Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:01

MiniMaxi schreef:
Nee sorry, begin mijn wow zadel ook een beetje zat te worden. Bijna elk half jaar moeten mijn kussens en soms ook de headplate worden aangepast. Voor mijn gevoel verandert mijn paard niet zo snel en zo hard. Maar merk dat mijn zadel weer gaat schuiven en niet recht meer ligt.
Meer mensen met deze ervaring?

Headplate is bij mij niet veranderd, maarja een fietsband moet je ook wel eens oppompen toch?
Ik doe mn eigen zadel zelf, scheelt een hoop!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:27

MiniMaxi schreef:
Nee sorry, begin mijn wow zadel ook een beetje zat te worden. Bijna elk half jaar moeten mijn kussens en soms ook de headplate worden aangepast. Voor mijn gevoel verandert mijn paard niet zo snel en zo hard. Maar merk dat mijn zadel weer gaat schuiven en niet recht meer ligt.

Nee, die van mij is al 3 of 4 jaar onveranderd. Wel tussendoor gecontroleerd, maar hoefde niets aan te gebeuren.
Ligt nu op een ander paard, dus moet wel even gecontroleerd worden. Maar ligt stil en mooi in balans en paard loopt er goed onder, dus heeft niet veel haast wat mij betreft.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:43

Nivada schreef:
mellamoshan schreef:
Mijn paard loopt juist weer nergens anders onder dan onder een wow.... En heb er zelf niet zo veel mee verder...

Ben overigens nog op zoek naar zwarte dwg's met stitch zonder tab. Als iemand die heeft hoor ik het heel graag want ik kan nu niets met mijn paard... :o

Al op de facebook wow beurs gevraagd?

Nee dat nog niet. Kan ik wel even doen! Goed idee!

MiniMaxi

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:05

Iemand ervaring met HorseFocus om je zadel te laten controleren? Ivm verhuizen opzoek naar een fitter dichterbij scheelt weer in de reiskosten ;)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:12

MiniMaxi schreef:
Iemand ervaring met HorseFocus om je zadel te laten controleren? Ivm verhuizen opzoek naar een fitter dichterbij scheelt weer in de reiskosten ;)

Ja, dat is sinds een paar maanden mijn fitter. Wat mij betreft een absolute aanrader! Ik heb al 15 jaar Wow zadels en zij is de eerste die mijn zadel zo heeft afgevuld dat ik rechtop en niet meer voorover kukel.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:53

Mrijn schreef:
MiniMaxi schreef:

Ja, dat is sinds een paar maanden mijn fitter. Wat mij betreft een absolute aanrader! Ik heb al 15 jaar Wow zadels en zij is de eerste die mijn zadel zo heeft afgevuld dat ik rechtop en niet meer voorover kukel.

Dank voor je reactie. Binnenkort maar eens contacten want mn zadel ligt niet meer 100%

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:19

Nivada schreef:
MiniMaxi schreef:

Headplate is bij mij niet veranderd, maarja een fietsband moet je ook wel eens oppompen toch?
Ik doe mn eigen zadel zelf, scheelt een hoop!

Als je zadel toch weer gaat schuiven en niet lekker ligt, verandert je paard toch meer dan dat je op het oog ziet.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:54

Ik ben er ook niet zo tevreden meer van. Kan er wel iedere maand iemand laten bijkomen. Voorboom ligt even hoog als achterboom, zelfs een week na de passessie al.
Sinds de laatste aanpassingen vliegen mijn benen ook naar achter, liggen bijna op mijn paard haar kont. Wat echt niet fijn rijd.

Momenteel al tijd niet kunnen rijden maar als ik er weer op kan, denk ik toch stilaan aan boomloos, ben het hele zadelgedoe echt zat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:15

Hmm dat is niet fijn...
Andere fitter proberen misschien?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:06

Zo erg heb ik het nog niet ervaren maar alles staat of valt ook met een goede fitter. En heb ook het idee dat ze niet allemaal op een lijn zitten ondanks dat ze toch dezelfde opleiding krijgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:08

Ik ben heel erg blij met mijn fitter, is eerlijk en doet niet meer dan echt nodig is.
Mijn paard is erg gevoelig en verandert ook nog wel eens van model dus het is vaak puzzelen, maar meestal krijgt ze het weer goed in orde.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:00

Iemand een tip voor een fitter regio Rotterdam??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:04

Ik heb Mariska van Oest, die komt best regelmatig richting het westen.
Ik weet niet of ze ook in Rotterdam komt, zou je even een mailtje moeten sturen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:25

Ik hen Marjon van Checkmate, heeft heel uitgebreid de tijd genomen om uit te puzzelen. Mijn merrie is nogal kritisch door al het gedoe

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:37

Ik voel nu ook, dat ik minder fijn zit en mn paard wat terughoudender is. Dus tijd voor n check. Aangezien de staleigenaar vergeten was, met te waarschuwen dat de fitter kwam, heb ik die dus gemist. Grrrr

Nu komt hij ( Kerry) binnenkort speciaal voor mij naar Venlo. Dus mocht er iemand in die buurt of onderweg n check nodig hebben?

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:53

Ik heb ook marion en erg tevreden nog altijd. Een paar keer heeft mijn instructrice ook meegekeken om te kijken of er meer verbetering voor mij is en toen hebben ze het uitgebreid over mij icm het zadel gehad en wat knelpunten wel of niet voor mij kunnen zijn. Super nuttig want zo konden we ook verder ermee in de lessen

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:38

Ik heb Eleonora Westebring waar ik super tevreden mee ben.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 20:16

Kerry Sharp komt ook door t hele land.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:56

Weet iemand waar ik een set gebruikte zweetbaden kan vinden, movable block extra lang in zwart of zwart met bruin? Zijn ook te ruil tegen mijn zwarte movable block zweetbaden gewone lengte zgan

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:29

Engelse ebay misschien ?

p.s. waarom wil je langere zweetbladen ? Ik heb normale lengte gehad en langere lengte, maakte niet echt uit voor mijn benen ( en ik heb lange bovenbenen )..... Maar alle benen zijn anders natuurlijk....

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:40

Kan ook wel gewone, maar vind langere net iets mooier, heb idd lange benen

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 08:20

Meelezer hier. Wat zijn jullie ervaring van Wow op wol? Beter of slechter dan lucht? En vinden jullie de size 0 groot vallen of echt als 16 inch. Heb vroeger een size 1 gehad en die vond ik ruim.
De size 0 die ik gezien heb is een tweedehands en vrij ver om te passen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:57

2005 schreef:
Meelezer hier. Wat zijn jullie ervaring van Wow op wol? Beter of slechter dan lucht? En vinden jullie de size 0 groot vallen of echt als 16 inch. Heb vroeger een size 1 gehad en die vond ik ruim.

Ik denk dat de size maat heel erg wordt bepaald door de diepte van de zit. Dus dat dan een vlakke zit ruimer valt als een (extra) diepe zit. Het 2de hands zadel, welke zit heeft dat ?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:18

Maris schreef:
2005 schreef:

Ik denk dat de size maat heel erg wordt bepaald door de diepte van de zit. Dus dat dan een vlakke zit ruimer valt als een (extra) diepe zit. Het 2de hands zadel, welke zit heeft dat ?

Het gekke is dat dit juist niet zo is... Ik ben bezig met een nieuw zadel en de shallow size 1 is absoluut te klein voor mij terwijl een extra deep size 1 prima gaat (met broekmaat 38/40).

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:37

Maris schreef:
2005 schreef:

Diep,extra diep zelfs. Ik pas bijvoorbeeld ook net in een Albion 16,5. Was het maar wat dichterbij, makkelijker passen.