Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaspar schreef:@ Caylinnmae; dit is het artikel over de vochtbultjes wat ik idd bedoelde. Bedankt voor het plaatsen.
@ Precious20; Klopt, bij mijn paard werden deze plekken na ongeveer een maand minder en zijn nu echt helemaal weg en ik heb hem nooit meer terug zien komen. Ik heb daar verder niets speciaals voor gedaan. Gewoon lekker doorgereden en na het rijden mijn paard met de tuinslang afgespoten, omdat hij kletsnat van het zweet was en het heel warm buiten was. Dus niet specifiek afgespoten voor de bult.
De eerste paar keer toen ik deze bult zag was ik lichtelijk in paniek. Dacht gelijk aan een drukplek. Dus gelijk mijn paard stil gezet en contact met de fitter opgenomen. Deze is langs geweest, heel het zadel en de bult bekeken en zij concludeerde dat het loze paniek was en gewoon kon doorrijden.
Maris schreef:Montignac schreef:ik val ook even binnen.. Kennisjes van mij hebben ook een WOW zadel en zweren erbij, ik mag een zadel uitproberen voor het gevoel. Ik denk dat ik dat donderdag ga doen tijdens mijn dresuurles. Ik heb nu een Passier GG en ik ben daar eigenlijk altijd blij mee geweest. Ik moet dat zadel nu laten nakijken en wellicht opnieuw laten opvullen want er zit een lichte bobbel in. Ik ben benieuwd hoe ik dat wow-zadel ga ervaren. Wellicht dat ik er ook op overstap. Nog wel even een vraagje; kun je het zadel makkelijk weer op een ander paard laten aanmeten?
ga je dan een wow zadel van een ander paard op jouw paard leggen ?? Grote kans dat het niet gaat passen dan !!!
Montignac schreef:Ik rij met dit paard nog een seizoen en dan komt er een jonger exemplaar. Dus ik zit een beetje in dubio. Je kunt een wow-zadel toch makkelijk laten aanpassen? of heb ik dat verkeerd? wellicht is het verstandiger om eerst mijn prestige opnieuw te laten vullen voor dit paard en voor de nieuwe een wow zadel te bestellen..
Montignac schreef:@ Kaspar..wedstrijdseizoen, paard gaat overigens niet weg maar dan gaat hij met wedstrijdpensioen en blijft hij gewoon lekker hier staan. Ik heb het inderdaad begrepen dat het een kostbaar verhaal kan worden. Ik denk dat ik zijn passier opnieuw laat opvullen en voor het nieuwe paard voor een wow ga.