligt. Mijn paardje is pas 5 jaar en wil nog langer met hem doen, ben bijna geneigt om toch naar een gewoon zadel over te gaan. Wat is jullie idee hierover? Zadel is dit jaar trouwens drie keer gechecked, laatste keer paar weken geleden en lag goed...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:52

Ik vind het opvallend dat deze blessure, gelinkt aan de Wow, alleen bij Bodegraven gevonden wordt. :o
En hoe willen zij gaan kijken of het zadel past. Het zijn DAen en geen zadelpassers. En iemand die geen verstand heeft van Wow zal ik er ook niet bij in de buurt willen hebben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:53

Wat vervelend paperboy, jammer dat hij een blessure in de rug heeft gekregen.
Ik ben nog steeds tevreden over de wow en het concept, de paarden die ik ermee rijd gaan juist erg vooruit en komen super bij in de rug. Ook mijn osteo is er erg over te spreken de paarden hebben nooit problemen met de rug etc.

Edit ik wou dr niet over beginnen maar vond het ook wat opvallend.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:26

Needje schreef:
Ik vind het opvallend dat deze blessure, gelinkt aan de Wow, alleen bij Bodegraven gevonden wordt. :o
En hoe willen zij gaan kijken of het zadel past. Het zijn DAen en geen zadelpassers. En iemand die geen verstand heeft van Wow zal ik er ook niet bij in de buurt willen hebben.

In Bodegraven werken ze veel samen met Van Rijs, met zo'n drukpad.

Overigens durf ik het bíjna niet te zeggen nu :D , maar die van mij is ook (in Bodegraven :Y) ) gediagnosticeerd met een irritatie op het supraspinaal ligament. En ik heb daar voorgereden met mijn zadel, maar er is absoluut niets over gezegd/gesuggereerd mbt het zadel. Dit zijn blessures die echt heel lang kunnen sluimeren tot je er achter komt, ik weet ook de oorzaak bij die van mij niet (hij is halverwege vorig jaar een keer schuin op z'n kont gaan zitten toen hij heel stom van de trailer klep af kwam, en hij kan echt beláchelijk doen in het land/paddock), wellicht dat hij toen heel licht iets verrekt heeft maar te weinig klinische tekenen gaf om het op te merken. En dan werk je gewoon door, tot het steeds erger wordt. Ik ga 2 januari terug voor controle echo.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 18:23

Zij zijn niet over de wow begonnen hoor ik heb het zelf laten vallen. De da vertelde dat ze gevallen hebben gezien van wow zadel maar specifiek problemen bij de schoft dat was opvallen vaak met een wowzadel. De da gaat er trouwens vanuit dat het door de beet komt. Mijn paard is keihard liet met rijden niets merken, pas toen ik merkte dat hij gevoelig op de rug was ben ik zelf naar de kliniek gegaan, en gelukkig maar. Ik begin zelf ineens aan mijn zadel te twijfelen..... Bodegraven doet niets aan mijn zadel maar wil kijken of het bijv. niet te lang etc. Zij zullen best mensen tegenkomen die hun zadel niet laten nakijken en er al jaren mee rijden, en dat kunnen zij best zien als het erg slecht ligt. Mijn Da vertelde ook dat er paarden zijn die heel fijn lopen onder een wow. Verder heb ik heel erg veel vertrouwen in Bodegraven loop er al jaren met mijn kwpn-er, ze zijn zeer kundig en ik hecht veel waarde aan hun oordeel. Ik ben ook zeer tevreden over het wow concept maar ik sluit niet uit dat het misschien ook daar door kan komen.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 01:40

Ik rijd nu geruime tijd met gpg adapters aan mijn wow. Echt heerlijk rijd dit. Geen klachten meer in mn kniegewrichten en enkels.
Ik heb springadapters aan mn dressuurzadel.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:00

Hier is gisteren de fitter weer geweest, helaas was mijn h singel binnen toen hij thuis was dus kan hij nog een keer komen.

Was het jullie trouwens al bekend dat wow 25% met zijn prijzen omhoog gaat?
Ik vind dit echt een giga sprong.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:20

Nog weer met 25% omhoog, belachelijk

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:25

Jeetje das wel een flinke verhoging zo worden de zadels steeds minder betaalbaar :(

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:48

25% ?! Damn. :=

Iemand toevallig op zoek naar een Wow maatje 0?

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:04

Jeetje 25% dat is bijna niet te geloven!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:12

Poeh das niet niks... Heb gelukkig nog een voorraadje dus hoop maar dat alles wat ik ooit in de toekomst nog nodig heb daar bij zit :7

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:35

Ik denk dat Wow zichzelf over de kop gaat helpen zo. :o

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:54

Of ze voeren de prijsverhoging door omdat ze zichzelf al over de kop hebben geholpen.....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:04

Huh?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:15

:')
Iemand hard aan het proberen om 25 nuttige post bij elkaar te verzamelen?
Alleen echt nuttig vind ik deze niet. haha

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:40

??? Ooh ja ?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-12-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:13

als er echt zoveel bijkomt ,komt er iig geen wow voor mijn jonge paard volgend jaar...25% is echt te veel