wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lima84

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:54

Ik heb nou toch wat gevonden!!

Heb mijn wow gecombineerd met een wintec CAIR singel, das helemaal een WOW combi!! Paard liep NOG vrijer en heeft normaal ondanks de wow wel singel toch singeldwang en dat is nu ook veel minder :D

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:00

Is ruilen met iemand geen idee??

Foxy1980 schreef:
Iemand enig idee wat losse zweetbladen voor een WOW kosten? Wil de mijne laten vervangen, heb zo'n spijt van die enorme kniewrongen... :x

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:01

Lima84 schreef:
Schangah schreef:

Enigste dat ik weet is dat ze ook 2e hands wow verkoopt en geen andere merken inruild.

Zij zou (heb ik gehoord) geen officiele opleiding hebben gehad. Omdat er hier in een straal van 15km nog een andere wow dealer zit, die daartegen protesteerde.

dat wel, als je op haa naam zoekt hier op bokt kom je een bericht tegen van Arie waarin hij oa haar vermeldt als officiele dealer :j

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:20

Snoevie schreef:
welke kniewrongen heb je,foxy1980?

Dressuur, de allergrootste die er zijn in het zwart. Weet even niet meer hoe ze heten. Ik rijd al een hele tijd met een KN symphonie, wil weer terug naar mijn WoW. Alleen, diepe zit en veel kniewrong. Ik zit zo opgesloten dat ik gewoon niet meer goed kan zitten omdat ik nu vlakke zit en geen wrong gewend ben.
Zadel is amper gebruikt, dingen zijn zo goed als nieuw. Tussen de 750 en 1000 euro is dan wel een hoop geld. Kan ik beter dit zadel verkopen en een nieuwe laten aanmeten, ook met vlakke zit.
Hmmm lastig.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:27

Wie wil een blik werpen op mijn recente foto's? Hoe vinden jullie mijn wow op mijn jonkie liggen?
Twijfel of hij te ver naar voren ligt.....
Hij loopt er wel fijn en ruim onder (paardje is nog niet zolang onder het zadel, en sinds kort rijden we dan met de wow).

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort als we eindelijk wat regelmatiger kunnen rijden (nu is de rijbak in onderhoud) laat ik de fitter voor de eerste check (na het aanmeten) komen....

ben benieuwd naar jullie mening!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:46

heb je geen last van de wrong paperboy, ze lijken precies in de weg te zitten :)

de zweetbladen is erg lastig ik zocht juist de dikke die jij hebt, misschien kun je een fitter mailen of die nog zweetbladen voor je hebben :))

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:55

Seven schreef:
heb je geen last van de wrong paperboy, ze lijken precies in de weg te zitten :)

de zweetbladen is erg lastig ik zocht juist de dikke die jij hebt, misschien kun je een fitter mailen of die nog zweetbladen voor je hebben :))

Nee, het zadel zit heerlijk heb er juist veel steun aan. Zou mijn hak nog iets moeten uitdrukken, maar op zo'n jonkie ben ik soms zo druk met vanalles en nog wat dat ik mijn been ook weleens wat optrek. Puntje heeft ook aandacht in mijn lessen :o.
Die laatste zin is niet voor mij bedoelt denk ik???

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:58

Foxy1980 schreef:
Snoevie schreef:
welke kniewrongen heb je,foxy1980?

Dressuur, de allergrootste die er zijn in het zwart. Weet even niet meer hoe ze heten. Ik rijd al een hele tijd met een KN symphonie, wil weer terug naar mijn WoW. Alleen, diepe zit en veel kniewrong. Ik zit zo opgesloten dat ik gewoon niet meer goed kan zitten omdat ik nu vlakke zit en geen wrong gewend ben.
Zadel is amper gebruikt, dingen zijn zo goed als nieuw. Tussen de 750 en 1000 euro is dan wel een hoop geld. Kan ik beter dit zadel verkopen en een nieuwe laten aanmeten, ook met vlakke zit.
Hmmm lastig.

Kan je niet iets bij de dames van schwung online? Zij verkopen ook 2e hands onderdelen los.

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:00

Die laatste zin was voor mij! :D

Misschien geen gek idee om eens een rondje fitters te bellen. Misschien kan ik een setje tegen een lagere vergoeding omruilen?
Welke fitters doen in tweedehands zadels.

Overigens vind ik je zadel een tikje te ver naar voren liggen ;)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:01

Schangah schreef:
Kan je niet iets bij de dames van schwung online? Zij verkopen ook 2e hands onderdelen los.

Daar heb ik toevallig net een afspraak mee gemaakt, wist niet dat ze ook losse onderdelen verkopen. Dat biedt perspectieven. Thanks!!

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:04

Foxy1980 schreef:
Overigens vind ik je zadel een tikje te ver naar voren liggen ;)

Dankje voor je reactie, dat dacht ikzelf ook iets. Het zadel zoekt zelf deze plek op zeg maar, hmmmm tot even laten nakijken bij de volgende check...

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:05

Foxy1980 schreef:
Schangah schreef:

Daar heb ik toevallig net een afspraak mee gemaakt, wist niet dat ze ook losse onderdelen verkopen. Dat biedt perspectieven. Thanks!!

Zie link:
http://www.schwungonline.nl/zadelonderhoud.html

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:08

ik zou het zadel ook iets naar achter leggen! :j
wel een mooi paard! :D

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:14

dankje Soraya-stef ;).

Het zadel kruipt net dat beetje naar voren en blijft daar stabiel liggen zeg maar.
Misschien een antislipdekje proberen of toch een kwestie van zadel iets aanpassen...
Met opstijgen etc, blijft het keurig liggen. Maar ja hij zou eigenlijk dat beetje niet mogen kruipen..

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:45

Paperboy schreef:
dankje Soraya-stef ;).

Het zadel kruipt net dat beetje naar voren en blijft daar stabiel liggen zeg maar.
Misschien een antislipdekje proberen of toch een kwestie van zadel iets aanpassen...
Met opstijgen etc, blijft het keurig liggen. Maar ja hij zou eigenlijk dat beetje niet mogen kruipen..

Soms is het niet anders en gaat het zadel altijd naar die plek wat je er ook aan doet.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:29

Als het paard er verder ruim en goed mee loopt zou ik het zo laten. Ziet er goed uit.

TonyLover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:16

misschien helpt dat antislipdekje inderdaad! :j
maar als het paard er verder geen last van heeft zou ik er ook niet moeilijk over doen hoor! :o :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:50

Nou ik ben nu ook officieel in het bezit van een Wow :D
Ik heb een zeer interessante ochtend gehad! Kerry Sharp is vanmorgen geweest om het zadel aan te meten.

Bij het zien van Ordeal zei hij gelijk al dat het lastig zou worden. Eigenlijk zit ongeveer alles tegen om een zadel aan te meten. Ze is behoorlijk rondgeribt (en overgewicht). Mede hierdoor ligt de singelplek heel ver naar voren, direct achter de elleboog. Haar schouder loopt juist weer ver door naar achteren en haar rug is breed. Doordat de singelplek zo ver naar voren ligt trekt de singel het zadel al snel naar voren. Hierdoor komt het zadel op de schouder te liggen, zeker aangezien deze ook nog eens ver naar achteren loopt. Als gevolg van het niet passende zadel is de bespiering op de rug/schouder/schoft niet goed. Maar er is hoop!

Hij heeft nu alleen de headplate en het lucht wat aangepast, wellicht dat volgende keer andere kussens onder het zadel komen. De headplate 4 zit nu in het zadel (dat voor een NRPSer van 1.58m :o ).

Opdracht is om de komende 2 weken onder het zadel alleen maar te stappen. Lang en laag zodat ze haar rugspieren gaat oprekken en buikspieren gaat aanspannen. Na 2 weken mag ik proberen stukjes te draven maar dan wel in de gaten houden dat het zadel niet op de schouder komt. Na 3 weken komt hij weer om opnieuw aanpassingen te doen.

Het doel is de bespiering te verbeteren. Hierdoor moet haar buik wat strakker en zal ze dus minder rond worden, daarnaast een verbetering van de rugspieren. Als gevolg hiervan moet de singelplek meer naar achteren gaan liggen en de schouder juist wat verder naar voren. Als hier sprake van is zal het zadel op de juiste manier aangemeten kunnen worden. Ik hope so!!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:53

@paperboy: je hebt wel een heel knap paard zeg!

@Daan_ordeal: had je al een WOW of kon je deze meteen houden?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:54

Daan_Ordeal: zoiets kwam er bij mij vandaag ook uit. Headplate van een 3 naar een 4 gegaan, en idd ook de rugspieren flink gaan trainen zodat ze "opbollen". Ik rij dan wel gewoon ook in draf maar idd laag en rond.
Als ik het zo lees is jouw Ordeal een beetje hetzelfde qua bouw als mijn merrie.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:56

Bedankt voor het commentaar op de foto's ik begon wat te twijfelen. Mijn oude prestige zadel heb ik weg moeten doen omdat hij daar vreselijk kort op ging lopen en wat narrig werd. Gelukkig geeft hij het direct aan als hem iets irriteerd (en dat is niet alleen met zadels ;)).
Mijn paardje is ook buikig en was nog veel buikiger, ik merk nu met de wow (en wat kilootjes minder) dat het zadel veel beter blijft liggen .
Bij mijn oude zadel moest ik een banaansingel gebruiken en dan nog bleef het naar voren kruipen en met opstijgen schuifen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:58

lonnie schreef:
@paperboy: je hebt wel een heel knap paard zeg!

Dankjewel, ben ook erg blij met hem :j.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:41

oh als ik zo die headplatematen van iedereen zie is Ravina smal met haar nr 1,en dat is nog wel een fjord.
ik heb een paar weken terug bij Marjolein opnieuw een Wow laten aanmeten,en heb daar ook een H singel bij besteld met grijs randje.
ik heb er zo veel zin in,maar tegen de tijd dat mijn zadel komt,is ze zowat uitgerekend en toch te bol om mee te rijden,haha

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:57

1 voor een fjord is redelijk smal denk ik ja!!
Ik heb die h singel ook en vind hem wel fijn maar paardje is wel iets chagi met singel vast doen, met aansingelen daarna niet meer.
Die heeft trouwens maat 4 van headplate! (en is 1.51)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:10

Mijn reus heeft ook 1 hij is dik 1.75 en voor een 4 jarige best fors :))
als ik die grote dan lees dan denkt ik direct goh daar kan mn paard 2 x in :)

fijn dat je het zo hebt kunnen regelen daan-ordeal ben benieuwd naar fots van je paard kwa bouw en dan met de wow :))