Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:03

't Is terecht....na bijna vier weken...Ik had dit misschien niet in dit topic mogen zetten, maar zo heeft Francis me aan het nummer geholpen en is het zadel toch terecht gekomen. Bedankt Francis voor je hulp ;)
Zadels zadels zadels... :D, hopelijk kunnen we nu veel gaan rijden *\o/*

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 23:09

Geweldig, gefeliciteerd! +:)+

Francis

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:07

Hee, fijn dat het toch terecht is Cambiar! Blij dat ik kon helpen ;)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:56

Wow! Goed zeg!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:28

Wat goed zeg Cambiar!!!! *\o/* Dat is een 'meevaller' (tussen haakjes want het had natuurlijk niet mogen gebeuren in de eerste plaats)
wel fijn dat er dus niemand is geweest die het voor zichzelf heeft gehouden bij de post!

Ik ga zondag de Colega ophalen in Belgie dankzij jouw link eerder in het topic! _/-\o_ Ik ben je zeer dankbaar.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 18:23

Lusitano schreef:
Wat goed zeg Cambiar!!!! *\o/* Dat is een 'meevaller' (tussen haakjes want het had natuurlijk niet mogen gebeuren in de eerste plaats)
wel fijn dat er dus niemand is geweest die het voor zichzelf heeft gehouden bij de post!

Ik ga zondag de Colega ophalen in Belgie dankzij jouw link eerder in het topic! _/-\o_ Ik ben je zeer dankbaar.

Welk zadel ga je halen? Dat rood met zwart toch niet van Ludomar, de Elva Gaitan?? Ik ging dit zadel morgen ophalen, had al afgesproken met de eigenaar...
Ik zag je profiel en je paard is prachtig, lijkt beetje op mijn merrie, waarvoor ik het zadel in dringend nodig heb. Ze heeft enorm veel temperament en als het begint te koken, dan wil ik toch wel echt graag een zadel die me wat steun geeft als ze uit de bol gaat...
Dit is m'n gekke meid:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-88PFMLS3.jpg

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:45

Mooi paard :-)
Ik lees maar wat mee de laatste tijd.. niet zo veel te vertellen op zadelvlak..

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:47

@Lusitano: het bruine relvas zadel dus met de beige-kleurige zitting :D , ben benieuwd...plaats je een foto...please :o ?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:10

heeft die een beige kleur zitting? Ik ga voor dit zadel en hoop dat het er ook zo uit ziet?
Afbeelding

Sam is heel kort. Hoop dat een barok zadel voor hem een uitkomst biedt.... en dit zadel heb ik al een tijd terug zien liggen en vond ik estetisch ook aantrekkelijk :D
Afbeelding

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:14

Ik probeer een foto te zoeken, maar vind er geen van het kleur. Het is inderdaad donkerbruin, maar de zitting is in een soort donker-beige nubuck, heel mooi ook. Prachtig paard!!
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 18-11-11 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:21

dit is de foto waar die mensen mee adverteren?
Dit is een colega van Gomez equestrian. het zadel waar ik (hopelijk) voor ga kijken?
in het echt is de zitting dus niet van leer maar van nubuck? (nu ga ik twijfelen of ik wel zo'n eind moet gaan rijden)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:29

het zadel waar jij aan refereert is een echt relvas.

als je kijkt naar het profiel van lusitana (een a op het einde :)) op bokt dan zie je het verschil tussen de 2.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:29

Lusitano schreef:
dit is de foto waar die mensen mee adverteren?
Dit is een colega van Gomez equestrian. het zadel waar ik (hopelijk) voor ga kijken?
in het echt is de zitting dus niet van leer maar van nubuck? (nu ga ik twijfelen of ik wel zo'n eind moet gaan rijden)

Ik probeer de site te vinden van Gomez equestrian, maar onvindbaar via google. Inderdaad, donker beige nubuck, geen leder. Ik heb nu ook de foto terug gevonden op quefaire, dat is wel straf dat hij er een ander zadel op zet, ik had dit ook nog niet gezien. Ik heb het zadel in mijn handen gehad en ben dus zeker dat de zitting donkerkleurige beige nubuck is.
Ik dacht al, je schreef Colega zadel :D , het is Golega :D , naar het stadje genaamd in Portugal waar die grote lusitano manifestatie doorgaat elk jaar.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:32

Lusitano schreef:
het zadel waar jij aan refereert is een echt relvas.

als je kijkt naar het profiel van lusitana (een a op het einde :)) op bokt dan zie je het verschil tussen de 2.

Thx voor de tip, interessant en ondertussen ook leuke zaken gelezen van Lusitana daar in Portugal.
Het zadel dat ik aan refereer is idd een relvas, maar dan met de alta escuela boom (zelfde boom als in de ronda Ludomar) ipv een Engelse boom zoals in de meeste relvas-zadels...dus beter voor het a la brida rijden?

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:28

dan hebben ze die dus wellicht ook nog liggen? De Golega zouden ze ook moeten hebben?
Beide geen verkeerde zadels. Wat voor boom zit er in de Ronda? Is dat een flexibele boom?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:39

Lusitano schreef:
dan hebben ze die dus wellicht ook nog liggen? De Golega zouden ze ook moeten hebben?
Beide geen verkeerde zadels. Wat voor boom zit er in de Ronda? Is dat een flexibele boom?

Hoe bedoel je die hebben ze ook nog liggen?
Er is keuze tussen twee soorten bomen voor de alta escuela boom die in zowel de ronda zit als in de rood/zwarte (vast/flexibel), maar gelukkig zit er een vaste boom in die rood/zwarte van Ludomar. De Ronda stond bovenaan m'n lijstje, maar die vind ik niet voor een redelijke prijs, tweedehands. Die is blijkbaar nogal gegeerd. Is een zadel voor kortere paarden, met een zit voor vrouwen. Daarom wil ik graag de rood/zwarte omdat die de vaste boom heeft van de Ronda.

Hier vind je meer info over de alta escuela boom:
http://www.hipica.nl/silla-alta-escuela.php?catid=46&cat=Informatie&subcatid=61&subcat=Silla%20Alta%20Escuela

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 01:08

@ Cambiar: het is Gomes Equestre en niet Gomez Equestrian, vandaar dat je 't niet kon vinden..
Hier de link : http://www.gomesequestre.com/
;-)
Het stadje is Golegã :D, ben je er ook eens geweest? Is echt gaaf, hahaha daar ga je echt kwijlen van al die mooie Lusos die er staan :D

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:58

Amoroso schreef:
@ Cambiar: het is Gomes Equestre en niet Gomez Equestrian, vandaar dat je 't niet kon vinden..
Hier de link : http://www.gomesequestre.com/
;-)
Het stadje is Golegã :D, ben je er ook eens geweest? Is echt gaaf, hahaha daar ga je echt kwijlen van al die mooie Lusos die er staan :D

Inderdaad, daar verlang ik al lang naar, maar het is er nog niet van gekomen. Dat staat dus zeker nog op het programma!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:05

Ik was er in 2009 geweest, haha wilde echt niet meer weg :D
Misschien dat ik volgend jaar weer kan gaan, maar ik zou het je zeker aanbevelen hihi. Zou echt gaaf zijn als je er ooit eens heen kan!!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:21

Amoroso schreef:
Ik was er in 2009 geweest, haha wilde echt niet meer weg :D
Misschien dat ik volgend jaar weer kan gaan, maar ik zou het je zeker aanbevelen hihi. Zou echt gaaf zijn als je er ooit eens heen kan!!

Volgend jaar ga ik zeker!!! Tot volgend jaar dus zou ik zeggen :-)!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:25

Haha ja who knows! :D

haleyjames

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 02:29

hi iedereen,

kan iemand mij wat vertellen over de ludomar venus?
lijkt me een heel fijn zadel, maar kan er echt niks over vinden..

ben opzoek naar zon type zadel, waar het draagvlak wat meer is dan
bij een engels zadel, dit omdat de schoft van mijn paard heel gevoelig is geworden
door slechtpassende engelse zadels, heb gemerkt dat hij op dit soort zadels veel fijner
reageerd, heb het getest met een ludomar cilla flexi ofzo?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:14

haleyjames schreef:
hi iedereen,

kan iemand mij wat vertellen over de ludomar venus?
lijkt me een heel fijn zadel, maar kan er echt niks over vinden..

ben opzoek naar zon type zadel, waar het draagvlak wat meer is dan
bij een engels zadel, dit omdat de schoft van mijn paard heel gevoelig is geworden
door slechtpassende engelse zadels, heb gemerkt dat hij op dit soort zadels veel fijner
reageerd, heb het getest met een ludomar cilla flexi ofzo?

Ik heb ook info gezocht naar dit zadel, omdat ik ze heel leuk vind. Begrijp je Frans? Hier kun je vragen stellen over het zadel rechtstreeks aan de importeurs die samenwerken met Ludomar voor de venus en er is een gans topic over: http://www.lesbarokeurs.com/t8080-notre-collaboration-avec-ludomar-promo-noel-venus-p11 Hier zie je ook de promotie's voor kerst. Veel leesplezier!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:21

Tip: Als je talen niet zo goed zijn, kun je Google Chrome installeren, Google vertaalt dan de pagina's in het Nederlands voor je (je krijgt dan een balk bovenin het scherm waarin gevraagd wordt of je dat wil, als je dat niet wil, dan blijft het gewoon zoals het is). Het zal af en toe wat krom taalgebruik zijn, maar waarschijnlijk beter begrijpbaar dan Frans of Duits voor sommigen.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:17

De ludomar Venus zijn er in verschillende versies.
De ludomar Doma Venus. die zijn te krijgen in 2 verschillende lengtes. (de korte en gewone)
de ludomar Venus Veelzijdigheid.
en de mogelijkheid voor enkelvoudig zweetblad
de keuzes in kleuren leer en kleur suede zijn enorm groot en kan dus zelf samengesteld worden.
Wat betreft de ligging op de paardenrug, zijn de kussens breed, en dus een groter draagvlak wat er verdeeld wordt.
de boom is ultra flex..., dus flexibel en past zich aan aan de paardenrug.