WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:34

Arie is gestopt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:40

Moet je van te voren niet aangeven wat je wensen zijn? Of nemen ze gewoon alles mee?

Mrijn

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:43

Ze nemen alles mee (althans, Arie en Eleonora. De rest ken ik niet). Zo heel erg veel keuze is er niet, het gaat net om de combinaties en sommige soorten zweetbladen kunnen op verschillende manieren worden vastgemaakt. Je zult nog versteld staan wat een verschil dat kan maken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:57

bij mij was de keuze al gemaakt dus marjolein hoefde enkel mee te nemen wat ik wou :) maar ze had wel extra onderdelen meegenomen om als nog te proberen zo ook een H grith

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:02

Venetia schreef:
Vind dat een fitter best een mening mag hebben over het werk van een eventuele voorganger, zolang het maar op feiten gestoeld is en niet op horen zeggen.

Inderdaad.
Als de andere zadelpasser een compleet ander zadel aanmeet, dit kan onderbouwen en het paard duidelijk positief verschil laat merken, mag er best commentaar zijn op het werk van een voorganger wat mij betreft.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:03

Moratoetje schreef:
Ik vind het wel moeilijk hoor zo'n WOW, er zijn zoveel verschillende uitvoeringen, diepe zit, extra diep, vlak, de vele verschillende kussen, zweetbladen, etc. Als leek zie je bijna door de bomen het bos niet meer!

Veel zadelpassers zien ook door de bomen het bos niet meer ;)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:05

Mrijn schreef:
Ze nemen alles mee (althans, Arie en Eleonora. De rest ken ik niet). Zo heel erg veel keuze is er niet, het gaat net om de combinaties en sommige soorten zweetbladen kunnen op verschillende manieren worden vastgemaakt. Je zult nog versteld staan wat een verschil dat kan maken.

Zo heel veel keuze is er niet???
Nou, dat vind ik dus wel weer een typische reactie n.a.v. passessies met Arie :o
Er is namelijk ontzettend veel keuze en bij een goede pasbeurt krijg je ook de kans om dat te proberen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:08

Ik word steeds nieuwsgieriger... en ik hoop zo dat het wat is voor mijn paard!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:18

Mrijn schreef:

er is juist heel veel keus! daardoor krijg je denk ik ook het grote verschil in wat de ene passer erop zou leggen t\o een andere passer.
elkaars werk achteraf afkraken vind ik in het geheel not-done, ik ben van mening dat je je passer moet kunnen vertrouwen dat ie erachter staat bij wat ie je verkoopt. en dat als het achteraf niet goed blijkt te werken dat er dan een opossing gevonden wordt.
het is momenteel in in de paardenwereld om je voorganger af te branden, ik zie het ook bij tandartsen en smeden en bij conventionele passers,helaas,als paardenmens die alles goed wil doen voor je paard geeft dat twijfel...."wie is er nog te vertrouwen"

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:21

Helemaal mee eens Knollentuin! Elkaars werk afkraken is not done.
Lekker makkelijk ook. Het aanpassen is een vertrouwenskwestie, je moet erop kunnen vertrouwen dat je fitter/passer kundig genoeg is om Wow aan te meten/ aan te passen.
Ik heb nooit negatieve ervaringen gehad met genoemde fitter, het zadel lag altijd als een huis. Ik laat hem jaarlijks checken, dus waarom zou ik nu ineens compleet andere kussens of zweetbladen nodig hebben?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:27

Ik neem aan of je van te voren weet of je een dressuurzadel of iets anders wil. Dan hoef je 'alleen nog maar' de zitting en de zweetbladen te bepalen. Ik bedoelde meer dat ze niet bij voorbaat in paniek moet raken en dat tijdens een passessie alles langs komt wat er langs moet komen.

@Aimee: Ik weet niet precies war het op slaat dat dit een typische reactie is van een Arie-klant (dat ben ik al een jaar of 3 niet meer) want ik verdiep me in alle gevallen in een product voor ik het aanschaf (lang leve internet) en weet dan ook precies wat er te koop is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:27

knollentuin schreef:
het is momenteel in in de paardenwereld om je voorganger af te branden, ik zie het ook bij tandartsen en smeden en bij conventionele passers,helaas,als paardenmens die alles goed wil doen voor je paard geeft dat twijfel...."wie is er nog te vertrouwen"

Dat komt in mijn ogen omdat er heel veel ontwikkeling gaande is wat betreft alle zaken die er bij paardensport en het houden van een paard komen kijken.
Dus niet zozeer doordat het 'in' is om een voorganger af te kraken.
Ik heb daar op zich niet zoveel moeite mee. In mijn ogen gaat het ook niet zozeer om wie betrouwbaar is. Een onkundige zadelmaker kan namelijk best een betrouwbaar persoon zijn. Maar gaat het om wie het beste op de hoogte is, wie het minste oogkleppen op heeft en wie het meeste met de tijd mee denkt.
Dat vond/vind ik dus mooi aan de dames van Schwung, die hebben echt geen oogkleppen op.

YvonneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:50

Bij deze wil ik mijn ''ervaring'' delen met de rest van de ruiters die geintreseerd zijn in een WOW zadel.

Ik kwam voor het eerst in aanraking met het zadel 2 jaar geleden in Essen. Ik had toen des tijds een hele jonge fries gekocht die nog enorm aan het ontwikkelen was. Er werd mij gezegd dat het heel prijzig zou zijn om constand een nieuw zadel te halen elk half jaar en schrok wel heel hard van het nieuws tot dat ik '' het WOW zadel '' tegen kwam (DACHT IK!)

Er werd mij van alles beloofd ik kreeg een visitte kaartje van Arie boer en er werd gezegd dat dit zadel wat toen nog €2500 kost altijd met mij en me paard kon mee gaan zonder dat ik telkens een duur nieuw zadel moest kopen kon ik dit zadel gewoon bijstellen.

Er gingen na de beurs in Essen 3 weken voorbij totdat ik eindelijk contact kreeg met Arie Boer wat mij zeer teleur stelde maar ik begreep de drukte die de zadel maker had en maakte een afspraak wat nog 1 maand verder was. Toen de dag van het zadel samen stellen er eindelijk was lag het zadel uitstekend prima oké,... nou moesten alle onderdelen nog besteld worden er werd mij verteld dat dit maximaal 8 weken zou duren tot de onderdelen binnen waren. Nou prima had wel wat over voor zn zadel. NA 20 WEKEN nog steeds geen zadel en kreeg onwijs moeilijk contact met mijn zadel maker. Ik was behoorlijk teleur gesteld in de service van dit zadel dat het zo lang moet duren en de zadel maker totaal niet a slecht berijkbaar was!!
Toen de zadel maker eindelijk eens op nam hadden we een afspraak gemaakt om het zadel eindelijk te passen. Op dat moment toen ik er op zat zei de zadel maker tegen mij : Ja, je hebt een jong paard je moet nog wennen aan het zadel en jou paard ook. Dus in nam het voor lief dat het zadel niet optimaal lag de zadel maker had ook nog gezegd ja eigenlijk zijn deze onder delen niet voor jou besteld maar voor iemand anders maar jij was zo lang aan het wachten... ( tja ik wist niet wat ik daar van moest vinden! )

Na kwart jaar rijden kreeg ik er beetje de sik van het constand weer bellen naar de zadelmaker ik heb voice mail achter gelaten en een e-mail. Na 2 jaar heb ik nog steeds geen response en ik belde vrij wel vaak op 1 dag.

Vervolgens ben ik bij Happy Horse advies terrecht gekomen Helen heet ze echt wat een energie heeft ze in mij en me paard en me zadel gestoken. Het bleek achter af ook nog eens dat er helemaal verkeerde onderdelen mij aangesmeerd waren nu was ik echt woest op de service bij Arie Boer. Bij Helen afpraak maken gaat niet moeizaam gelukkig en ze reageert bijna altijd wel.

KORT SAMEN GEVAT:

Zadel service: is echt belabert!!! ( vooral als je nieuwe onderdelen moet hebben kun je soms meer dan 10 weken wachten)
Zadel zelf: Is wel oké hij heeft jammer genoeg nooit echt goed op mijn eigen paard gelegen.

Mijn advies:
Zoek een goeie zadel maker die veel goeie referenties heeft met een WOW zadel zo als bij Happy horse advies.
De zadels zelf zitten echt wel fijn en wil er geen afstand van doen maar had ik dit eerder geweten was ik NOOIT aan een WOW zadel begonnen. Dus denk er goed over na voor dat je een WOW zadel aanschaft.

- Yvonne -

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:11

Wat naar Yvonne! Je bent een hoop geld armer en een teleurstelling rijker. Je een zadel aan laten smeren waar je maar aan moet wennen, is nooit goed. Niet bij een wow en niet bij een regulier zadel. Dit gebeurt je maar 1 keer...
Wat betreft Arie zijn ervaring met Wow, ik durf best te zgegen dat hij een van de 2 of 3 meest ervaren Wowfitters in Nederland is. Ik denk zelfs dat hij het zadel groot heeft gemaakt in Nederland. helaas is hem een hoop rottigheid overkomen en is hij echt geen ster in communiceren (ook toen het hem allemaal voor de wind ging was hij moeilijk te bereiken en nonchalant en bot zodra hij doorhad dat je niet alles zomaar van hem aannam.)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:02

YvonneG schreef:
Mijn advies:
Zoek een goeie zadel maker die veel goeie referenties heeft met een WOW zadel zo als bij Happy horse advies.

Helaas zeggen die goede referenties ook niet zoveel.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:16

Overigens, ik heb hele goede ervaringen met de Wow fabriek. Die 20 weken wachten zitten em denk ik eerder in het tijdstip van bestellen bij wow door de dealer.

Toen ik snel kussens nodig had, had ik ze binnen een week in huis! En echt super service. Dus als iemand hier echt met een probleem zit, kan ik alleen maar aanraden direct contact met de fabriek op te nemen. Erg behulpzame mensen die echt extra hun best doen.
Ik kreeg zelfs na een paar dagen nog een mail of de kussens goed waren.

@ aimee: ik raad je aan eens op de site van Barnsby te kijken. Hun boomtakken zijn ook naar achteren gericht, echt een heel informatieve site.

Stasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:32

Het is wel heel jammer dat de slechte service je zo over het zadel doet denken. Ik heb met aanpassen ook wel een beetje pech gehad. Maar nu Kerry bij ons komt is mijn paard zo verbeterd, is al meerder mensen opgevallen waaronder Kerry zelf maar ook mijn instructrice en hoefsmid zeiden het. En dat was alleen nog haar postuur! Dus als je het kan zou ik zeker in een WOW investeren!

En alle schoonmaak verhalen van een paard pagina terug hebben mij weer even wakker gemaakt. Ik maak mijn zadel vééél te weining schoon :o thx voor de wake-up call! Vandaag nog naar les maar morgen het vet maar weer uit de kast!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:55

Ik ben ook echt een slechte schoonmaakster :=

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:36

Spam hier nog een keer mijn zadel, mocht iemand interesse hebben. Het is voor mij en paard niet meer het zadel wat het wel was. Sta wel nog steeds achter het idee van wow.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:22

mooi zadel 2005 :))
niet wat ik zoek maar wel mooie combi

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:27

Venetia schreef:
@ aimee: ik raad je aan eens op de site van Barnsby te kijken. Hun boomtakken zijn ook naar achteren gericht, echt een heel informatieve site.

Hmmmm..... Ja. Toch in de afgelopen tijd twee paarden onder Bansby zien lopen en vervolgens onder Wow. Dat was wel een wereld van verschil hoor.
Ten nadele van Barnsby welteverstaan ;)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:14

Barnsby kan op maat maken, en doet ook veel met flair. De paarden die met barnsby liepen hadden zeker geen op maat gemaakt zadel met flair van barnsby? Denk dat het dan een heel ander verhaal is, ook al heb ik er geen eigen ervaring mee.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:17

2005 schreef:
Spam hier nog een keer mijn zadel, mocht iemand interesse hebben. Het is voor mij en paard niet meer het zadel wat het wel was. Sta wel nog steeds achter het idee van wow.

[img]http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/de/2RokIG6WpqVHoqfAWVg3Kg==.jpg[/i mg]

mag ik vragen waarom niet? ben altijd wel benieuwd wat er niet (meer) goed is als iemand zijn wow verkoopt :o

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:19

Zinn: ik heb je even een pb gestuurd :).

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:48

Venetia schreef:
Barnsby kan op maat maken, en doet ook veel met flair. De paarden die met barnsby liepen hadden zeker geen op maat gemaakt zadel met flair van barnsby? Denk dat het dan een heel ander verhaal is, ook al heb ik er geen eigen ervaring mee.

Nee hoor, die hadden een op maat gemaakte Barnsby.
De ene wel met flair, de andere met wolvulling. Maar als een zadel past, moet de flair in mijn ogen geen substantieel verschil maken :o