Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:20

siskeh schreef:
Erg gaaf ja. Een gaatje hoger zou misschien wel kunnen, heb je op de neus bij moeten stellen?
Daar kan je ook nog wat mee spelen wbt "perfecte positie".
Al met al is je hoofdstel ook wel ruim zat als ik kijk naar hoeveel gaatjes je over hebt.

Die zit op het strakste gaatje zegmaar, daar zat hij op.
Ik ga morgen een gaatje hoger proberen, ben bang dat hij qua neusriem niet mooi meer om het bit valt maar ik ga het aanzien!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:21

Afbeelding
Hoe vinden jullie hem zitten? Moet denk ik even een andere frontriem aan.

Skippy01

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 14:24

Netjes! Zou inderdaad wel een langere frontriem eraan maken :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 16:33

Vond zowel de hooks als die hierboven (micklem?) netjes zitten. Hooks valt 1 hoger denk ik ook nog wel mooi langs het bit hoor, je kan wat schuiven met het riempje door het ringetje. De Micklem idd wel andere frontriem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:12

Mocht iemand hier een chester of lingus zwart full verkopen...

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:13

darkadia schreef:
Vond zowel de hooks als die hierboven (micklem?) netjes zitten. Hooks valt 1 hoger denk ik ook nog wel mooi langs het bit hoor, je kan wat schuiven met het riempje door het ringetje. De Micklem idd wel andere frontriem.

Micklem is van kifrahorse. Maar vind deze denk ik mooier als de echte micklem die ik te leen had van een vriendin. Deze is iets soepeler, en pasvorm is exact gelijk. Alles was qua lengte riempjes e.d. precies gelijk als de micklem. Moet inderdaad even ander frontriempje bij.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:44

xMarizka schreef:
<3 <3 <3
[ [url=m/XzhAsU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tips?
Enigste wat ik kan bedenken is kijken hoe hij zit als ik de neusriem een gaatje hoger doe :)

Gaatje hoger zit hij beter om de kaak en valt best mee met het bit qua neusriem! Heel blij hiermee!
Hierbij nog een duidelijkere foto!

Afbeelding
<3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:47

Mooi is die

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:41

Afbeelding
Ik heb naast mn micklem multibridle deze aangeschaft bij Limburgs Ruiterhuis. Positief verrast over de kwaliteit van het leer. Prima hoofdstel voor dat geld.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:30

xMarizka schreef:
xMarizka schreef:
<3 <3 <3
[ [url=m/XzhAsU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tips?
Enigste wat ik kan bedenken is kijken hoe hij zit als ik de neusriem een gaatje hoger doe :)

Gaatje hoger zit hij beter om de kaak en valt best mee met het bit qua neusriem! Heel blij hiermee!
Hierbij nog een duidelijkere foto!

[ [url=m/IAW5bZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Ja, volgens mij zit de mijne ook zo - ongeveer - inderdaad!

Velaija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:01

LizMD schreef:
[ [url=m/guASvv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb naast mn micklem multibridle deze aangeschaft bij Limburgs Ruiterhuis. Positief verrast over de kwaliteit van het leer. Prima hoofdstel voor dat geld.

Welke is dit precies? Ziet er heel fijn uit en mooie pasvorm ook!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:24

Dat is een nepmicklem toch?

Waarom komt er geen bitloze nepmicklem?

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:05

Voor mijn 3 jarige merrie ben ik aan het rondkijken voor een anatomisch hoofdstel. Zelf gebruik ik al jaren met volle tevredenheid een Micklem voor mijn andere paard, maar ik ben aan het twijfelen of dit wel de juiste is voor mijn jonkie. Ze heeft namelijk een (erg) korte mond. Ik ben bang dat de onderste riem van de micklem dan gaat knijpen bij het bit. Een anatomisch hoofdstel met hoge neusriem zou dan denk ik het beste zijn gok ik. Ws iets in de vorm van Hooks Lingus? Of Equitus Delta? (maar dan is de Hooks prijstechnisch interessanter om te proberen :o ) Voor de duidelijk even een foto van het hoofd van het jonkie... Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik hoor graag!

Afbeelding

Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:50

Ik zie inderdaad wat je bedoelt met korte mond.
Ik vind de Lingus niet meteen het "stabielste" wat er is qua hoofdstel, dan is die van schockemohle wel een stuk stabieler. (en duurder ja :+ )
Lingus 2 is dan met sperriem, die ligt waarschijnlijk al stabieler, maar toch niet helemaal gelijk aan de "sperriem" van de micklem.

De vraag is dan of je graag wilt dat het bit direct aan de bakstukken ligt, of vind je dat geen must en wil je een "gewoon" fijn hoofdstel.
Bijvoorbeeld dit: https://www.kifrahorse.nl/Kieffer-Ultrasoft-Amy
Dat schockemohle hoofdstel is ook een namaak van van Nika. https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... stock.html een bokker heeft deze volgens mij ook geplaatst in dit topic, maar daarvan viel de pasvorm (voor haar paard) erg tegen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:46

lotte002 schreef:
ik meld me hier ook :)
had het nieuwe nika hoofdsteld besteld vandaag binnen gekregen

https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... stock.html

en kwaliteit is voor de prijs erg mooi.
helaas is de neusriem echt veel te ruim :( mijn paard heeft altijd maat cob en valt nooit ergens tussen in kwa maat dus baal er wel goed van ben nu aan het kijken of het mogelijk is hem te laten inkorten.

[ [url=m/TD4rW5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet jij toevallig of de sper riem eraf kan?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:52

Sita_xx schreef:
darkadia schreef:

Micklem is van kifrahorse. Maar vind deze denk ik mooier als de echte micklem die ik te leen had van een vriendin. Deze is iets soepeler, en pasvorm is exact gelijk. Alles was qua lengte riempjes e.d. precies gelijk als de micklem. Moet inderdaad even ander frontriempje bij.

Ik heb ook de micklem van Kifra. Ik gebruik hem niet meer om te rijden, alleen voor het grondwerk, dat gaat prima.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:28

Ik ben langzaam ook opzoek naar een nieuw Hoofdstel voor mijn paard. De multibridle is geen optie. Hij vindt m niet fijn, maar ik dacht misschien kan ik alleen mijn neusriem aan passen. Ik wil graag een neusriem waar de sperriem af kan.

Afbeelding

Weten jullie of deze nog ergens anders te krijgen is?

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:30

Ik heb sinds van de week het anatomische hoofdstel van kifra horse.
Kwaliteit is mooi, ik twijfel alleen nog of hij zo goed zit.
Neusriem zou volgens mij nog wel een gaatje omhoog mogen maar dan zit het bit veel te hoog/strak. Die zit nu al kantje boord voor mijn gevoel.

Afbeelding

Afbeelding
meneer had geen zin in foto's :')

Wat vinden de kenners? Kan het zo of moet ik langere bitriempjes?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:30

Is die van Kifra sterk genoeg om bitloos te rijden aan de ringetjes van de neusriem?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:52

germie schreef:
Is die van Kifra sterk genoeg om bitloos te rijden aan de ringetjes van de neusriem?

Ik heb die van kifra ook gehad. Ringentjes zijn absoluut stevig genoeg. Ik gebruik m nu nog voor t longeren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 06:45

Gizeppie schreef:
germie schreef:

Ik heb die van kifra ook gehad. Ringentjes zijn absoluut stevig genoeg. Ik gebruik m nu nog voor t longeren.

Ok. Dan zou ik het kingekruiste van de micklem er aan kunnen zetten. Ik heb namelijk al micklem nr 3 die problemen geefr, nu gaan de gespen corroderen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:15

Arlette1991 schreef:
Ik heb sinds van de week het anatomische hoofdstel van kifra horse.
Kwaliteit is mooi, ik twijfel alleen nog of hij zo goed zit.
Neusriem zou volgens mij nog wel een gaatje omhoog mogen maar dan zit het bit veel te hoog/strak. Die zit nu al kantje boord voor mijn gevoel.

[ [url=m/Qgu855.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mWc3b0.jpg]Afbeelding[/url] ]
meneer had geen zin in foto's :')

Wat vinden de kenners? Kan het zo of moet ik langere bitriempjes?

Je hebt de bitriempjes verkeerd er aan vast zitten. Ik neem iig aan dat dit een soort van Micklem moet voorstellen?
Zal even kijken of ik het duidelijk op de foto heb voor je...

Edit:

Afbeelding

Dus nee, je hoeft geen langere bitriempjes, je moet ze er alleen op een juiste manier aan vast maken.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:29

Ik heb vandaag de neusriem van sd-design binnen gekregen en twijfel een beetje of meneer bakbeest deze dan wel past... Al meerdere geprobeerd maar telkens gaat hij bij zijn neus niet dicht.

Afbeelding

Hoe vinden jullie hem zo qua hoogte liggen? Eentje hoger kan het onderste riempje niet meer dicht en denk dat hij dan sowieso te veel over het bit komt te liggen. Maar nu ligt hij misschien weer wat laag?
Vind het toch lastig zo'n anatomische neusriem :P

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:29

@germie
Die van kifra of de orginele? Ik heb de schoenmaker er wel wat dingen aan laten veranderen.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:31

xjanabananax schreef:
Ik heb vandaag de neusriem van sd-design binnen gekregen en twijfel een beetje of meneer bakbeest deze dan wel past... Al meerdere geprobeerd maar telkens gaat hij bij zijn neus niet dicht.

[ [url=m/MUArLf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe vinden jullie hem zo qua hoogte liggen? Eentje hoger kan het onderste riempje niet meer dicht en denk dat hij dan sowieso te veel over het bit komt te liggen. Maar nu ligt hij misschien weer wat laag?
Vind het toch lastig zo'n anatomische neusriem :P

Wat een prachtig Hoofdstel!