Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Voor de liefhebbers van niet-Engelse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:52

Erg mooie zadels... Kwijl loopt hier regelmatig over het toetsenbord haha.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:52

dat zijn mooie zadels voor dat geld. Ze zien er ook erg comfortabel uit.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:39

Ga je de Riano niet halen Cambiar? Want die lijkt mij erg interessant eigenlijk.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:08

Francis schreef:
Ga je de Riano niet halen Cambiar? Want die lijkt mij erg interessant eigenlijk.

Euh francis, daar heb ik geen gras laten over groeien, die ben ik gisteren direct gaan halen :-). Ik heb de foto's genomen hier thuis. Het zadel ligt ongelofelijk goed op mijn dikste en kortste Lusitano's, maar heel vreemd eigenlijk en dat snap ik niet, het zadel lijkt ook perfect te liggen op de veel smallere Andalusiër...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:14

Oh vandaar... ik vroeg me al af, want je was zo enthousiast over dat zadel. Ja, grappig dat het op beide types goed ligt. Is't een flexibel zadel ofzo?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:19

Francis schreef:
Oh vandaar... ik vroeg me al af, want je was zo enthousiast over dat zadel. Ja, grappig dat het op beide types goed ligt. Is't een flexibel zadel ofzo?

Neen, daar was die persoon niet voor. Vaste boom. Denk dat dat 't beste is.
Ik verlang enorm om te rijden met m'n paardjes, hoop dat dit nu eens zal lukken met deze zadels. Ik had nog een tweedehandse trekker pro endurance gekocht, twee weken geleden is die verzonden geweest met kiala, maar ik hoor er niets meer van. Balen zeg. Daarom heb ik niet getwijfeld en deze Riano erbij gekocht, vrees dat m'n geld foetsie is van de trekker en het zadel erbij :((normaal duurt het maar 4 dagen maximum, dus er moet iets gebeurd zijn).

Heel mooi paardje in je profiel ;-)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:22

Da's wel bizar Cambiar, heb je wel verzend bewijs opgevraagd?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:25

Moragh schreef:
Da's wel bizar Cambiar, heb je wel verzend bewijs opgevraagd?

Ja, de verkoopster van het zadel heeft me de gegevens doorgestuurd (een nummer, waarmee ik het pakketje kan volgen). Het zit al van 27 oktober vast in het sorteercentrum (bij pakketje volgen kun je dat zien). We hebben alle twee al ontelbare mails verzonden, maar geen reactie. Het afhaalpunt weet ook van niets. Stilaan begin ik te koken en heb zin om er persoonlijk om te gaan naar dat klote centrum, maar weet niet waar dat sorteercentrum zit in Nederland. Gelukkig voor hen want ik ben echt pissed.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:29

Hoe is het betaald? Als je met Paypal of creditcard betaald, kunnen zij je vaak wel verder helpen (of wellicht geld terug geven)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:43

Niet mailen maar bellen Cambiar, mails kunnen te makkelijk genegeerd of weggegooid worden.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:57

Neen, betaald (gewone overschrijving) aan de verkoopster. Die heeft het netjes voor me opgezonden en de nummer doorgezonden zodat ik het pakket kan volgen. Het pakket zit vast in het sorteercentrum.
@Francis, ze zijn blijkbaar zo slim om geen telefoonnummer op hun site te zetten (Kiala). Als koper kan ik niets doen, heb hun voorwaarden gelezen. Enkel de verkoper kan mailen binnen de 7 dagen, heeft ze gedaan; maar geen antwoord gekregen. Ik begin aan diefstal te denken in dat sorteercentrum...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:24

Welk sorteerpunt ligt jouw pakket... Moet wel héél gek gaan dat je nergens een telefoonnummer kunt vinden. Vergt soms idd even zoeken en googelen maar meestal kun je via een achterdeurtje wel ergens komen waar een nummer staat.
Probeer gewoon eens te googelen op het adres van het sorteerpunt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:25

Kijk eens... telefoonnummer hoofdkantoor: Weverstede 23a 3431 JS Nieuwegein
030 6014024

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:38

Geniaal, ik heb er nochtans via google achter gezocht. Zal morgen bellen. Als dat opgelostraakt is dat een grote zorg minder en trakteer ik je zeker eentje als ik je ooit ergens tegenkom voor de hulp :D .
Nog eens bedankt!
(Ik heb je PB verzonden met de gegevens, misschien kan je er iets uit afleiden of zo...)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:10

Ik heb ook wel eens een paar weken op een zadel kunnen wachten. Dat zadel werd vanuit België naar Nederland verzonden. Maar uiteindelijk kwam het wel binnen.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:16

Ik hoop het, maar het brengt toch veel stress met zich mee als je echt van niets weet. Ik denk niet dat ik het nu nog zou doen na deze ervaring....

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 02:04

Mag ik dit topic 'binnenvallen' met een generaliserende vraag...

Ik ben mij aan het oriënteren op zadels.

Ik wil een ander zadel, maar zoek geen Engels zadel.
Ik heb een Westernzadel maar die zijn niet aan te passen. Nu ben ik benieuwd wat er nog meer te vinden is...

Ik ken de Australische zadels, de Iberische zadels, endurancezadels (meer Engels type al, maar wel wat 'aparter') en de Argentijnse zadels (toch, zo een 'opbouwzadel'?). Maar er zal nog veel meer zijn en nu ben ik benieuwd... :D
Ik zoek in principe niet boomloos. :)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:49

Wat voor paard heb je en wat wil je er mee doen... En hoe wil je in je zadel zitten...

Want die dingen zorgen al voor een grote schifting in mogelijkheden.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:28

Jeetje wat een gedoe Cambiar!
Hopelijk komt je zadel nu wel aan!

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 15:44

Wat vervelend zeg Cambiar. Ik hoop dat het zadel wat ik woensdag heb verstuurd wel aankomt op de plek van bestemming, het blijft toch altijd wel spannend.

Zo, ga nu maar weer eens wat pagina's lezen hier, eens kijken of ik wat meer wijs wordt uit de verschillende zadels.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:01

Moragh schreef:
Wat voor paard heb je en wat wil je er mee doen... En hoe wil je in je zadel zitten...

Want die dingen zorgen al voor een grote schifting in mogelijkheden.

Ik heb een haflinger van acht. Hij neigt iets meer naar het 'moderne type', dus niet extreem stevig.
Meest bepalende ding is TREC: langere afstanden over langere tijd. Moet er ook een huppeltje mee kunnen maken. (Maar dat lukte met mijn Westernzadel ook nog, dus ik denk dat dat niet bepalend is.)
Daarnaast ook lange ritten over minder tijd verspreid. ('Gewone' lange buitenritten)
Verder wat dressuren, maar da's niet de hoofdmoot.

Wat betreft zit heb ik geen enorme voorkeur. Comfort is wel fijn natuurlijk maar ik kan veel dingen goed waarderen. :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:13

Denk dat je naar 't zelfde op zoek bent als ik (TREC en wel lange afstanden). De meeste Randonnee zadels voldoen aan de eisen.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:28

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:33

Francis schreef:
Denk dat je naar 't zelfde op zoek bent als ik (TREC en wel lange afstanden). De meeste Randonnee zadels voldoen aan de eisen.

Ik ben ook niet enorm kieskeurig maar het zou wel fijn als een zadel iets aan te passen valt. :)
Een boomloze vind ik geen optie voor zo een lange tijd.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:36

cambiar,

ik heb iets gelijkaardigs voor gehad en weet nu één ding. de verzender (en niet de ontvanger) is voor pakjesbedrijven de klant. De verkoper zal dus even in actie moeten schieten vrees ik. jij kunt bellen tot je een ons weegt!