Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:32

Basic_ schreef:
Pff morgen komt Arno ook even mijn zadels checken, heb ze nu een maandje of 2 en ze doen het nu allebei gelukkig weer :P
Hij komt tussen 7 en 8.. in de OCHTEND! :O :D

Wat gek! Hij komt morgen om 2 uur bij Bo! Dat is ook niet handig!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:39

BailyKarlos schreef:
An_J: Jammer dat het nog zo lang duurt! Hoe lang heb je gewacht?

Sharmila: Spannend!!

Arno komt morgen bij mijn paard! Ik ben gewoon zenuwachtig!
Hadden jullie er iemand bij met zadels passen of waren jullie alleen. Ik heb mijn vader gevraagd of hij erbij wil zijn. Hopelijk gaat dat lukken.

Arno is op 11 april geweest... dus het zadel is er met 7 weken maar levering is 10 weken. Gezien de tijdstippen die hij werkt ('s morgens vroeg en bij mij op zaterdag... heeft ie het vast behoorlijk druk.

Bij mij waren er wel mensen, maar meer uit nieuwsgierigheid. Na veel zadelellende bij mijn merrie weet ik ondertussen wel iets en aangezien ik Arno nog uit de HB tijd ken... komen we er wel uit.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:51

BailyKarlos schreef:
Basic_ schreef:
Pff morgen komt Arno ook even mijn zadels checken, heb ze nu een maandje of 2 en ze doen het nu allebei gelukkig weer :P
Hij komt tussen 7 en 8.. in de OCHTEND! :O :D

Wat gek! Hij komt morgen om 2 uur bij Bo! Dat is ook niet handig!

Dat meen je?! nee niet handig idd!

Sharmila

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:47

Net gebeld door een mevrouw. (mevrouw brand misschien hahahaha). Maar ik belde gister eigenlijk om te vragen hoe het met mijn zadeltje ging. Puur uit nieuwsgierigheid. Vandaag werd ik dus teruggebeld om een afspraak te maken. Het zadel was nog niet klaar, maar wel bijna. Dus de 29ste krijg ik mijn zadeltje!! Joehoe!!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:06

kon hij je niet ook op de 25e kwijt? Zo ver ligt R'dam niet van Hellevoet..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:16

Sharmila schreef:
Net gebeld door een mevrouw. (mevrouw brand misschien hahahaha). Maar ik belde gister eigenlijk om te vragen hoe het met mijn zadeltje ging. Puur uit nieuwsgierigheid. Vandaag werd ik dus teruggebeld om een afspraak te maken. Het zadel was nog niet klaar, maar wel bijna. Dus de 29ste krijg ik mijn zadeltje!! Joehoe!!!

Was dat met een andere nummer dan dat van Arno?
Want heb vandaag een oproep gemist van een onbekend Nederlands nummer, en aangezien Arno in m'n gsm staat...
Zal waarschijnlijk wel daarvan zijn. Zou niet weten wie anders in Nederland mij nummer heeft. :P

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:36

Geen idee, die dag werd zelf eigenlijk voorgesteld.

Katy ik pb je het nummer even.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:12

Op tijd komen is niet zijn sterkste punt merk ik...

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:17

BailyKarlos schreef:
Op tijd komen is niet zijn sterkste punt merk ik...

Ik reken er eigenlijk standaard een uurtje bij op hihi n.a.v. het topic en mijn eigen ervaring tot nu toe, dus als ik afspraak heb om 2 uur bij wijze van dan ga ik van 3 uur uit :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:19

Is die nog niet geweest dan? Hij zou vanmiddag komen toch?

Bij ons was die maar 15 minuten te laat oid...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:21

Het schijnt ja....bij mij is hij overigens niet te laat gekomen. Maar ja ik heb hem tot nu toe maar 1 keer op stal gehad.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:26

Van de afspraak of 8 die ik tot nu toe heb gehad was ie bij 1 op tijd :D , toen stond ik nog te beppen....
Normaal is 45 minuten zeker wel.. maar goed regio Rotterdam is erg filegevoelig

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:31

Volgens mij is te laat komen een typisch zadelmaker probleem. Ik kan geeneen zadelmaker bedenken die wel altijd op tijd komt hihi

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:34

Nou ja, het is natuurlijk ook erg lastig om in te plannen. Je weet nooit hoeveel tijd je bij iemand kwijt bent.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:35

Nou, hij zou er om 2 uur zijn dus had ik een middag vrij genomen. Dus toen was er wat verwarring met een stalgenootje. Dus ik gebeld en is mijn afspraak ineens tussen 5 en 6 en het is nu half 7.
Ik ben een beetje geïrriteerd. Hij belt nu net dat hij er over een kwartier is. Bijna 7 uur dus. Mijn paard heb ik expressie geen eten gegeven en ik heb zelf ook natuurlijk niet gegeten.

x_Fadigho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:40

ik heb dat zadel ook in het zwart,( wat je op de foto laat zien op pagina 1) én dat zit zo lekker !
ik kan niet wachten dat ik het vaak kan gaan gebruiken
( ik heb een jonge hengst van 3) een aanrader :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:49

Probleem is wrs dat hij én iets uitgelopen is bij andere passessie én het super druk is door hemelvaartsweekend. De hele dag staat alles al vast...

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 20:44

Ik krijg altijd stress als iemand te laat komt, terwijl degene die eigenlijk te laat is de stress zou moeten hebben. Logisch :P
Wel vervelend dat ie echt uren te laat komt, zou ik ook niet leuk vinden. Maar wat doe je eraan...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 21:41

Tja waarschijnlijk loopt alles idd uit waardoor hij later is maar ik denk maar zo iedereen wil toch graag dat hij op zijn gemak alles bij je doet en niet de hele tijd op de zijn horloge zit te kijken.
Oke het blijft lastig maar neemt dan wel alle tijd dat maakt alles goed.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:05

Nou het is helemaal geregeld hoor!

Hij was er om 7 uur en ik heb wel meteen gezegd dat ik het wat minder vond dat hij zo laat was en dat ik een vrije middag had genomen.
Maar daarna zand erover en is hij met mijn paard aan de slag gegaan.
Hij heeft Bo uitgebreid bekeken en zijn rug gevoeld. Zijn rug voelde prima, maar van zijn billen en bekken had hij last. Hij is eergister ochtend gevallen in de wei (helemaal onderuit) en dat is waarschijnlijk de oorzaak. Op de dag zelf kon ik niets aan hem ontdekken, geen wondjes, niks dik en ook niet kreupel.
Maar toen ik moest proefrijden merkte ik meteen dat hij heel anders was. Niet kreupel, maar heel stijf, kort lopen, totaal niet voorwaarts en geen aanleuning. Maar na wat draf en galop werd het veel beter. Toen ik klaar was met rijden heeft hij nog eens gevoeld en was het al veel losser en minder pijnlijk, maar zijn bekken staan wel scheef. :\ Toch even schrikken! Dus dat moet recht gezet worden door chiro/fysio.

En verder heb ik een zadel! *\o/* Welk model weet ik niet, maar ik heb een vlakke zit en medium kniewrong. Ik voelde me te opgesloten in een diepe zit. Ik werd naar voren gedrukt voor mijn gevoel. En dat ga ik dan compenseren dus terug/tegen zitten en dan krijg ik last van mijn onderrug. Wat meer steun bij de benen vond ik wel lekker, maar ook niet teveel. Mijn benen liggen al vrij stil.

Verder heb ik geen poespas. Gewoon zwart, zonder biesjes/randjes/stiksels. Ik wilde eerst nog voor lak gaan verwerkt in het zadel, maar mijn wedstrijdset is creme met swarovskistenen en een hoofdstel met blingfrontriem en brede lakneusriem en dan nog laklaarzen. Dat word een beetje te Gerard Joling als ik ook nog een lakzadel heb. Leersoort is gewoon rundleer met de fijnste structuur.

Daarna heeft hij met dat buigbare stokje nog zijn schoft er rug opgemeten en toen was het klaar. Ik heb mijn oude zadel voor een hele mooie prijs in kunnen ruilen en de prijs van mijn nieuwe zadel valt echt reuze mee ook mede door de inruil! Had rekening gehouden met veel meer.
Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik het zadel qua poespas zo simpel mogelijk wilde.

Sorry voor het hele verslag!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:33

Ik vond het wel lastig om uit alles te kiezen! Hadden jullie dat ook?
Er zijn gewoon teveel mogelijkheden. Ik zit nu toch te denken heb ik wel goed gekozen.
Had ik misschien toch meer kniewrong moeten nemen of een randje of lak...

Ik had echt verwacht dat ik zou gaan voor een diepe zit en weinig wrong. Maar toen zat ik erop en toen dacht ik bij mezelf: Is dit het nou? En in die vlakke zit voelde ik me meteen veel beter, mijn paard liep ook lekkerder. Medium zit vond ik ook wel lekker, maar hij vond mijn houding beter met een vlakke zit. En Bo begon ook weer wat minder te lopen met die medium zit op.
Hadden jullie nog twijfels achteraf?

Ik weet ook helemaal niet watvoor lepel ik heb. Daar heeft hij niets over verteld. Ik heb wel een 17,5 inch. En die sluit mooier aan dan de 17 inch die ik hiervoor had, daar had ik flink wat ruimte in over. Gek, he?

En nu is het wachten...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:46

klinkt goed! Ik ben ook van de vlakke zit. Daardoor heb je meer ruimte en meer kans om echt met je zit te rijden vond ik. Denk dat iedereen wel twijfels heeft, ik heb de eerste week getwijfeld of ik toch nog even zou bellen dat ik een biesje wilde... maar ach weet je op de lange duur zijn al die tierenlantijnen niet zo hip meer en ik ben toch wel van plan een poosje ermee te doen. En mocht daar iets tussen komen, mooi zwart leer verkoopt altijd goed. Nu komt het meest jammere van het verhaal ;-) ... het wachten....
Wil je het bekken recht laten zetten want dat is wel belangrijk... zeker voor het zadel wordt afgeleverd en om te zorgen dat ie niet scheef bespierd raakt.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:49

Ik hoefde maar 3 te passen, dus alle drie de modellen.
IK heb gekozen voor de SB of medium? Geen idee diegene met de middel diepe zit en lange kniewrongen:D hij ging er gelijk beter door lopen en ik zat echt al stukken beter en stiller!
Kan echt niet wachten tot mijn zadel er is! *\o/*

Ik heb overigens wel gekozen voor een wit biesje, maar voor derest gewoon zwart rundleer O:) .

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:14

Zo dacht ik dus ook! Lak bijvoorbeeld is straks weer uit en dan zit ik met een lakzadel. En het is toch voor een lange periode als het goed is en inderdaad als je er nog vanaf moet is het ook wel handig. En je zit toch op het grootste gedeelte.

Ik wil zijn bekken absoluut recht laten zetten. Ik heb al een telefoonnr van een Fysio die ook chiropractor is en die dat dus kan. En iedereen op stal is laaiend enthousiast over haar (Tunna). Maar nu is het dus hemelvaart en kan ik niet bellen dus ik denk dat ik maar een sms stuur. Ik wil dit zo snel mogelijk allemaal geregeld hebben.

Ik heb hem pas 6 weken en ik ben zo voorzichtig met hem. Hij is helemaal gekeurd (van top tot teen op de foto), ik wil alleen het beste voor hem qua zadel qua alles. En dan nog gebeuren en dingen waar je geen invloed op hebt. Maar een paar weken terug is heeft mijn sporttherapeute van Happy Athlete hem nog los gemasseerd toen waren er nog geen rare dingen. Dus het komt echt door die val.

Mijn pa was er trouwens niet bij. Hij heeft suikerziekte en zou dat niet gaan trekken met tot zo laat.

Wat fijn Elise! Was hij er bij jou ook gisteren??

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 11:21

Ik heb alles samengesteld. Vlakke zit was te breed voor mijn heupen, medium ook, diepe zat op de 1 of andere manier beter.

Balen dat die gevallen was zeg!

Ik heb ook een 17,5 inch terwijl ik normaal 17 heb, maar hij voelde kleiner idd _O-