WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:35

Jeetje Mrijn, gelukkig zijn jullie verder wel ongedeerd :))

eigenlijk zou elke paarden eigenaar kritisch moeten zijn over t zadel gelukkig lijkt er meer aandacht aan te worden besteed en is een tegendraads paard niet direct gemeen of onhandelbaar maar wordt er naar gekeken waarom het dier zo reageerd :D

siersteentje? Wow gaat toch niet voor bling bling hoop ik :=

JoesPleasure

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:45

Foto's gevraagd van de nutmeg met havanna wow :D

Marjolein gaf aan dat er een mogelijkheid is om steentjes in de cantleplate te verwerken,
dus ik wil weleens zien hoe dat eruit ziet ;)
Wow can go bling if you want dus :)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:53

Afbeelding

Nutmeg met zwart, hier lijkt hij vrij paars en moet zeggen dat dat minder is geworden, hij is nu minder paars maar eerder rood/paars/bruinig. Zo, handig omschreven :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:00

hmmm heel anders inderdaad maar vind het wel wat heb je een foto op je paard ben erg benieuwd wat voor paard er onder die kleur zadel zit.

Leuk dat je ook de wrong zwart hebt gedaan :D kon mij zadel wel zijn alleen donkerder roodbruin (paarsig := )

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:06

Zal een foto maken als ze het weer doet, ze is al een aardige tijd geblesseerd. Jammer genoeg is mijn paard bruin bruin zonder rode invloeden haha.
De zwarte wrong leek me ivm hoofdstel en rijlaarzen wel handig :')

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:07

Mooi zadel Floortje, maar idd nog wel redelijk "fel" van kleur. Wat voor kleur cantleplate heb je?

Ook nog mensen met een donkerbruine Wow?

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:10

hmm steentjes had ik wel leuk gevonden, is mij niks over gezegd. Wist ook niet dat de cantleplate er in verschillende kleuren is? is ook niks van gezegd...maar goed ze vroeg ook geeneens welke kleur zadel ik wou :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:13

bizar zinn dat hoor ik vaker dat bepaalde fitters het niet eens over kleur of evt mogelijkheden hebben.

Bij mijn merrie zou die nieuwe nutmeg ook wel staat die is zwart, mn ruin is erg rood bruin de military kleur paste daar super bij.

Gaat marjolein zaterdag nog naar een bokker?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:16

Seven schreef:
Gaat marjolein zaterdag nog naar een bokker?

woensdag bij mij! :D

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:16

nee, dat viel me eigenlijk op zich wel tegen omdat ik graag de kleurstalen had gezien...maar goed heb er toen verder niet over nagedacht omdat ik toch een zwarte wou.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:18

Dat boogje op de achterkant bedoel je? Gewoon zilverkleurig.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:22

Zwart is wel het makkelijkst qua hoofdstel, laarzen etc!
Heb een bruine Hulsebos, die heeft echt zo'n ''antieke'' kleur bruin.. kan niet wachten tot hij slijt en iets vaal wordt <3

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:28

Floortje_89 schreef:
Dat boogje op de achterkant bedoel je? Gewoon zilverkleurig.
Boogje kan ook gewoon met leer bekleed worden hoor, sommigen vinden zo'n zilveren boogje niet mooi.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:32

Ahzo, met leer valt hij wellicht minder op waardoor het wat rustiger is. Wist niet dat dat kon.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:35

ik heb bij de military een gouden boog en bij de zwarten een lederen boog :)

leuk dat marjo woensdag bij jou komt :)) ben heel benieuwd hoe mn onbeleerde merrie op marjo en mn zadel reageerd :=

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:00

Ze is wel zadelmak toch mag ik hopen haha :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:10

ja ze kent een zadel en ruiter maar verder niets dus ga dr echt met de wow beleren wordt dan mn 3 de paard wow beleerd ben benieuwd

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:11

haha ja spannend idd hoe ze erop reageerd! :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:16

ja ze heeft ongeveer 10 x een zadel opgehad en 4 x een ruiter :=
maar ik ga dr denk ik niet op enkel kijken of de kussens passen welke boommaat ze nu nodig heeft etc

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 02:57

Zinn schreef:
nee, dat viel me eigenlijk op zich wel tegen omdat ik graag de kleurstalen had gezien...maar goed heb er toen verder niet over nagedacht omdat ik toch een zwarte wou.

Yep Zinn, zo verliep het bij mij ook... Het maakte me toen ook niet veel uit omdat ik toch een zwarte wou. Maar als ik nu foto's zie van zwarte zadels met een gekleurd biesje rond de zitting... Ja ik vind het toch wel erg mooi! Maar om speciaal daarvoor een nieuw zadel/zitting te kopen? :Y)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:04

Nooit geweten dat je allerhande kleuren kon kiezen voor je WoW (nu natuurlijk inmiddels wel), maar bij mij werd er een zadel op m'n paard gelegd en dat was het. Geen uitleg over de mogelijkheden, kleuren etc. Nooit geweten dat je bijvoorbeeld die zilverkleurige plaat op de achterkant kan laten bekleden...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:25

Precious20 schreef:
Zinn schreef:

Yep Zinn, zo verliep het bij mij ook... Het maakte me toen ook niet veel uit omdat ik toch een zwarte wou. Maar als ik nu foto's zie van zwarte zadels met een gekleurd biesje rond de zitting... Ja ik vind het toch wel erg mooi! Maar om speciaal daarvoor een nieuw zadel/zitting te kopen? :Y)

idd en dat heeft ze geeneens aangehaald dat dat kon ofzo -O- maar ik heb mijne nog niet, ik kan nog veranderen :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:55

Misschien heel stom, maar ik heb nog niet eerder een zadelmaker gehoord die uit zichzelf alle opties opnoemde. Omdat men over het algemeen genomen van te voren weet wat men wil. Als jij een bruin zadel wil heb je over het algemeen al bij de afspraak maken al gemeld dat je een bruin zadel zoekt.
Iemand die zich verdiept heeft in Wow weet dat deze in meerdere opties beschikbaar is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:12

Ik had nergens vermeld welke kleur ik wou,ik wist ook helemaal nog niet wat ik wou, dat had ik ook duidelijk in mijn email vermeld. Het was een vrijblijvende passessie om eens te zien en voelen. Ik had zelf geeneens zelf gezegd van OK ik bestel er 1, toen ze het formulier ging invullen :+ al goed dat ik er 1 wou hé :Y) en uit zichzelf alle opties opnoemen dat hoeft ook niet, maar mijn andere zadelmakers hier hebben toch altijd wel gevraagd of ik bruin of zwart wou, of ik een bijpassende singel en beugelriemen wou, dat soort dingen...daar is ook allemaal niets van gezegd. Maar bij mij heeft ze bv ook niet duidelijk gezegd welke onderdelen er besteld zijn ofzo. Daar weet ik dus niets over op dit moment. Ik weet alleen dat ik de zweetbladen met v-stikking krijg en de giant high wrongen (omdat ik die terug ben gaan zoeken op internet) en op dat moment dacht ik daar dan weer niet over na, maar achteraf gezien vind ik dat ze wel heel karig was met informatie. Daar leren we dus weer uit.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:49

nou..niets te veel over geschreven hoor.. heb gisteren het zadel uit mogen proberen. In het begin was het echt wennen, wat zit dat anders zeg! Maar na een poosje kon ik al aardig mijn balans houden en zelfs doorzitten terwijl dat op mijn eigen zadel altijd een lastig verhaal is vanwege dat hij niet heel erg nageeflijk loopt en graag "hoog" loopt. Maar ik ben nu wel weer zwaar in twijfel gebracht zeg... Ik ga nog een paar keer er mee rijden voordat ik een beslissing neem. Maar mijn eerste ervaring was inderdaad "wow"! :)