Mooi! Ik ga ook richting Freemax denken voor Storm. Hij is zó breed en ook breed geschouderd. Een western boomzadel gaat moeilijk worden. De Freemax ziet er mooi uit!
Wauw wat mooi!!!! Hoe zit het en rijdt het?. Vergelijkbaar met een maat 1 barefoot? Of zou mijn maat 2 bibs er ook nog in passen.
Daphneeeej
Geplaatst: 15-02-16 12:34
Hoe flexibel is het zadel? Zo op de foto oogt hij wel heel strak/star. Lijt wat achterover te kieperen waardoor je wat achterop lijkt te zitten in stoelzit. Was altijd wel geinteresseerd in de Freemax western maar altijd het idee dat die niet flexibel genoeg zou zijn voor mijn paard. (holle rug)
Hij moet nog gaan vormen lag er nu voor de eerste keer op dus alles is nog niet zo soepel. Hij is zoiezo stuk minder flexibel dan bsrefoot hoor maar vind ik zelf wel prettig. Je heb hem in verschillende zit maten. Met testen/passen wad het een zitmaat groter maar ze raden ons een maat kleiner aan eb daar zit ik met mijn 38 in.
Het is erg wennen kom van dressuur zadels maar gaat goed komen. Wil alleen nog andere beugels er aan met anti grip van bsrefoot volgens mij die wij willen. Dit is glad.
Persoonlijk denk ik dat de zitting te klein is voor je, als je nu gaat lichtrijden kom je tegen de pommel/knop.
Zéker als men een paard heeft wat al een iets holle rug heeft is een maat ruimer een must. Overigens heb je dan ook een pad nodig die die holte iets opvult (swayback pad) anders vervormd het hele zadel.
Marlis
Geplaatst: 15-02-16 14:03
Hier op ons andere merrie.
Ben niet tegen de knop gekomen en wel licht gereden. Voor mn gevoel zat die goed. Kan btw toch geen andere meer nemen heb er al 2 betaald en gekregen.
Je beugels zijn aan de lange kant Paardje heeft een mooie ruime gang.
Marlis
Geplaatst: 15-02-16 14:09
DubbelDun schreef:
Je beugels zijn aan de lange kant Paardje heeft een mooie ruime gang.
Ja beugels waren idd nog te lang. Volgende keer op gemak verstellen. Konden nu tussen rijden door elke x paarden weg zetten de schapen moesten er langs haha. Het is allemaal nog erg wennen en zoeken.
Dankje we zijn erg blij dat ze nu goed in de bak kan lopen en wordt rustig aan trainen. Ze heeft kantje boord gelegen 1.5 jaar geleden of een jaar. Zwaar spierbevangenn door nacht in sloot. Dus nooit durven dromen dat we haar weer op kunnen pakken maar ze is goed gekeurd door da en osteopaat.
En beide moeten ze afvallen dus nu weer oppakken en kilometers maken.
Mooi, maar je zit op de eerste foto helemaal op de cantle. Kan je iets naar voren gaan zitten? De zitmaat lijkt mij wat krap. Wel mooie zadels! Jullie kleine Kyra is grote Kyra geworden!
horsii
Geplaatst: 15-02-16 14:46
Goed doel voor ons om wat af te vallen. Zitting is wel kleiner als wij dachten.