Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
darkadia schreef:Als je ene kant gaatje lager hebt dan andere zijde, betekent dat je bit ook niet recht hangt. Zou ik dus niet doen. Dan idd liever dat de neusriem net iets lager hangt. Leer loopt bijna altijd nog wel iets uit. Weet niet hoe groot de afstand tussen de gaten is, maar extra gaatje maken kan ook altijd nog toch? Of een iets langer bitriempje waardoor je neusriem toch 1 hoger kan? Vind de pasvorm verder wel mooi.
Anoniem schreef:darkadia schreef:Als je ene kant gaatje lager hebt dan andere zijde, betekent dat je bit ook niet recht hangt. Zou ik dus niet doen. Dan idd liever dat de neusriem net iets lager hangt. Leer loopt bijna altijd nog wel iets uit. Weet niet hoe groot de afstand tussen de gaten is, maar extra gaatje maken kan ook altijd nog toch? Of een iets langer bitriempje waardoor je neusriem toch 1 hoger kan? Vind de pasvorm verder wel mooi.
Als het uitloopt zal het alleen nog
Maar lager
Komen te hangen denk ik. Er kan wellicht nog 1 gaatje bij.
Kijk het wel even aan, anders verkoop ik m weer.
Saaams schreef:@Gernie ik vind op de foto je bit er niet helemaal lekker in liggen.
siskeh schreef:@Tiahastrona: ik zou hem eens zonder frontriem proberen, het lijkt een beetje naar voren getrokken.
@Garffpamala:Ik zou Lingus niet persee proberen voor een jonge merrie, Chester is een fijn hoofdstel, de Imber lijkt inderdaad wat grof, maar met foto's op paard vind ik het best meevallen. Ziet er fijn uit.
Maar wel, zie ik net op de paard foto's de zwarte versie zit op het paard niet goed, loopt over de jukbeenderen, maar de bruine versie, zit hij éigenlijk weer te laag, dat is met dit type hoofdstel sneller een probleem. Vandaar mijn keuze voor Chester destijds.
Dit hoofdstel is ook van hooks, maar ander merk, iets duurder:
https://www.hookseurope.com/horse/horse ... llection-1
Vind ik ook erg gaaf(sperriem en keelriem kan er af)
Anoniem schreef:50 euro gewoon.
Zwart full en incl teugels als je wilt
Velaija schreef:Anoniem schreef:50 euro gewoon.
Zwart full en incl teugels als je wilt
Ah, ik had gehoopt op een bruine. Ik heb sinds donderdag de zwarte al in huis en die bevalt goed, vandaar. Op het andere paard dat ik rij ligt een bruin zadel dus daarvoor zoek ik eventueel (er ligt nu wel een redelijk hoofdstel op verder) een bruine als er iets op m'n pad komt.