Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:36

Hier nog iemand die veel zadel gezeik heeft gehad. Heb er 1,5 jaar over gedacht wat voor zadel ik nou wilde en wie ik wilde langs laten komen.....eigenlijk niemand want ik vertrouw geen enkele zadelmaker meer. Dus ik ben benieuwd of dit zadel straks als gegoten ligt.

Arno gaat 9 & 10 juni naar Engeland om een aantal zadels op te halen.

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:09

Ik heb mijn paard nu al 8 weken stil staan IVM die zadel problemen.(ik wilde op stappen en RODEO , 5 seconde later lag ik er flink af)

Mijn paard is ook extreem gevoelig voor de kleinste dingen ,,
Aan 1 kant heel fijn, merk je direct als er iets niet goed zit/ligt aan zadel :j
Dus vandaar dat ik ook zoveel zadelmakers/passers heb gehad, ik luister naar mijn paard HIJ zegt wanneer het niet goed is of wel :j

Tja, en dan ONDANKS dat paard aan geeft dat niet goed is,, toch nog even mee rijden omdat de zadelmaker dat zegt |(
Dit heb ik te vaak gedaan helaas..

GOED,, jullie zijn dus positief :j

Ik heb helaas ALTIJD pech,, deze week heb ik er al weer 2 op bezoek gehad,,ook door diverse "bokkers" aanbevolen..
Tja, :(:)

Ik heb echt altijd pech,, en dat arme arme paard is zo ontzettend toe aan een perfect passend zadel !!
Hij staat nu 8 weken stil ( wel longeren naturlijk etc..) en knapt zo aanzienelijk op nu?
Komt weer naar me toe,, bespiering op bovenlijn komt terug,, DURFT weer wat ruimer te bewegen..

En dat allemaal door een ZOVEELSTE zadel , aangepast en wel :j

Solvej

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:29

Misschien moet je jezelf er eens van overtuigen dat je altijd geluk hebt, als je steeds maar hard genoeg blijft roepen dat je echt altijd pech hebt... sja ;)
Wat ik me afvraag is of er niet meer speelt dan alleen de zadels en/of hij dan zo'n aparte rug heeft?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:05

MiWaPi (ik ga jou een pb sturen over je naam. Dat is een dayzero opdracht :P)

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb echt kapitalen uitgegeven en er een jaar naast kunnen lopen. Ook veel gelongeerd. Uiteindelijk, nadat voor de zoveelste keer een kkotezadel was aangesmeerd heb ik de knoop doorgehakt. Met proefrijden voelde ik haar al anders gaan bewegen. Hij is denk ik twee uur bezig geweest en toen waren we eruit.

Na 8 weken belde hij. Ook die dag is hij haast twee uur bezig geweest om het perfect passend te maken. Men drie maanden moest ik bellen zodat hij het kon controleren. Vandaag komt tie pas want heb twee weken terug pas gebeld. Zadel ligt volgens mij nog steeds perfect :j
Maar had voor mijn anderen wat twijfels dus heb hem maar eens gebeld :o

Ik heb er ook heel erg tegenaan gehikt en heb echt heel veel moeten verkopen om zoveel geld bij elkaar te sprokkelen in 8 weken want alles ging altijd op aan al die stomme zadels.

Bel hem anders eens en leg uit wat er aan de hand is. Ik heb ook een kwartier geratelt toen ik hem de eerste keer belde :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:21

MiWaPi; mijne is ook extreem gevoelig, kan me er ook binnen 5 seconden afgooien, maar aan de andere kant kan hij ook doorlopen en pas na een aantal weken vreselijk gaan staken.
Met het paszadel ging hij eigenlijk zó goed lopen, ineens weer swingen, oren erop en lopen en vrolijk dat hij werd.
Die van mij heeft geen moeilijke rug, maar blijkbaar toch moeilijker als dat ik dacht. En breder dan dat iedereen dacht.

Wat voor boommaat heeft iedereen hier? Ik krijg een 4, waar is dat mee te vergelijken/

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:29

Zooist, ik kan me helemaal vinden in jou verhaal.. :j

Paard heeft tijdens mijn hele zwangerschap in land gelopen ( anderhalf jaar),
Hij was weer zo ontzettend opgeknapt , maar helaas na 3mnd rijden weer terug bij af ( en ja, zadel was weer aangepast omdat paard ook weer gegroeid was)

Echter heeft mijn paard geen moeilijke bouw hoor..

WEL een wat kortere rug en een brede ruggegraat en brede schoft MAAR wel een normale schoft qua hoogte.

Rug is heel mooi,, niet gezonken of kaarsrecht, maar mooi gevormd.

Echter wat mijn paard dus al die tijd heeft gemist is zijn bespiering in heel zijn bovenlijn ( die 100% terug was na anderhalf jaar vakantie)

MyWishMax : Inderdaad kan hij dus NA de aanpassing ook gewoon doorlopen, exact zoals jij het omschrijft :j

Mijn paard heeft nu een prestige top dressage 32cm ( die krijgt hij dus NOOIT meer op zijn rug) a zadel is 18inch en veels te lang (blijkt achteraf) en B paard is opgemeten en heeft een boommaat 34 :(:)
Ik zit momenteel nog met 15 kilo van mijn zwangerschap die er moeilijk af gaan :Y)
Mijn lengte 1.70 en gewicht 78 pas ik helaas ook niet meer in mijn andere prestige ( 17 inch boommaat 32)

En ik was zo een leek dat ik de zadelmaker constant geloofde op zijn woord betreft: zadel ligt hem weer als gegoten !

Nu ik jullie verhalen zo hoor ga ik zeer zeker Arno eens bellen :j

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:59

Mijn paard staakte ook met rijden en is ook heel anders gaan lopen onder m'n Brandt zadel, had eerst een zadel geleend omdat m'n eigen zadel niet goed meer lag en hij die dag geen tijd had om m aan te passen. Dat was al zo'n groot verschil qua lopen, volgende afspraak m'n zadel aan laten passen, even testen en bam weer op de rem, niet willen lopen, vierkant de bocht om. "ehh loopt jouw paard altijd zo?" nou nee dus. Leenzadel er weer even op en ze liep weer. Toen dus maar besloten een Brandt zadel aan te schaffen.

Overigens zal ik bij een paard wat zo erg staakt en rodeoritjes uitvoert ook verder kijken dan alleen je zadel, toen m'n paard begon met staken is ze behandeld door een fysio/chiropractor. Klaar! Denk je dan. De beste meneer had alleen niet gezien dat dr bekken scheef stond en dr wervels muurvast zaten. Dus ook onder m'n Brandt begon m'n paard te staken, een zadel kan dan nog zo goed liggen, als de rug eronder niet in orde is zal het paard nooit goed lopen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:59

Arno zou mijn zadel volgende week komen aanmeten, maar ik moet hem helaas af gaan bellen. Mijn paard heeft een fikse peesblessure en de komende 3 maanden is sowieso alleen stappen aan de hand. Ben wel benieuwd hoe hij daarmee omgaat, je hebt er immers toch voor getekend.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:02

MiWaPi hier nog een pechvogel eerste klas met als gevolg dat een super goed paard niet meer te rijden is door een zadelmaker (die zelfs erg goed bekend staan!) Ben nu bezig mijn paard het vertrouwen terug te geven in hoofdstellen singels en zadeldekjes (ja zo erg is het met hem gesteld, internationaal paard naar de knoppen) zodra dit gebeurd is is de eerste die ik bel arno voor een nieuw zadel. Hij heeft mij op mijn andere paarden overtuigd van zijn kunnen en vakmanschap en heb er dan ook het grootste vertrouwen in dat als het weer goed gaat komen met mijn paard dat zijn zadel volgende problemen zal voorkomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:17

MiWaPi schreef:
Zooist, ik kan me helemaal vinden in jou verhaal.. :j

Paard heeft tijdens mijn hele zwangerschap in land gelopen ( anderhalf jaar),
Hij was weer zo ontzettend opgeknapt , maar helaas na 3mnd rijden weer terug bij af ( en ja, zadel was weer aangepast omdat paard ook weer gegroeid was)

Echter heeft mijn paard geen moeilijke bouw hoor..

WEL een wat kortere rug en een brede ruggegraat en brede schoft MAAR wel een normale schoft qua hoogte.

Rug is heel mooi,, niet gezonken of kaarsrecht, maar mooi gevormd.

Echter wat mijn paard dus al die tijd heeft gemist is zijn bespiering in heel zijn bovenlijn ( die 100% terug was na anderhalf jaar vakantie)

MyWishMax : Inderdaad kan hij dus NA de aanpassing ook gewoon doorlopen, exact zoals jij het omschrijft :j

Mijn paard heeft nu een prestige top dressage 32cm ( die krijgt hij dus NOOIT meer op zijn rug) a zadel is 18inch en veels te lang (blijkt achteraf) en B paard is opgemeten en heeft een boommaat 34 :(:)
Ik zit momenteel nog met 15 kilo van mijn zwangerschap die er moeilijk af gaan :Y)
Mijn lengte 1.70 en gewicht 78 pas ik helaas ook niet meer in mijn andere prestige ( 17 inch boommaat 32)

En ik was zo een leek dat ik de zadelmaker constant geloofde op zijn woord betreft: zadel ligt hem weer als gegoten !

Nu ik jullie verhalen zo hoor ga ik zeer zeker Arno eens bellen :j

De bouw klinkt een beetje als de mijne, geen hoge schoft oid, wel breed, ver terug lopende schouders. Rug is vrij normaal qua vorm..

Heb ook een top dressage gehad in 32, een anky in 18 inch en 32 (was te lang en te smal) en toen andere prestige in 32 geloof ik. Nu rijd ik met een leenzadel met wijde boom uit mijn hoofd?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:18

Anouk, wat kalote zeg :(:)

sultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:02

*\o/* super *\o/* gisteren ben ik gebeld en mijn zadel is klaar *\o/* 22 juni wordt hij geleverd dan heb ik totaal 12 weken gewacht :P ben zo benieuwd hoe hij is geworden..................ik heb de sb in het zwart van buffel en runderleer met een zilveren weltlijn en een lakleren achterkant met een zilveren naamplaatje :j spannend.....

ThoranC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:18

Wat kost zo'n zadel gemiddeld? Daar ben ik nou echt heel erg benieuwd naar.
Vind het prachtige zadels.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 08:56

Anouk, wat onwijs kalote!

Gisteren is Arno bij mij geweest. Het zadel van Zoo (de AB) is nu haast zeven maanden oud. En hij lag nog perfect. Hij hoefde er niks aan te doen.
Het zadel van What, een bruine Ideal Equistrian, is wat opgevuld aan de voorkant en ligt weer perfect. Echt super zoals hij ook daar de tijd voor nam.

Mijn zadel voor mijn zwarte is afgekeurd :+
Dat is een Euroriding Diamant. Nog een supergoed en mooi zadel maar ze is er gewoon uitgegroeid.

Nu gaat hij kijken of hij thuis nog een fijn zadel voor me heeft liggen. Hij geeft een nette prijs voor mijn euroriding maar om nu een hele nieuwe te laten maken %)

Maar goed, nog even afwachten dus.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:14

Ik was ook behoorlijk kopschuw geworden na de aankoop van een nieuw zadel wat voor geen meter lag en echt klote zat......zadel eruit via MP ..en een nieuwe bij arno laten aanmeten. Ik kon hem van arno een maand op proef krijgen en als hij mij niet beviel zou hij hem zo weer terug nemen.....kijk...over service gesproken!!!! Gelukkig voor mij ( hihi en hem) vond ik het zadel van dag 1 af geweldig!

ThoranC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:02

Mamendt wat koste die van jou ongeveer?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:21

Die van mij zat zo rond de 1700, maar ik heb wel een donkerbruine incl. beugelriemen van het zelfde materiaal en een kalsleren zit......dus voor extraas betaal je ook....maar ik ben super tevreden en had ook een onmogelijk paardje qua bouw....

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:21

Ja ik heb ook allerlei extra's. Ook kalfsleer, aangepaste zweetbladen en kniewrongen. Naamplaatje achterop en ik zit aan de 1855 euries.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 09:06

naamplaatjes ...nooit aan gedacht...wel gaaf hoor!!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:01

Ja vind het leuk een persoonlijke draai eraan!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:08

Iemand interesse om over te nemen? want ik heb geen Brandt zadel en al tig dekjes!
lekker zacht met wol gevoerd...de kat wou hem al in beslag nemen :D oh ja en dubbelzijdig geborduurd :)
Helemaal nieuw...vandaag gewonnen op concour.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:17

haha wat leuk ! ^^ ik wist niet dat hij ook dekjes had :P

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:44

Goedemorgen!

Ik had hier een tijdje geleden ook al gepost.

Maar Arno komt dus woensdag aanstaande bij mijn paard! Ik vind het echt ontzettend spannend! Bo gaat straks de sterren van de hemel lopen met zijn perfecte zadel! Hoop ik dan :D

Wat ik me alleen even afvraag:
Hoe gaat het met het betalen van het zadel? Want ik neem niet aan dat hij al een zadel gaat maken zonder een euro gezien te hebben?
Moet je een voorschot betalen of het gehele bedrag op de "aanmeet-dag"?

En neemt hij het zadel dat je had ook in?

Is de wachttijd trouwens al 12 weken?? :oo

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:47

Wij hebben niks aanbetaald :n Zadels neemt hij ook in, als hij er iets aan heeft (dus verkoopbaar) wachttijd is standaard tussen de 8 en 10 weken, soms iets korter, soms iets langer.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 08:51

Hey Merel!

Nog steeds tevreden met Arno?