Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:54

zitmaat wordt eigenlijk bepaald aan de lengte van je benen. Dat je van sommige hoort dat ze geen steun hebben van de zweetbladen, komt volgens mij doordat de zit eigenlijk te groot is. Ik ervaar hetzelfde als jou, en dat is dat wow groot valt. Ik heb ook een size 1 omdat ik 2 echt te ruim vond.

Dus als je in een 16,5 inch past van een ander merk zadel en graag een beetje vast mag zitten, dan zou ik me bij een 0 size van wow niet zo druk maken. Eventueel zet je je zweetbladen iets naar voren, al hoewel ik niet denk dat dat nodig is.
Hooguit ff navragen of de zweetbladen niet korter zijn, dat kan wel heel vervelend zijn. Dat hij zo lekker achter je laars blijft haken.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:20

Kan iemand mij een fitter aanraden? Er zitten er twee bij mij in de buurt: Eleonora Westebring en Marinka de Haan. Wie is de beste keuze?

Bedankt!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:03

SuzieQ schreef:
Kan iemand mij een fitter aanraden? Er zitten er twee bij mij in de buurt: Eleonora Westebring en Marinka de Haan. Wie is de beste keuze?

Bedankt!

Kan je Eleonora aanbevelen, ben zeer over haar te spreken.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:13

Heeft iemand nog een foregirth werkeloos in de kast liggen? Ik zoek er een.
Mocht je wat hebben liggen graag even een pb. Ik zit niet vaak op bokt en dat scheelt veel terug scrollen

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:15

Ik heb vorige week een gloednieuw Wowzadel besteld *\o/* Ik ben nog steeds heel blij met mijn huidige tweedehandsje, maar ik vond dat we inmiddels iets moois en nieuws verdienden. Ik heb gekozen voor een donkerbruine zitting met zwarte rondjes en een zwartbekleed wowboogje, donkerbruine fixed high zweetbladen met swirlpatroon en een zwarte omlijning en zwarte kussens. Ik vind de combie bruin/zwart spannend, maar ook heel praktisch. Nu kan ik mijn zwarte h-singel blijven gebruiken en afwisselen in hoofdstellen. En nu maar wachten tot hij binnen is...

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:26

Klinkt heel gaaf, ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:28

Goh, dat er nog steeds mensen zijn die zo'n duur zadel nieuw kopen ! Er zijn er zoveel 2de hands te vinden. Maar goed, idd je kan wel de kleur helemaal samenstellen dan. We krijgen vast wel een foto te zien over een tijdje van het zadel !?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:24

Maris schreef:
Goh, dat er nog steeds mensen zijn die zo'n duur zadel nieuw kopen ! Er zijn er zoveel 2de hands te vinden. Maar goed, idd je kan wel de kleur helemaal samenstellen dan. We krijgen vast wel een foto te zien over een tijdje van het zadel !?

Waarom zou ik het tweedehands kopen als ik het geld heb voor een nieuw zadel en het dan helemaal naar wens kan laten maken?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:28

Euh , om geld te besparen ? Maar dat moet je gewoon helemaal zelf weten hoor !

Ik vind een wow zadel het bedrag eigenlijk niet waard ( maar dat is mijn persoonlijke mening), zeker niet als je hoort voor welke bedragen ze 2de hands dan weer verkocht worden. Maar iedereen moet gewoon doen wat ze zelf willen !!!
Dus heel veel plezier ermee/ van !!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:59

Ik ben ook aan het overwegen om een nieuwe te kopen, maar ik ben me ook wat in andere merken aan het verdiepen, ik wil best een keer geld uitgeven voor een zadel wat helemaal naar mijn wens is voor mij en mijn paard, daar heb ik voor gespaard.
Of dat WoW wordt weet ik nog niet helemaal zeker...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:14

Vivary schijnt ook behoorlijk aanpasbaar te zijn, maar is ook duur....

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:56

Wow gaat ook wel goedkoper worden. Komt ook een beetje door de product fase waarin het nu verkeerd. Zodra de patenten af lopen bied dat mogelijkheden voor andere bedrijfjes. Wie weet wat er dan komt. Ik heb ze wel eens opgezocht, volgens mij zijn ze al aardig oud aan het worden.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:11

Persevero schreef:
Wow gaat ook wel goedkoper worden. Komt ook een beetje door de product fase waarin het nu verkeerd. Zodra de patenten af lopen bied dat mogelijkheden voor andere bedrijfjes. Wie weet wat er dan komt. Ik heb ze wel eens opgezocht, volgens mij zijn ze al aardig oud aan het worden.

Ik heb al 10 jaar Wow en ze worden voorlopig alleen maar duurder :o . In mei komt er wederom een prijsverhoging aan.
Laatst bijgewerkt door Mrijn op 29-03-17 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:16

Ik lees graag mee in andere lijntjes over merken zadels en hoewel die in aanschaf vaak goedkoper zijn, valt mijn mond geregeld open over scheve bomen, paarden die in een jaar uit hun zadel zijn gegroeid... De aanpasbaarheid van mijn zadel vind ik het grote voordeel. Mijn paard is van een slappe dweil veranderd in een kleine powerpony en mijn zadel is meegegroeid. Ik heb veel last van mijn rug en met wat kleine aanpassingen in de lucht, rij ik nu weer pijnvrij. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik pas bij mijn huidige fitter echt het gevoel heb dat er precisiewerk wordt verricht als het gaat om mijn zit en balans. Dat daar nog zoveel in te winnen was, daat had ik geen idee van.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:23

Gisteren mijn Wow ook weer laten aanpassen hij viel erg achterover en ik daarom ook.
Kopijzer van maat 2 naar 3 hij was weer in bespiering gegroeid
van halve wrongen naar hele wrongen, hopelijk iets meer steun voor mij
Ergens onder mijn bovenbeen overgang bil een opvulling omdat ik mij na 3 jaar nog steeds kapot rij, hopelijk helpt dit.

Omdat ik een zeer flexibel paard heb is een WOW niet altijd even handig omdat die ook flexibel is.
Hopelijk door deze aanpassingen weer fijner kunnen rijden

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:15

rumay schreef:
Gisteren mijn Wow ook weer laten aanpassen hij viel erg achterover en ik daarom ook.
Kopijzer van maat 2 naar 3 hij was weer in bespiering gegroeid
van halve wrongen naar hele wrongen, hopelijk iets meer steun voor mij
Ergens onder mijn bovenbeen overgang bil een opvulling omdat ik mij na 3 jaar nog steeds kapot rij, hopelijk helpt dit.

Omdat ik een zeer flexibel paard heb is een WOW niet altijd even handig omdat die ook flexibel is.
Hopelijk door deze aanpassingen weer fijner kunnen rijden

Daarvoor heeft tegenwoordig de ladyseat ontworpen, is anantomisch gevormd.

Wow zadels zijn in c niet flexibeler, wel constanter qua drukverdeling. Juist door het beweegbaar kopijzer, in combi met luchtkussens (foam en lucht), krijg je een stabiel oppervlak om te zitten, maar kan het paard meer bewegen. (uiteraard als het goed aangepast is)

Prijsverhoging, als ze duurder worden dan 3.500EUR, dan gaan ze zichzelf de nek omdoen. Vind zowieso dat al wel een bovengrens voor zadels. Kwaliteit mag gerust betaald worden, maar zo populair is het merk niet. De hype was enkele jaren terug, maar door minder bekwame fitters en dus ontevreden klanten, is het toch een beetje verbrand geweest. En het merk heeft toch ook wat 'verkeerd' clienteel aangetrokken. Kapotte paarden ga je niet 'gezond' krijgen. Mss verlichting geven, tijdelijk. Mensen met een echt kapotte rug, gaan ook niet het mirakel vinden in dit zadel. Maar wel kan je corrigerend werken, asymetrie bij ruiter en paard. dit voel je dan wel weer in portemonnee.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:28

bulck ik heb geen foam en lucht en juist door de lucht is het zadel op mijn paard echt bewegelijker.
Ik zit wel stabiel maar omdat mijn paard heel bewegelijk is in combi met het zadel is het niet de meest stabiele combi, en je mag het uitproberen hoor.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:36

rumay schreef:
bulck ik heb geen foam en lucht en juist door de lucht is het zadel op mijn paard echt bewegelijker.
Ik zit wel stabiel maar omdat mijn paard heel bewegelijk is in combi met het zadel is het niet de meest stabiele combi, en je mag het uitproberen hoor.

De kussens bestaan altijd uit foam en een luchtzakken(2 per panel).
Ik rijd al 8 jaar met WOW, dus ken ze wel ;-)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 10:52

Het allerbinnenste (mooi verwoord..) is idd foam bij flair. Maar ben het wel met je eens dat het vrij bewegelijk is. Voor mijzelf vind ik dat reuze fijn, ik kan zo heerlijk sturen op mijn zit. Zeker nu we aan de slag zijn met schouderbinnen en travers. Alleen mijn verzorgsterje heeft dat evenwicht nog niet en dan gaat het zadel alle kanten op :=

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:03

FelineNanet schreef:
Het allerbinnenste (mooi verwoord..) is idd foam bij flair. Maar ben het wel met je eens dat het vrij bewegelijk is. Voor mijzelf vind ik dat reuze fijn, ik kan zo heerlijk sturen op mijn zit. Zeker nu we aan de slag zijn met schouderbinnen en travers. Alleen mijn verzorgsterje heeft dat evenwicht nog niet en dan gaat het zadel alle kanten op :=

Maar dan past je zadel echt niet hoor:-), want dat zou niet mogen dat het zadel alle kanten opgaat.
Het zadel hoort net zo stabiel te liggen, als eender welk ander zadel. Dus schuiven, wegzakken etc mag gewoon niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:05

Mijn zadel schuift en glijdt echt niet. Ben er al n paar keer afgevlogen, waarbij ik echt wel eens n tijdje aan 1 kant heb gehangen. Zadel lag nog op t paard; ik niet :D

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:01

Wie heeft er toevallig nog een headplate nr. 2 in de aanbieding? ?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:58

Getup herkenbaar heb ik de afgelopen tijd ook een paar keer gedaan.

En beweegelijk wil niet zeggen dat het zadel schuift maar dat de combi paard zadel bewegelijker is dan met een wol zadel, en dat was toch ook de bedoeling van de WOW dat je meer voelt ed.
Er zijn nu al 2 zadelfitters die tegen mij hebben gezegd dat zadel in combi met het paard niet de meest handige keus is zeker als de balans van de ruiter ook niet altijd even goed is.
dus soms is 1+1+1= erafvallen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:47

rumay schreef:
Getup herkenbaar heb ik de afgelopen tijd ook een paar keer gedaan.

En beweegelijk wil niet zeggen dat het zadel schuift maar dat de combi paard zadel bewegelijker is dan met een wol zadel, en dat was toch ook de bedoeling van de WOW dat je meer voelt ed.
Er zijn nu al 2 zadelfitters die tegen mij hebben gezegd dat zadel in combi met het paard niet de meest handige keus is zeker als de balans van de ruiter ook niet altijd even goed is.
dus soms is 1+1+1= erafvallen

Ik rijd enkel rillerige, superbewegelijke paarden (lees vaak halve katten). Dat paarden onder de zadels meer beweging krijgen, dat is idd het concept 'beweegbare voorboom, panels met lucht'.
Maar dat je daardoor een zadel krijgt dat erafvallen zou impliceren, dan zit er iets niet goed, want dan ligt je zadel niet in balans. En ja zadel niet in balans, betekent ruiter niet in balans en ja dan een beweeglijk paard zal daar op reageren en dan kan ik me wel valpartijen voorstellen (ik had namelijk ook dat probleem).

Destijds ook met een paard gesukkeld, ook niet de support van de fitter gekregen (lag ook aan het paard, zogezegd). Uiteindelijk de hulp van UK ingeroepen en die hebben toen wel de juiste combinatie gevonden voor mijn paard. Juiste type kussen, singelophanging, en dan echt uitbalanceren zijn cruciaal.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:00

Gister Mechteld Jonker bij mijn zadel gehad. Paard is in de 3 maanden dat ik dit zadel heb een stuk bespierder geworden en ik zat niet meer lekker. Opnieuw in balans gezet en goed gekeken waar/hoe ik (met dit beweeglijke paard :') ) no beter steun krijg van de wrong. Er zit een enorme wrong op t zadel alleen mn been raakte de wrong nauwelijks. Mechteld heeft een oplossing bedacht ( ik heb een zadel uit de Classic range daar is de wrong niet van verplaatsbaar) die moet nog gemaakt worden maar ze heeft een tijdelijke oplossing gemaakt en nu zit ik echt super in t zadel *\o/*
Er was een aantal pagina s terug een opmerking dat dit zadel alleen met wol te krijgen is en of mijn zadel dan wel de classique is en heb Mechteld gevraagd hoe dit nou zit. Ze kan inderdaad wol zadels voorzien van lucht vulling maar deze heeft ze met lucht besteld , dat kan dus ook maar is niet standaard. Het is zeker wel de classique dressuur.