Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvika schreef:Ben benieuwd MssMaris.
Even een vraagje, gaan jullie paarden ook een stuk lager lopen met de Christ?
Buiten dat we zins jaren ontspannen kunnen rijden,merk ik nu ook dat ze vooral in draf echt met d'r neus over de grond gaat.
Ik twijfel of het wel oke is, of het door de ontspanning komt of dat ze haar rug probeert te ontzien.
Ze wordt niet korter in de passen en ook geen plank rug.
Vroeger waren we beiden vrij sensibel/gespannen en kan langer hals en teugel amper voor. ( ze vroeg dan hals strekken, en na drie passen ging ze in alle gangen en kanten op)
Kvika heeft het een stuk minder, al is ze ook al 24 en kon ik al goed zonder zadel en met weinig teugel hulpen op haar rijden.
gr.
Taffje schreef:Ik heb tijdens het vluchtig doorspitten van dit topic er wel een paar voorbij zien komen maar relatief weinig geloof ik.
Ik zou evt intresse hebben in een premium plus met dubbele inlagen, denk aan HD inlages en Foam.
Zou dit voldoende zijn om er met beugels mee te rijden of is bijv. een grandeur pad eronder dan nog aan te raden....
Taffje schreef:Zit de Iberica steviger dan het "zadel"?
Ik dacht de HD inlagen voor extra drukverdeling...... Maar er staat niets vast.
Beugels zijn meer voor nood en de psychologische gemoedstoestand
Is er ook ergens iemand met de mogelijkheid om deze te proberen? Heb een paard wat redelijk panisch kan reageren als het voor haar niet goed voelt......