Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:47

nee, mijn paard stofzuigt altijd, als ie z'n kop omhoog doet, spring ik eraf, want dan is er wel heel erge paniek

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:35

Das balen Morrie, dan heb ik geen ideeen meer.. Maarr, ik zal er nog eens over nadenken :D Misschien bedenk ik in een helder moment de oplossing voor je.

Mijn Iberica is betaald, mijn HD inlages zijn onderweg, ik hoop deze week met dit mooie weer nog een lekker ritje te maken, en jullie op Iberica foto's te trakteren :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:32

die HD inlages, gaan die nu in de iberica of moet je er een ander dekje onder doen waar ze wel inpassen.
Ik vind knippen aan die dingen altijd zo zonde.

Ben benieuwd naar je foto's zorro.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:33

kvika schreef:
Ben benieuwd MssMaris.

Even een vraagje, gaan jullie paarden ook een stuk lager lopen met de Christ?
Buiten dat we zins jaren ontspannen kunnen rijden,merk ik nu ook dat ze vooral in draf echt met d'r neus over de grond gaat.
Ik twijfel of het wel oke is, of het door de ontspanning komt of dat ze haar rug probeert te ontzien.
Ze wordt niet korter in de passen en ook geen plank rug.
Vroeger waren we beiden vrij sensibel/gespannen en kan langer hals en teugel amper voor. ( ze vroeg dan hals strekken, en na drie passen ging ze in alle gangen en kanten op)

Kvika heeft het een stuk minder, al is ze ook al 24 en kon ik al goed zonder zadel en met weinig teugel hulpen op haar rijden.

gr.

ik haal je even omhoog Kviek ;)

als ze trouwens verder lekker relaxt is zou ik er niet direct een probleem in zien? is ze wel makkelijk anders in te stellen kwa houding?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:34

Lopen stofzuigen is het teken van ontspanning _/-\o_ Goed ook voor de rug en buikspieren :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:35

Ja, of een teken van honger. :') :D

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:47

Ja, ik heb zo'n Haf - lekker met je neus over de grond en dan ineens "HAP" :Y)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:55

Zijn hier ook mensen met een Zadel Premium Plus, ben eigenlijk wel benieuwd. Is dit veel anders dan de Butterfly en/of Iberica?
Of is het handiger om hier een appart topic voor te maken.......

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:01

Die zitten hier ook Taffje en daar hoef je geen apart topic voor te maken.
Zelf heb ik geen ervaring wbt de verschillen - alleen met de Iberica. Hoe je een bepaald model ervaart is heel persoonlijk. De Premium Plus en de Iberica zijn de meest verkochte modellen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:10

Ik heb tijdens het vluchtig doorspitten van dit topic er wel een paar voorbij zien komen maar relatief weinig geloof ik.
Ik zou evt intresse hebben in een premium plus met dubbele inlagen, denk aan HD inlages en Foam.
Zou dit voldoende zijn om er met beugels mee te rijden of is bijv. een grandeur pad eronder dan nog aan te raden....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 10:28

Taffje schreef:
Ik heb tijdens het vluchtig doorspitten van dit topic er wel een paar voorbij zien komen maar relatief weinig geloof ik.
Ik zou evt intresse hebben in een premium plus met dubbele inlagen, denk aan HD inlages en Foam.
Zou dit voldoende zijn om er met beugels mee te rijden of is bijv. een grandeur pad eronder dan nog aan te raden....

In dit topic is inderdaad de Iberica de meest gebruikte- mogelijk vanwege het leuke model en de stevige zit?
Als je van plan bent om veel in de beugels te gaan staan, is een extra pad voor boomloos aan te bevelen. Wanneer de beugels er alleen maar hangen voor "nood" dan is dat allemaal niet nodig.
HD inlagen zijn leuk, maar niet bij elke paardenrug of ruiter noodzakelijk..... koop dan een boomloos zadel. De Christ Velzadels werken prima zoals ze zijn eigenlijk - maar uiteraard staat het iedereen vrij het naar wens te verbouwen. ;)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:18

Zit de Iberica steviger dan het "zadel"?
Ik dacht de HD inlagen voor extra drukverdeling...... Maar er staat niets vast.
Beugels zijn meer voor nood en de psychologische gemoedstoestand ;-)
Is er ook ergens iemand met de mogelijkheid om deze te proberen? Heb een paard wat redelijk panisch kan reageren als het voor haar niet goed voelt......

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:21

Ik heb de gewone premium plus, op zich zeer tevreden,maar ik wil graag zonder beugels rijden.
En zit er sterk over te denken om toch de iberica aan te schaffen omdat ik hoop dat ik daar steviger in zit.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:00

Oke, dus stofzuigen is prima. ik kan haar idd gewoon sturen en met meer been krijg ik haar ook gewoon omhoog/hoger.

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:30

Taffje, ik heb zelf net de PP aangeschaft, ga ook HD inlages bestellen. Heb het alleen nog niet getest omdat ik hem net heb :D Ik wil je wel op de hoogte houden?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:55

Taffje schreef:
Zit de Iberica steviger dan het "zadel"?
Ik dacht de HD inlagen voor extra drukverdeling...... Maar er staat niets vast.
Beugels zijn meer voor nood en de psychologische gemoedstoestand ;-)
Is er ook ergens iemand met de mogelijkheid om deze te proberen? Heb een paard wat redelijk panisch kan reageren als het voor haar niet goed voelt......

Ik verstuur eventueel een testmodel - met de vraag deze met dekje te gebruiken - liefst de kleur en maat die de tester wenst, zodat hij eventueel kan blijven als het bevalt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:43

@MssMaris. Graag, ben wel benieuwd naar de ervaring met HD inlages, Vind de optie van een boomloos pad er onder eigenlijk ook wel het overwegen waard.

@buitenzinnig: Als ik er uit ben hoe ik hem zou willen hebben maak ik graag gebruik van een testmodel, zal dan zeker contact opnemen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 13:46

Is prima Taffje

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:07

kvika schreef:
Oke, dus stofzuigen is prima. ik kan haar idd gewoon sturen en met meer been krijg ik haar ook gewoon omhoog/hoger.

ik denk dat als ze verder gewoon soepeltjes reageert op sturing en ze ook gewoon hoger komt etc het goed zou zijn

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:20

De iberica doorstaat overigens ook de trek en duwtest, :+ Na een tijd niet meer op mijn knollie te zijn gestapt, moest ik vandaag even bij de molen zijn, 1km verderop. Daarmee kreeg ik het geniale plan om het zadel op mijn bolle te gooien en de shet mee te nemen, opdat ze allebei eens hun beentjes strekten (buiten de wei dan, waar ze vooral veel tijd in de schuilstal doorbrengen op vlucht voor de insecten, afgewisseld met snel buiten zich vol vreten)

Maar goed... knollie opgezadeld (oh zo makkelijk met zo'n velzadel en halstertje...haha) Billy bij de lurven gegrepen en op pad gegaan. Billy was zeeeeeer ongemotiveerd en ik heb het gevoel dat ik bijna de hele weg een vrachtwagen vooruit moest trekken. En dat vanuit mijn schapenzadeltje. Moest toch goed blijven zitten, anders trok ie mij ervan af (wil ook nog wel eens opeens de ankers uitgooien) Maar het zadel en ik bleven zitten, ongeacht hoe goed billy zijn best deed om het tegendeel te bereiken. We hebben de molen heelhuids gehaald, daar het zadel laten bewonderen en zijn toen terug gereden. Toen ben ik halverwege wel afgestapt. Met een hieperdepiep trekpaardje(veel wind, dekhengst van de buren buiten, silja in de verte wanhopig aan het roepen en lang niet meer ohz geweest) en een mini die het ene moment flink tempo maakte om daarna weer de handrem erop te zetten, danwel plots de ankers uit te gooien, vond ik het wel welletjes. Toen ben ik afgestapt. Maar het zadel lag nog.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 14:30

schrijf er een boek over :+ mooi avontuur - ik heb me nog niet gewaagd aan het voortslepen van de ene mini - de ander is een makkie (die is door iemand anders opgevoed :P )

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 15:05

Nou ja, Billy is eigenlijk een pony'ke wat veel weet en kan, keurige manieren heeft en zo, (ik doe zelfs online agilitywedstrijden met hem en daar doet hij het best wel goed in) maar er zit gewoon helemaal niets in op het moment. Hij heeft zomereczeem en in het begin van de zomer leek het dit keer perfect te gaan. Ik had een deken, maar die had hij in een halve dag gesloopt, dus dat schoot niet op. Maar het koude voorjaar was voor zijn allergie perfect.
Maar nu is hier een muggen/knotjes plaag. Hij schuurt zich echt rot, ondanks alle zalfjes, potjes cremepjes, anti-insectenspul, wassen en noem maar op. Niets helpt. Hij brengt gedurende de dag zoveel mogelijk tijd door in de schuilstal, omdat hij daar minder last heeft van de insecten en is daardoor dus ook niets te dik, ondanks dat hij gewoon in de wei loopt zonder masker (is wel ooit anders geweest) Hij is ook niet te mager, maar op zich prima. Ware het niet het schuren.
Ik denk eigenlijk dat dat energie vreet en dat hij daarom geen zin heeft om mee op stap te gaan. En dan issie natuurlijk wel echt shet. Geen zin is geen zin. Punt.
Ik betwijfel eigenlijk of ik hem nog wel mee moet willen nemen, hoewel beweging natuurlijk altijd goed is (zijn gewrichten zijn niet geweldig... aangeboren defectje)

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:11

Buitenzinnig schreef:
Lopen stofzuigen is het teken van ontspanning _/-\o_ Goed ook voor de rug en buikspieren :j

Ik stofzuig om de dag, god wat moet ik dan ontspannen zijn :D :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:59

Mijn huis stofzuigen is heel spannend hoor!!! Althans, dat vinden de katten :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 19:04

Grappig hoor :D Ik stofzuig elke dag dus ik ben echt zeeer ontspannen :+