[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:40

Dat is een mooi eind!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:13

Vandaag is Jokari mijn zadel passend komen maken, en ben nu wel 100% zeer dat de ruggengraat vrij ligt :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:15

Kom maar weer eens terug mee lezen en babbelen .
Ik ben wederom om en wil terug naar een ghost .
En dit keer de Barokko .

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:18

Buitenzinnig schreef:
8 oktober is er een najaarsequiday!
Lilianne en ik staan er weer met een stand, deze keer binnen in de Beatrix hal!

Gezellig! kunnen we weer een poging doen om koffie te gaan drinken :P
Ik sta in de Amaliahal...

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 21:20

Ah, jammer, de western ghost zit niet in de configurator! Als je nog steeds op zoek bent naar foto's @buitenzinnig, ik heb nog foto's van mijn kaneel lorica quilty op mijn paint, met zwarte torsion coolback eronder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:12

Skippy01 schreef:
Ah, jammer, de western ghost zit niet in de configurator! Als je nog steeds op zoek bent naar foto's @buitenzinnig, ik heb nog foto's van mijn kaneel lorica quilty op mijn paint, met zwarte torsion coolback eronder.

Gaat wel nog komen! *\o/*

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:39

Wat voor soort materiaal beugelriemen zijn het fijnst bij een Ghost? Wat zijn de ervaringen :o ?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:19

Wubwub schreef:
Skippy01 schreef:

Gaat wel nog komen! *\o/*

Ah, super, leuk! (Spelen met de andere opties was ook al heel leuk hoor ;) )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:41

Kitty_ schreef:
Buitenzinnig schreef:
8 oktober is er een najaarsequiday!
Lilianne en ik staan er weer met een stand, deze keer binnen in de Beatrix hal!

Gezellig! kunnen we weer een poging doen om koffie te gaan drinken :P
Ik sta in de Amaliahal...

Leuk! Gaan we proberen haha

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:39

Ik zoek een elastische singel voor mijn Haflinger. Ik heb een FRA supersingel gehad maar hier kreeg mijn pony wondjes op. Een leren singel met elastiek doet mijn zadel schuiven. Welke singel zou nog meer geschikt zijn?

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:44

Mayflower_ schreef:
Ik zoek een elastische singel voor mijn Haflinger. Ik heb een FRA supersingel gehad maar hier kreeg mijn pony wondjes op. Een leren singel met elastiek doet mijn zadel schuiven. Welke singel zou nog meer geschikt zijn?

Ik vind de Barefoot Stretch & Breath erg fijn!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:47

woepsie90 schreef:
Wat voor soort materiaal beugelriemen zijn het fijnst bij een Ghost? Wat zijn de ervaringen :o ?

Niemand :o ?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:56

Ik heb alleen biothane beugelriemen uitgeprobeerd en ben daar wel tevreden mee. Mijn zadel maakt alleen veel herrie, maar komt niet perse door de riemen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:13

Ik had op mijn ghost eerst de ghost riemen . Maar daarna soft lederen van passier
Op een nieuwe ghost gaan de passier riemen er weer aan

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:56

Ik rijd ook met Passier softleder riemen, deze had ik al van mijn oude zadel en dat gaat prima, ook geen krakend geluid.
Met proefrijden had ik er biotane riemen aan, maar ik merk weinig verschil, behalve dat mijn Passierriemen wat lang zijn aan mijn Ghost.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:22

ik volg even voor de singel... bij mij ook wondjes van de FRA, met een gewone dressuursingel niet maar daar schuift mijn barefoot ook wat mee

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:23

Misschien kun je gewoon met de FRA singel rijden maar dan met een bontje eromheen?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:43

Gaat op een pony waar nu een barefoot maat 0 op ligt een ghost picolo passen denken jullie of wordt dat te lang?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:12

Ik heb een Cheyenne en arizona maat 0 op mijn pony gehad en er nu een piccolo Roma op liggen. De ghost past heel mooi. Lijkt zeker niet meer zadel dan de barefootzadel.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:31

woepsie90 schreef:
woepsie90 schreef:

Niemand :o ?

Mijn ervaring is dat mijn ghost alles op wil eten. Van beugelriem tot ophanging singelstoten. Maar ik draag ze dan ook onder het zweetblad.
Maar ik geloof dat de meeste hier het meeste/prettigste rijden met de biothane beugelriemen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:33

Citaat:
Mijn ervaring is dat mijn ghost alles op wil eten. Van beugelriem tot ophanging singelstoten. Maar ik draag ze dan ook onder het zweetblad.
Maar ik geloof dat de meeste hier het meeste/prettigste rijden met de biothane beugelriemen.
[/quote]

Dank je wel! Ook de andere bedankt! Ben eruit :-)!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:47

Zo, ik heb vandaag de eerste keer een pommel gewisseld. Was wel even worstelen, maar heb het gewonnen :+ Morgen even testen, hopelijk past het. Gelukkig twee maten besteld :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:53

viola schreef:
Ik heb een Cheyenne en arizona maat 0 op mijn pony gehad en er nu een piccolo Roma op liggen. De ghost past heel mooi. Lijkt zeker niet meer zadel dan de barefootzadel.

En wat doet de lengte? Is het vergelijkbaar met de cheyenne maat 0?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 23:43

Ik heb aan mijn ghost gewoon simpele leren beugelriemen. Niets bijzonders. Gewoon gesp naar onder en de rest omhoog met zo'n hoesje. Gaat hier prima.

Vandaag weer de ghostpad met de burioni kunnen vergelijken.
Duurde even, want alles gaat op nog-net-geen-vierjarige semi-zadelmakke Rose' tempo en ergens in between pads en zadels gaf Rose toch spanning aan en heb ik haar daar alle tijd voor gegeven.

Beide pads heb ik nu zolang mee gereden dat zowel ik als Rose fijn konden ontspannen en met allebei hebben we gestapt en stukjes gedraafd.
Met de ghostpad zit ik meer OP Rose en liggen mijn benen direct tegen haar aan.
Met de burionipad zit ik meer OM Rose en zit overal fluffy stof.

De burioni voelt meer close contact maar een tikje wiebeliger. Eerder dacht ik dat hij zou kunnen glijden, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo, dat zit echt tussen mijn oren. Hij ligt prima.

Rose is slank en nog erg puppy en op haar voelt de burioni wel erg fijn en dempend. Omdat Rose smal is voelt het om haar heen zitten ook totaal niet breed. Rose ís simpelweg niet breed.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de burioni op een breed paard juist die breedte accentueert en dat dat niet zo praktisch is.

Ruggengraatvrijheid is met beide pads goed op Rose.
Ze heeft best een schoft maar dat gaat prima. Mijn ghost pad heeft een inkeping, maar de burioni houdt het ook goed vrij.
Het zadel ligt wel iets anders met de verschillende pads, maar ik denk dat als je de kussens ook aan de pads aanpast je aan beiden een mooie pad hebt.

Bij het opzadelen en het warm draaien lijkt Rose nu een heel lichte voorkeur te hebben voor de burioni, maar ik zeg er heel eerlijk bij dat dat ook tussen mijn oren kan zitten/toeval kan zijn.

Geen goede foto, wel een foto achteraf. Vandaag kwamen mijn EZ-rides ook binnen dus Rose' setje is nu wel zo'n beetje compleet :D

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:30

@rayo00, ik heb uiteindelijk ook de burioni (torsion cool, zelfde pad). Dacht ook dat deze zou glijden, ook door het materiaal. Maar met een giga zijsprong vd week van mijn vierjarige bewoog het zadel geen milimeter. (Ps: ik heb vorig voorjaar rose bekeken en haar halfzus melody. Ik wist binnen 3 tellen dat ze niet mijn paard was, maar wist bij mijn huidige ruin binnen 3 tellen van wel - zie profiel voor foto's bij interesse waar ik dan wél voor viel. Fijn dat ze voor jou écht past! :) vriendelijke merrie! (Wss veel vriendelijker dan mijn jonge-ruin-met-verleden, maar daar wordt aan gewerkt met veel geduld, onder t zadel is hij wel n droom))