Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
FHS schreef:Dit is de behandeling die de fabrikant adviseert en die aantoonbaar effectief gebleken is, want ook de verschillende manieren van gebruik zijn uitgebreid getest. Wat gebeurt er met de singel, als je 'm wel vóór gebruik insmeert, niet insmeert, wel schoonmaakt na gebruik, niet schoonmaakt, verschillende middelen als olie, vet, zadelzeep etc.
* Vóór gebruik de nieuwe singel goed insmeren met de Rapide leather gel, die erbij wordt geleverd. En met goed bedoel ik compleet; bovenkant, onderkant (!) en zijkanten.
* Steeds na gebruik het zweet meteen met een vochtige doek of spons verwijderen en droog maken met een droge doek.
* Vervolgens de singel insmeren met Rapide leather gel en deze op natuurlijke wijze laten drogen. Liefst in de vorm waarin die gebruikt wordt, dus bijvoorbeeld over je zadel, die onder een zadelhoes op de bok hangt. Zo moet de singel jaren meegaan.
Scheurtjes in het leer ontstonden met name in singels die vóór ingebruikname niet goed beschermd waren tegen inwerking van zuren en zouten, die in het zweet van het paard aanwezig zijn. Juist vanwege de testresultaten adviseert Fairfax de leather gel van Rapide en krijg je bij aankoop een sample daarvan bijgeleverd.
En ik kan niet anders zeggen dan dat ook de service van Fairfax excellent is en ik heb geen klanten met klachten over de singel.
FHS schreef:* Vervolgens de singel insmeren met Rapide leather gel en deze op natuurlijke wijze laten drogen. Liefst in de vorm waarin die gebruikt wordt, dus bijvoorbeeld over je zadel, die onder een zadelhoes op de bok hangt.
Alizeetje schreef:Hmmm, was ook aan het denken om een Fairfax aan te schaffen. Paard heeft een beetje singelnijd en ben ook wel benieuwd naar het effect van de singel op hem (al is dit bij elk paard anders lees ik). Maar als ik dit allemaal lees... Slechte kwaliteit van leer, slechte klantenzorg,... Durf ik amper.
Het idee leek me nochtans erg fijn
Denken jullie dat je de wintec Cair singels hier mee kunt vergelijken?
Alizeetje schreef:Hmmm, was ook aan het denken om een Fairfax aan te schaffen. Paard heeft een beetje singelnijd en ben ook wel benieuwd naar het effect van de singel op hem (al is dit bij elk paard anders lees ik). Maar als ik dit allemaal lees... Slechte kwaliteit van leer, slechte klantenzorg,... Durf ik amper.
Het idee leek me nochtans erg fijn
Denken jullie dat je de wintec Cair singels hier mee kunt vergelijken?
Cardy schreef:deze makkelijk 5 - 10 jaar mee kan gaan. Wat ik moet doen is het volgende: Elke keer na het rijden de singel schoonmaken met zadelzeep en 1x in de zoveel tijd met de bijgeleverde gel behandelen.