Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:38

Een touwhalster loopt die van mij helemaal niet op.
Dan staakt ze compleet, doet ze niks. :+
Hoe zachter de optoming, hoe kleiner de hulpen zijn die ik hoef te geven. :j

Ik heb trouwens net een Micklem bridle maat cob gekocht. :o
Hij is voor de verkoop, niks past hier maat cob.

carolina1278

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 21:30

Heb niet alle 85 pagina's gelezen, maar zijn er hier ook mensen met een headshaker die goede resultaten hebben verkregen met dit hoofdstel?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:02

carolina1278 schreef:
Heb niet alle 85 pagina's gelezen, maar zijn er hier ook mensen met een headshaker die goede resultaten hebben verkregen met dit hoofdstel?

Op pagina 26 staan berichtjes van iemand met een heashaker (pollenallergie) die een Micklem heeft gekocht. Misschien kan je Amanda vragen hoe het nu bevalt.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 22:03

Dank je Ga even lezen en haar een pb sturen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:31

Ik heb de Arabier vandaag gereden met de Competition in combinatie met de Myler: ze slaat niet meer met haar hoofd. Misschien was ze er zo van onder de indruk dat dat straks weer komt, maar voor nu was het wel opvallend! :j

Ik heb trouwens nu een donkerbruine bij Josie in bestelling, dus straks weer een iets kloppender combinatie van tuig (heb nu een tobacco).

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:30

ik was vandaag gaan rijden en toen viel ik eraf, maar omdat ik de teugels vasthield (doe ik automatisch... niet zo goed!) gleed mijn hele hoofdstel af! gelukkig is er niks kapot, maar is dit bij jullie ook al eens gebeurd? had hem toch wel strak vast volgens mij...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:31

Hier is het hoofdstel nooit afgegleden ondanks een Welshkoppie. Maar ja, eraf vallen geeft wel hele andere druk denk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:33

Been there, done that .. :j :+

Eerste keer was in de weide tijdens een shoot, pony stond stil en ik erlangs en we moesten een stapje of 2 naar voren, en poon wilde naar achteren .. en toen stond poon ineens een stap achteruit, ik een stap vooruit en het hoofdstel lag tussen ons op de grond :+ (en ik de teugels nog vast).

Tweede keer (zelfde dag) was toen mijn verzorgster erop zat voor de foto's, ze wilde een stukje draven (zonder zadel), ik zei dat dat mocht maar dat ze de pony kende ... Je zag het zo aankomen (maar je kan echt niks doen), ineens in de bocht ging dat koppie naar beneden en bok bok bok .. en toen gleed ze eraf (zonder zadel en zonder hoofd voor je .. :P ) en toen lag ze daar met het hoofdstel bij haar, en poon stond achter haar te kijken :+

Daarmee ook mijn recente opmerking, als je hem gewoon vast doet zeg maar zit hij eigenlijk te los en kan hij dus af .. als ik hem dan een gaatje strakker doe lijkt hij erg strak te zitten (pony kon snoepje moeilijk kauwen) maar pony heeft er wel geen last van (loopt gewoon prima enzo). Dus ik weet het ook niet goed :+

Dat bokken ging trouwens zo:
Afbeelding

(is geen foto van de fotograaf, die stond erbij & keek ernaar :+ Is foto van een vriendin, gelukkig kon iedereen er achteraf om lachen ;) ).

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:19

Even een vlechtje er in dan kan het niet meer af glijden, geldt overigens voor alle hoofdstellen. (klein stukje voorpluk en manen, om de bovenzijde van je hoofdstel, kleine vlecht er in en klaar ben je)
Keelriem iets strakker kan ook, maar dat kan bij deze hoofdstellen niet.

Heel fijn dat je er niets aan over het gehouden ;) , poon is lekker bezig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:21

Hmm, kan eens zien of ik iets van een vlechtje kan maken .. alleen heeft poon geen voorpluk en heel broze manen (zomereczeem) dus ja .. :+ Maar ik ga het eens bekijken :Y)

Gelukkig was ik het niet op de foto (naja :+ ), al ben ik er ook wel al op die manier afgegaan, het was de verzorgster, dus dan sta je daar als eigenaar wel := Maar buiten wat spierpijn de dag erna had ze nergens last van, gelukkig maar. Eigenlijk vind ik het nog best wel een coole foto, heb zo al weinig actiefoto's van poon (al beginnen die de laatste tijd wel te komen *\o/* ) en dit soort actie natuurlijk helemaal uitzonderlijk :Y)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:43

Tja... Mijn hoofdstel is er ook al eens afgegleden. Maar dat kwam omdat ze zo'n ontzettende grote volle voorpluk heeft. Nadat ik een 'derde oor' had geknipt lag het hoofdstel een stuk beter en stabieler.....

Geweldige foto trouwens hierboven. Gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen! :')

xxxclau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 08:52

Hahaha! Dat is echt een grappige foto van de bokpoon!

Ik heb een 3-jarige A-pony die de Micklem al een tijdje draagt. Omdat ik hem een keertje uitleende aan een stalgenoot om te testen op haar headshaker, moest mijn Wonder een paar dagen haar oude halster/hoofdstelletje om. Ik heb haar nog nooit zo zien schuren! Ze is dus toch wel blij met de Micklem (hoewel ze helemaal niks om haar hoofd natuurlijk het allerfijnst vindt). Ook was ik me weer bewust van het gepruts van oren en manen onder het kopstuk door proppen bij een gewoon hoofdstel. De Micklem is echt superhandig wat dat betreft; gewoon op het hoofd leggen. Pony (die een duidelijke mening heeft en tijdens het geprop een "not-amused"-gezicht trok) stelt het nieuwe systeem dus erg op prijs.

De stalgenoot met de headshaker (D-pony?, beetje volbloedtype) vond het de eerste keer heel goed gaan, de hulpen kwamen bitloos, dus als pidepull, heel goed door. Een week later echter zei ze dat het hoofdstel geen effect meer had (ook rijdend met Mylerbit erbij) en dat hij er niet goed op reageerde. --Nu dat ik dit schrijf denk ik bij mezelf dat het ook aan de variabele het bit kan hebben gelegen. Haar ervaring met alleen bitloos ben ik vergeten te vragen.-- Maar zij zag dus af van de koop. Is per paard dus verschillend. Ik geloof dat zij ook al tig hoofstellen op hem geprobeerd heeft, ik weet niet wat haar het beste bevalt.

Met mijn A-pony langeteugel ik een beetje (ze is net 3 geworden). Dat doe ik altijd bitloos en dus met de Micklem bitloos als sidepull. Ik doe de neusriem dan wel een beetje strak want anders gaat hij natuurlijk schuiven op de neus. Maar dat betekent goed aansluitend, ik snoer haar nooit af, dat is ze niet gewend en is niet nodig. Schuiven doet hij dan niet!, ook niet bij longeren (was bij ons vorige Iberische kaptoom een groot probleem op het kleine neusje). Sinds ik het aan de lange teugel sturen de eerste keer met dit hoofdstel probeerde (deed het eerst met ander halster/hoofdstelletje) begreep ze links en rechts sturen direct! De hulpen kwamen dus echt heel goed door!
Wat mij betreft dus een aanrader als sidepull, maar je moet altijd kijken hoe je eigen paard erop reageert. Soms heb je niet veel aan een ander zijn ervaringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:32

Ik heb vandaag les gehad van Josepha Guillaume, zij had er nog nooit 1 gezien maar vond het wel een erg interessant hoofdstel! De enige "opmerking" was, en dat is ook hetgeen mij stoort, de kinriem zeg maar ... Ergens in mijn vorige posts heb ik gezegd dat als ik hem 'gewoon' om doe dat hij schuift (en poon hem uitkrijgt) en als ik hem een gaatje strakker doe dat poon niet kan kauwen .. Dat is dus door de positie waarbij die kinriem zit. Eigenlijk had die bij het bitloze gelijk moeten lopen met de neusriem en niet die knik naar beneden maken. Weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel? Ga volgende keer kijken of ik het niet wat anders kan bevestigen, misschien dat dat iets beter werkt, maar waarschijnlijk zal het wel niet lukken :+

Nu, het is geen ramp dat hij tijdens het werk niet volop snoepjes kan kauwen, maar toch ergens wel een klein beetje vervelend ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:43

Ben weer terug van vakantie en mijn andere micklem komt hierheen. :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:33

Zo blij :D vandaag 1e wedstrijd gereden met het hoofdstel 1e en 2e geworden met 176 en 193 punten.
Echt Tutti loopt zo super ontspannen op dit hoofdstel, op mijn protocol stond bij ontspannen: paard is haast te ontspannen :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:46

Ik had gister mn 4e wedstrijd in de B. Twee x eerste met 202 194 punten. Ik werd in mn eerst proef gejureerd door Cim Thijssen. Leuk paard fijne aanleuning. Top toch!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:19

Nou dat zal niet alleen aan het hoofdstel liggen, maar ook aan jullie nette rijden. Gefeliciteerd allebei *\o/* .
Gisteren heb ik na heel lang twijfelen ook dit hoofdstel gekocht voor mijn jonge paardje, wil het in eerste instantie als sitepull gaan gebruiken. Heb vanmorgen even geoefend zonder ruiter en hij reageert goed op de hulpen, deed hij daarvoor ook op het touwhalster.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:23

Is het wellicht een tip om in de beginpost enkele foto's te plaatsen van het hoofdstel dat in gebruik is? 85 pagina's doorzoeken voor foto's kan lastig zijn namelijk. :)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:26

In mn profiel staan een aantal actiefoto's

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 15:37

magda_90 schreef:
Is het wellicht een tip om in de beginpost enkele foto's te plaatsen van het hoofdstel dat in gebruik is? 85 pagina's doorzoeken voor foto's kan lastig zijn namelijk. :)

En de leveranciers erin te vermelden. Scheelt ook een hoop zoekwerk ;)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 22:09

Dat kon namelijk nog helemaal niet omdat zoals je kunt lezen ik vroeg om ervaringen. Het hoofdstel was net op de markt en nog bijna nergens te krijgen laat staan foto's van gebruikers.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 22:50

Dat weet ik, maar nu zou het onderhand wel kunnen.

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:24

hallo, ik zit er aan te denken om een rambo multi bridle te nemen. dit omdat ik ook graag bitloos rijdt. wel zou ik ook wedstrijd willen rijden met het hoofdstel. ik had al begrepen dat wanneer je het ringetje op de neusriem eraf haalt je wel op wedstrijden mag rijden met dit hoofdstel? en natuurlijk de bitclipjes?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:30

Zonder ringetje zonder bitclips..
Bitclips mogen ook niet.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:49

Foto's in de OP is een goeie! Heeft iemand al contact opgenomen met een Mod? Dan kunnen we nieuwsgierige mensen daarnaar verwijzen :j