De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:31

Het is trouwens 25% korting in horsefitshop op beenbeschermers. Voor iemand die nog zijn slag wil slaan met bepaalde merken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 07:26

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:33

_Lorette_ schreef:
Ik vind de LeMieux snugboots fijn. Door een wisseling van paarden niets meer aan een maatje M voor... Er is zeker niet iemand in dit topic die juist een maatje te groot heeft voor en wil ruilen? Bruin en/of zwart.

Ik heb maat L te koop in het zwart. Maar een paar keer gebruikt maar de benen can mijn paard zijn te dik..

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:35

Mag ik hier even inbreken?
Ik ben voor mijn pony op zoek naar goede, stevige maar vooral ademende/ventilerende beenbeschermers. Vanwege een 2e peesblessure op korte tijd (ze tikt zichzelf aan op haar pees met haar achterbenen).
Ik kan alleen NIKS vinden in de juiste maat |(
Gisteren de LeMieux Snugboots maat M gepast, daar kan ze in zwemmen.
Die van BR kunnen passen van een stalgenoot, maar ook die zijn veel te groot.
Ik zie door de bomen het bos niet meer....
Iemand tips?
Pony is overigens 1.42 en heeft ranke benen.

Ik hoor graag!!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:06

denise04 schreef:
Ik ben voor mijn pony op zoek naar goede, stevige maar vooral ademende/ventilerende beenbeschermers. Vanwege een 2e peesblessure op korte tijd (ze tikt zichzelf aan op haar pees met haar achterbenen).
Iemand tips?

Ik hoor graag!!

Veredus of Zandona maat S?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:09

MoniekV schreef:
denise04 schreef:
Iemand tips?

Ik hoor graag!!

Veredus of Zandona maat S?

En welk type zou je adviseren? Ik zie nl. door de bomen het bos niet meer :)
Ik zou overigens graag onder de €100,- blijven, weet jiet of dat een optie is?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:52

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:30

Air Trax:

Air Trax Eventing Boots are an innovative new design featuring perforated microfiber leather and maximum shock protection. They can cope with high impact forces thanks to our P.E. polycarbonate strike guard system. Perforated microfiber leather makes the boots highly breathable, ensuring your horses legs don't over heat in action. Constructed inside with kevlar and 3D sports performance mesh these boots offer superior strength and protection for any event horse.

Materials:
Microfiber leather is stronger than real leather, stretches and moulds to the horse's leg and retains its original shape. It has the advantage of being lighter but offering greater protection and the good news is that it is fully machine washable and has excellent durability.
Kevlar is a premium protective fabric with five times the strength of steel based on equal weight. A technical durable fabric capable of absorbing impact and preventing perforations.

Technically advanced four layer fabric system developed to protect, cool and provide comfort
Perforated microfiber leather for 360° breathability
Kevlar underlayer for greater shin protection
3D sports performance mesh layer
Lightweight pique lining
Shaped to contour the leg
Will not impede the natural action of a horse galloping or jumping
Light and flexible
Will not retain water
Maximum protection
Secure fit
Three P.E. polycarbonate strike guards in front boot (two at front of boot and one at back)
P.E. polycarbonate strike guard in hind boot
All strike guards come with a lifetime guarantee
Sold in pairs

Air Cooled BL1:

Air-Cooled BL1 Eventing Boots are the most protective boot in our 'Air-Cooled' range. The outer is made wholly from microfiber leather, providing superior strength and durability. Constructed inside with 3D sports performance mesh these boots offer truly outstanding protection for the event horse's legs.

How do they work? As the horse gallops air passes through the front vents, circulates and exits out of the side vents. This process allows a constant stream of cold air to pass through over the tendons, keeping them cool.

Microfiber leather is stronger than real leather, stretches and moulds to the horse's leg and retains its original shape. It has the advantage of being lighter but offering greater protection and the good news is that it is fully machine washable and has excellent durability.

Technically advanced four layer fabric system developed to protect, cool and provide comfort
Microfiber leather outer
3D sports performance mesh layer
Lightweight pique lining
6 airvents in front boot
8 airvents in hind boot
Cools tendons
Shaped to contour the leg
Will not impede the natural action of a horse galloping or jumping
Light and flexible
Will not retain water
Maximum protection
Secure fit
P.E. polycarbonate strike guard in front boot
P.E. polycarbonate strike guard in hind boot
Both strike guards come with a lifetime guarantee
Sold in pairs

Overigens kun je ze beter bij Premier Equine zelf bestellen, dat is een stuk goedkoper (65 pond (Air Cooled BL1) is ca 75 euro, en 57 pond is 66 euro, scheelt je toch flink) en verzend gratis boven de 100 pond door heel Europa. Je kunt hen via Facebook ook een berichtje sturen als je zeker wil zijn over de maat.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:40

Dus als ik het goed lees zijn de BL1 eigenlijk nóg ventilerender dan de Air Trax? M'n Engels is een beetje roestig :)

Bedankt voor de tip rechtstreeks te bestellen! Bij Premier Equine is nu zelfs 20% korting, dus scheelt het nóg meer!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:03

Klopt inderdaad!

Ik zag et :) ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik er iets wil bestellen, ik wil graag het zadeldek met merino pad (40% afgeprijsd) en heb ook nog beschermers nodig voor de marathon... dus ik denk dat ik ook maar een bestelling ga plaatsen :D
Moet eerst mijn paard zn benen meten voor de maten, want k heb een kwpn'er met pony pootjes :')

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:09

Ik ga ook nog maar even meten voor de zekerheid.
Reed tot nu toe altijd met neopreen 3-in-1 of pijpkousen (western) maar die vallen toch wel écht heel anders :')

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:17

hallo! ik ben van plan om Felix Bühler peesbeschermers Airflow te bestellen, heeft iemand hier ervaring mee? Zijn ze eventueel ook geschikt op een b-cross te doen? De bedoeling voor nu is om er mee te gaan springen.
Ik hoor het graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:25

denise04 schreef:
Dus als ik het goed lees zijn de BL1 eigenlijk nóg ventilerender dan de Air Trax? M'n Engels is een beetje roestig :)

Bedankt voor de tip rechtstreeks te bestellen! Bij Premier Equine is nu zelfs 20% korting, dus scheelt het nóg meer!

Die beschermers draaien, komt zand tussen en worden afgeraden voor paarden met een gevoelige huid. Dus zou niet mijn keus zijn..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:38

Anoniem schreef:
denise04 schreef:

Die beschermers draaien, komt zand tussen en worden afgeraden voor paarden met een gevoelige huid. Dus zou niet mijn keus zijn..

Is dat zo?

Denise stuur anders Edwin Stok van Ems paardensport een berichtje. Heeft ook cross beschermers in kleine maatjes en manmat is niet heel duur..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:47

Ik heb een groot paard staan die al zijn hele leven met een paar PE aircooled beschermers loopt. Naar tevredenheid. Mijn merrie loopt met de voorbeschermers. De beschermers wegen niets en de benen blijven beduidend koeler dan onder andere beschermers.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:33

_Lorette_ schreef:
Ik heb een groot paard staan die al zijn hele leven met een paar PE aircooled beschermers loopt. Naar tevredenheid. Mijn merrie loopt met de voorbeschermers. De beschermers wegen niets en de benen blijven beduidend koeler dan onder andere beschermers.

Welk type heb jij? :)

Ik zoek nog een paar cross beschermers voor aankomend seizoen.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:56

Hier ook alleen maar positieve berichten over PE beschermers. Paard van een vriendin van mij draagt ze zelfs op de wei.

Gebruik ze zelf ook naar volle tevredenheid. Kwaliteit is erg goed en ze passen mijn paard perfect. Ze blijven erg goed zitten. Makkelijk schoon te maken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:02

Ik heb ook PE beschermers, zitten prima en benen blijven mooi koel.
Ik baal alleen dat ik nu zie dat die van mij geen plaat voorop hebben voor het crossen, dacht dat deze daar ook goed voor waren... Maar zie toch wel veel mensen er mee crossen. Iemand een idee hoe dat zit? Is zo'n harde plaat geen must?
Nu opzoek naar goede achterbeschermers voor het crossen. Zag laatst van die beschermers met een stukje eronder wat nog over de Koot viel. Leek me wel wat maar kan ze nergens meer vinden.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:05

Ik gebruik ze voor dressuur en buitenritten en af en toe cavalettie. De achterbeschermers hebben idd een soort verharding aan de voorzijde. Voor zit dat langs de pezen achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:14

liekec schreef:
Ik baal alleen dat ik nu zie dat die van mij geen plaat voorop hebben voor het crossen, dacht dat deze daar ook goed voor waren... Maar zie toch wel veel mensen er mee crossen. Iemand een idee hoe dat zit? Is zo'n harde plaat geen must?
Nu opzoek naar goede achterbeschermers voor het crossen. Zag laatst van die beschermers met een stukje eronder wat nog over de Koot viel. Leek me wel wat maar kan ze nergens meer vinden.

Ik vind een harde plaat wel een must met crossen. Maar dat is ieder zijn mening natuurlijk :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:05

Iemand hier nog tips voor goede (bruine) cross beschermers? :)

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:09

liekec schreef:

Misschien van eQuick?

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:38

Capriootje schreef:

De majyk equipe die ik te koop heb ;)

Nee ff serieus. Ik heb best veel merken gehad/geprobeerd aan crossbeschermers. Oa. Lemieux, Style, Dalmar, PEI. Maar geen van alle vond ik fantastisch.
Lemieux waren slap en slechte kwaliteit
Style was stevig en degelijk maar bloedheet
Dalmar en PEI draaide allebei en kwam zand tussen.

De majyk equipe vind ik fantastisch aan voelen, De degelijkheid die style ook heeft. Maar dan luchtdoorlatend. Baal er onwijs van dat ze mijn paard niet passen. Ik ga kijken of Equick wel passen. Die vind ik heel fijn voelen en lijken erg geschikt voor fijn beenwerk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:15

Anoniem schreef:
Capriootje schreef:

Nee ff serieus. Ik heb best veel merken gehad/geprobeerd aan crossbeschermers. Oa. Lemieux, Style, Dalmar, PEI. Maar geen van alle vond ik fantastisch.

De majyk equipe vind ik fantastisch aan voelen, De degelijkheid die style ook heeft. Maar dan luchtdoorlatend. Baal er onwijs van dat ze mijn paard niet passen. Ik ga kijken of Equick wel passen. Die vind ik heel fijn voelen en lijken erg geschikt voor fijn beenwerk.

Ik had ze gezien en even rond gesnuffeld op de site. Wel heel interessant! Jammer dat ze geen bruin hebben maar daar loop ik bij veel merken tegenaan helaas. Ik heb echt maat L nodig dus die van jou kopen om te testen is geen optie helaas. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:47

Capriootje schreef:
Anoniem schreef:

Ik had ze gezien en even rond gesnuffeld op de site. Wel heel interessant! Jammer dat ze geen bruin hebben maar daar loop ik bij veel merken tegenaan helaas. Ik heb echt maat L nodig dus die van jou kopen om te testen is geen optie helaas. -O-

Is die van jou zo groot dan? De majyks in maat M passen de meeste paarden wel(helaas heeft de mijne voor zulk fijn been werk dat ze gewoon te breed zijn :( ) . L is alleen voor paarden groter dan 175cm uit mijn hoofd?