Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:26

Heb je zeker gelijk in Moratoetje!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:37

Ondanks dat de negatieve verhalen er helaas zijn, wil ik toch nog even een positieve in de groep gooien :-). Ik heb inmiddels nummer 4 ook binnen, ik heb er 1 verkocht omdat deze te lang was en ook hier weer enorm te spreken over het leer. De singels blijven erg mooi en soepel. Ze worden intensief gebruikt (dagelijks voor 4 tot 5 paarden waarvan 1 singel voor 2 paarden) en we rijden voornamelijk buiten, ook in de blubsie en bagger. Ik maak ze niet dagelijks schoon, meestal 1 x in de week voor ik naar les ga: ik maak ze dan nauwkeurig schoon met zadelzeep en poets ze op met best veel leergel van Rapide. Hier nog steeds erg tevreden dus :j. Singels zijn nu een maand of 8 in gebruik.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:50

Ik heb inmiddels mijn smalle variant binnen, die gewone was toch wat te breed. Ik heb er gelijk een bontje bijbesteld die komt aankomende week hopelijk, dan durf ik ook met mijn Fairfax te rijden! :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:39

Ik plaats mijn ervaring hier ook maar weer eens:

Die van mij heb ik inmiddels bijna 2 jaar. In het begin heel intensief gebruikt, op het moment ietsje minder omdat het paard niet in training staat.
Maar ik ben zeker geen poetsmiep (verre van :o ).
Gister de singel weer eens schoongemaakt na lange tijd (want hij was heeeul vies) maar die van mij is nog steeds lekker zacht en geen scheuren in het leer!
(voor de geïnteresseerde zou ik een foto kunnen maken)

Dat over de kwaliteit.

Over het verschil ben ik ook nog steeds zeer tevreden. Heb gewoon een ander paard met deze singel. Ik hoop dat ik hem straks ook bij mijn nieuwe paard kan gebruiken. Al vrees ik er voor dat die een smalle variant moet hebben.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:23

Misschien nog een tip, leerdoekjes van de action zijn ook erg fijn! Die gebruik ik momenteel bij mijn andere singel en daar ook nog niks geen scheuren oid in het leer! Is puur voor het schoonmaken dus geen onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:01

Leerdoekjes van de action bevatten alcohol.
Gaat het heel mooi van glimmen maar vreet je leer op,op lange termijn.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 22:39

Oh is dat zo ja? Wist ik niet dat er alcohol in zat! Werd mij ooit geadviseerd.. zo zie je maar weer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 01:56

Tsplendid schreef:
Oh is dat zo ja? Wist ik niet dat er alcohol in zat! Werd mij ooit geadviseerd.. zo zie je maar weer :+

Lang leve bokt :+

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:26

ik ga volgende week ook een singel proberen. Ik ben zo benieuwd. Ik hoop dat mijn paard wat meer vanuit de schouder kan gaan bewegen. Want dat ontbreekt er nu aan.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:46

Ik twijfel een beetje of ik mijn singel zal verkopen of bewaren voor een eventueel volgende paard. Helaas trekt de singel bij mijn paard het zadel iets naar voren. Niet ideaal voor de ligging van het zadel maar daardoor heb ik ook veel leer precies onder m'n kuit liggen.

De mijne is overigens perfect, vorige week even schoongemaakt en gevet, niks aan 't handje. Het is jammer dat die wisselende kwaliteit zoveel mensen afschrikt want ik ben net als Anneruth erg enthousiast over de kwaliteit van mijn singel.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:02

Ik ben over mijn singel zeer tevreden. Echter heeft iemand anders bij ons op stal ook zo'n singel gekocht, en die singel is van het begin af aan al stug en voelt heel anders dan de mijne! Ook daar komen nu al scheuren in (singel nog geen jaar oud)...... Ik ben blij dat ik een goede heb, maar ik vind dat voor dit geld, de kwaliteit veel constanter zou moeten zijn.
Ook vind ik de service die ik hier op bokt hoor niet best..... ligt aan de verzorging? Maar natuurlijk, mijn singel is van het begin af aan soepel, en die van mijn stalgenoot is altijd al stugger geweest.

Vind het dan ook een vreemde zaak en de oplossing van Fairfax vind ik niet erg netjes en klantvriendelijk.
Ik heb hoofdstellen van 15 euro gehad die nog soepeler aanvoelden met veel minder verzorging.
Dat je een singel het zweet af moet nemen met een natte doek prima, en dat je er af en toe gel op moet smeren ook helemaal goed, maar iedere dag?? (als je 10 paarden per dag rijdt kan ik daar ook nog in komen, op die grote stallen gebeurt dat vaak altijd aan het einde van de dag met al het materiaal)

Maar bij 1 paard die 4 keer per week gereden wordt?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:49

Afbeelding

Dit is mijn singel in gebogen stand ( à la om het paard) . Ineens in een paar weken ontstaan en de (extra zorgvuldige) rapide behandeling heeft dus toch geen zin gehad al die tijd. Belachelijk dat dit kan met zo'n dure singel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:41

Oeps best dramatisch!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 20:47

Zou er verband zijn met hoe de singel bewaard wordt? Dus dat het leer bv uitrekt wanneer je de singel aan een gesp ophangt (dus recht) en dat dat niet gebeurt als deze in gebogen vorm neergelegd wordt?

Ik hing hem aan de gesp: kreukels.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:14

Ik heb mijn singel vrijwel altijd over mijn zadel liggen. Lijkt me een redelijk normale positie voor een singel?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:37

Jep, ja ik snap gewoon niet waarom de ene singel goed blijft en de andere niet.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:05

:wow:

Da's toch niet normaal!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:42

Dat vind ik ook. Jammer dat fairfax er 70,- euro voor rekent om het te laten maken. Je zou denken dat dit met zo'n dure singel niet zou mogen gebeuren.
Iemand nog tips?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:50

Somebody_ schreef:
Dat vind ik ook. Jammer dat fairfax er 70,- euro voor rekent om het te laten maken. Je zou denken dat dit met zo'n dure singel niet zou mogen gebeuren.
Iemand nog tips?

Zeggen dat dat belachelijk is.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:58

Als je de singel voor dat bedrag weer laat fixen, wie zegt dan dat hij weer niet zo in elkaar trekt?
Aangezien je je aan het onderhouds-gebed hebt gehouden...
Leer is huid, maar dan dood, als je dit vergelijkt met een echte huid, van een mens, zou ik zeggen, dat is huid van een 80-jarige... Door-en-door geleefd...

Je paard zal er niet zo enorm last van hebben, dus gewoon zo laten, en ' je verlies' bekopen.. Dat is het risico van het kopen van een nieuw(gepatenteerd) product..

Moet wel zeggen dat de marketing-machine van fairfax/thorowgood geweldig is, UK wint de OS,zgn door deze singel... Las hier in het topic iemand die die singel aangeschaft had omdat ze dan hoopte dat haar paard zijn rug beter los ging laten...... ( heeft ze de singel op het paard zijn rug gelegd?)

Heb helaas geen tips, laten maken voor €70 kan je doen, maarja.. Dan na een poos weer zo'n singel? Als hij verder doet wat jij ervan verwacht.. Let it be, niet?

Miss komt het wel door de zure regen in Nederland...... ;-)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 09:09

Oh Somebody_, wat erg!
Ook bij mij zijn de scheuren in enkele weken tijd ontstaan, ondanks normaal onderhoud en normaal (in gebogen positie, zoals ie was toen ik em kocht) opgeborgen.
Dat moet toch iets in de productie zijn? De verschillen tussen "de mijne is prima" en "ondanks goed onderhoud vertoont de mijne scheuren" zijn gigantisch. Dat mag echt niet zomaar gebeuren......

Overigens, wat ik eerder ook reeds noemde, ben ik wel te spreken over de werking van de singel; zorgt voor stabiliteit van het zadel, minder chagrijn bij het aansingelen (bij de paarden die ik reed die dit eerder wel vertoonden) en lekker los durven laten in de schoft en daardoor het lijf.

Mijn singel is inmiddels nu enkele weken bij Fairfax. Ik heb de verkoper reeds laten weten dat ik geen genoegen zal nemen met "slecht onderhoud", "vreemd paardenzweet" oid. Vooralsnog heb ik geen bevindingen teruggekoppeld gekregen over waarom mijn singel (ook) zo is aangedaan. Mochten ze mij een nieuwe singel (soepele, welke schijnbaar wel goed blijven) aanbieden, dan durf ik daar wel mee akkoord te gaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:18

En anders kosteloos het slechte stuk vervangen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 12:38

Ik was op Bokt aan het zoeken naar ervaringen met een Fairfax omdat die van mij helaas ook dramatisch is na een jaar gebruik. De scheuren zitten erin en hij is dus niet meer bruikbaar.
Ga morgen maar eens foto's maken en dan mailen naar Pas des Deux of zij een nette oplossing kunnen bieden. Ik ben enorm teleurgesteld in de kwaliteit. Heb de singel maar voor 1 paard gebruikt en altijd netjes verzorgd.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:44

Niet fijn zulke ervaringen. Ik ga er morgen een ophalen om twee weken te proberen. Maar mocht de singel ons bevallen dan ga ik nog eens heel goed nadenken.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:17

Hebben jullie ook ervaring met het bontje van fairfax ?