Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lakshmi schreef:Ik werd op facebook toegevoegd door deze zadelmaker uit Chili: https://www.facebook.com/profile.php?id=100002869278902
Zitten echt mooie werkjes tussen!
Francis schreef:In mijn ogen niet logisch om voor 'engels' te kiezen voor lange afstanden en trektochten. Als je TREC combineert met 'engels' rijden is't logisch maar TM (gewoon afkorten) wil ook buiten rijden en trektochtjes, dan is het logischer om voor een boom met bars á la western/randonnee te kiezen voor optimale gewichtsverdeling. TREC is ook niet 'op snelheid' als in 'zo snel mogelijk' dus ook daarvoor heb je de voorwaartse zit niet nodig. Ik zou (of nee, dat dóe ik) kiezen voor een zadel die de a la brida rijstlijl ondersteunt, daar heb je in dit geval 't meest aan. Vind het dus logisch dat TM niet voor 'engels' kiest.
kynshiri schreef:cambiar,
ik heb iets gelijkaardigs voor gehad en weet nu één ding. de verzender (en niet de ontvanger) is voor pakjesbedrijven de klant. De verkoper zal dus even in actie moeten schieten vrees ik. jij kunt bellen tot je een ons weegt!
Moragh schreef:Soms is er ook wel een erge anti-engelse houding hier, terwijl er nog steeds veel nagedacht en ontwikkelt wordt, dus niet alles is knellend en voorwaardse zit.
wilma84 schreef:@lusitano: buiten mijn beide buitenrij-zadels heb ik ook nog een Heather Moffett Vogue dressuurzadel. (ik weet het: ik ben decadent).
Dit zadel is mooi kort, heeft een leren boom, dus is semi boomloos en geeft de beide lange rugspieren van het paard alle ruimte. Het voelt echt als een boomzadel. Alleen...ik heb er niet voor niets twee buitenzadels bij! Hoe goed de webbing in en over de zitting ook je gewicht verdeelt, het is naar mijn mening minder geschikt voor urenlange 'statische' (slow) ritten. Je mag hem weleens proberen op Sam hoor.
Boomloos lijkt me juist bij het dressuren beter voor het paard. In de biomechanica-atlas op Dingo'sbreakfastclub staat een leuke onderbouwing hiervoor.
Cambiar schreef:Zadel is 'verloren' gegaan in het sorteerpunt zei de lieve mevrouw aan de telefoon van het hoofdkantoor, dus de hoop dat het zadel niet terecht kwam doordat het afhaalpunt in vakantie was, is ook al weg. Geen onkosten vergoeding, misschien een 30 eurootjes als troostprijsje. Slim om op het pakket te zetten dat het om een zadel ging, iemand die dit nodig heeft, kon dit gewoon meepikken. Wat een service![]()
Weeral een extra stimulans om zelf een zadel te maken, komt er zo geen rotzooi aan te pas.