Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:ik heb hier een hp 3 op de nrpser van 164 ,en een hp 1 op een bonk van 175..t ligt ook aan de vorm van de schoft he? een paard met een hoge schoft zal snller een kleinere headplate hebben dan een paard met lage schoft. -althans dat denk ik-
Snoevie schreef:Needje schreef:Een fjord met HP1 klinkt bij mij zo krap in de oren. IK PERSOONLIJK heb nog nooit een fjord gezien die niet minimaal een wijde boom nodig had. En ben stiekem ook erg benieuwd hoe dat zadel op de rug ligt.
(niet aanvallend bedoeld, echt puur interesse!!!!)
hoi Needje,hier een foto van mijn huidige wow op mijn fjord:
hier lag hij niet goed,met een 2 maten te wijde boommaat,en doordat de singelstoten hier recht naar beneden komen,trok het zadel zich naar voren.
je ziet ook dat het dieptepunt hier niet in het midden is,maar naar voren,en ik heb ooit een wintec met witte boom gehad,en die was zoveel te wijd,dat het helemaal voorover hing en achter zo omhoog kwam dat je vuist er rechtop onder kon aan de achterkant.
maar dit was meer om je een indruk te geven!
door degene waar ik dit zadel van kocht is het dus niet goed aangemeten,de kussens zijn ook te lang,en er zit een tab op,terwijl mijn nieuwe zadel geen tabs heeft,en nu ook veel mooier ligt,of iig het testzadel wat marjolein in elkaar draaide voor ons
Citaat:We must ascertain with angle of the horse’s back commonly termed the width fitting. This term is somewhat confusing as it has nothing at all to do with the width of the horse and more to do with the angle of the musculature either side of the withers.
MarChak schreef:@Lima84 Een Wow hoort op lucht afgesteld te worden terwijl jezelf in het zadel op je paard zit, dus nooit zomaar bij laten vullen zonder dat het op je paard ligt met jou erop! Grote kans dat je zadel nu te hard opgepompt is en dan zit je met een skippybal op je paard. Een Wow hoort minimaal met lucht gevuld te zijn, maar als je twijfelt, laat dan alsjeblieft je fitter komen om het zadel te controleren en weer goed af te stellen.
Het zou wel heel toevallig zijn als alle 4 de luchtkussens tegelijkertijd lek zouden zijn, dus als ze al leeggelopen zijn dan is misschien de afdichting van de slangetjes niet goed geweest (zat er een propje siliconen in?).
Lima84 schreef:De balans was nog zoals toen hij de eerste x gevuld is (toen ik erop zat), alleen zat ik ineens veel lager. Dat propje siliconen zat er de eerste keer wel in, toen moest hij na enkele weken nog eens bijgevuld worden, waarna de dopjes er gewoon zo weer opgezet zijn. Dat viel me toen nog op...? Moeten die propjes er perse in zitten? Want anders zou het dus heel goed daaraan kunnen liggen...?