[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:41

Mijn zadelkamer heeft deze steunen maar is dat wel goed voor mijn ghost? Hij ligt er zo "wijd" op zeg maar... Of maakt dat niets uit?

Afbeelding

tennan

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:55

Ik gebruik die steunen ook, maar heb er dan gewoon een gevouwen badhanddoek tussen liggen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:06

Ik heb van de bouwmarkt zo'n houten schraag. Om de bovenkant waar het zadel op rust zo'n grijze schuimen isolatie buis. Die rust precies in de 'kamer'. Vindt het ideaal

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:03

Ik heb die ook (en ook te koop staan): ik zou de HD's er niet instoppen. Ik heb dat namelijk wel geprobeerd en dat heeft me een scheurtje in het kunstschaap opgeleverd: dat is wel lekker wollig maar een vrij dun stofje dus daar trek je een stuggere inlage zo doorheen, ook als je bijvoorbeeld 2 opelkaar wilt proberen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:10

Ik heb ook een Agradi pad, ben er erg tevreden over. Ja, het kunstbontje is vrij dun, en het zwart verkleurt snel. Maar verder prima ding voor die prijs.

Voor mijn oudere pony gebruik ik 'm met HD inlages. Gaat prima. Wel is de HD inlage net wat te lang, dus het klittenband wil niet echt mooi dicht.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:30

Ik kreeg weer een compliment over de Ghost Roma van een boomloos scepticus. Meisje wat voor de gelegenheid van de keuring zaterdag de zadelrubriek/bestgaand rijpaard gaat rijden. Zit veel stabieler dan verwacht en ze rijdt er netjes mee weg.
Het is de eerste keer dat ze met mijn paard rijdt en mijn paard wordt nu pas echt doorgereden.
Afbeelding

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:32

Ik heb gisteren een Barefoot London besteld (na een uitgebreide passessie met eempn zadelpasser). Moet zeggen dat ik toch een beetje ongerust word als ik alle ervaringen hier lees. Iemands iets opbeurends :-)?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:35

Wat is er mis met een London? Ik vind het een heel fijn zadel hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:07

Elk paard heeft een andere rug en Barefoot heeft ontzettend veel modellen, dus ook al levert een Barefoot met een model bij de een drukplekken/witte plekken op, dat betekent nog niet dat dat bij de ander met een ander model ook zo is. :)

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:11

Niks hoop ik. Ik heb me gewoon laten leiden door wat ik lekker vond zitten (en natuurlijk door de zadelpasser). Kon het toch niet laten om te zoeken naar ervaringen met de London (heel onverstandig natuurlijk als je hem net besteld hebt) en toen kwamen er toch wel een hoop negatieve reacties naar voren. Nu zijn mensen natuurlijk eerder geneigd hun negatieve dan hun positieve ervaringen te spuien maar ik schrok wel een beetje. Vandaar mijn verzoekje om positieve ervaringen te delen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:16

Tja, elk zadel zal wat negatieve ervaringen geven, naast meestal een hoop positieve. Er is een reden waarom de London al jaren voor zover ik weet een goed verkocht zadel is: de meeste mensen hebben er een positieve ervaring mee. Wat ik veel lees qua negatieve ervaringen zijn mensen die niet lekker op een boomloos zadel zitten en meestal is dat omdat ze zelf geen onafhankelijke zit hebben ... Verder zal je kunnen lezen dat het ervaren van een fijn boomloos zadel ook ten dele staat of valt met een fijne en goede pad eronder.
Ik schoof de eerste keer met mijn Barefoot Arizona en al van mijn paard af. Ik had goed aangesingeld, zadel lag goed, ik zat goed (was al jaren boomloze zadels gewend) en toch gebeurde dat. Niet omdat het zadel slecht was, wel omdat ik niet het - voor ponybeest en mij - meest geschikte zadelpad had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:18

Je moet ook niet vergeten dat boomloze zadels voor een groot deel ook nieuw of tweedehands ongezien via internet besteld worden. Een hoop negatieve ervaringen met boomloze zadels zijn dan ook gewoon dat iemand een zadel ongezien bestelt en hem dan toch breder/hoger/anders vindt zitten dan ze vantevoren bedacht/gefantaseerd ;) hadden. Dat zegt dus niets over het zadel, maar meer over de manier van kopen.
Aangezien jij hebt gekocht na een passessie en je als echt op het zadel gezeten hebt heb je al een enorme voorsprong op internetbestellers. Als je er echt fijn op gereden hebt, dan is het enige 'probleem' dat ik kan bedenken met je nieuwe zadel dat een nieuw zadel in het begin nogal lomp, hoog en bonkig voelt terwijl het paszadel waarschijnlijk al was ingereden. Je nieuwe zadel zit dus de eerste tijd nog even anders tot je het hebt ingereden. :)

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:29

Kijk daar was ik naar op zoek ;-)
Ik heb het zadelbesteld met de bijbehorende pad en de extra inlage die de zadelpasser adviseerde. We hebben nog een jonge beetje overbouwde pony de ook nog eens lekker rondgeribt is. Gevolg was dat ik al veel zadels had gepast maar niets lekker lag. Dit zadel (met pad, inlages en anatomisch gevormde singel) lag helemaal naar mijn zin. Heb nooit boomloos gereden dus ik realiseer me dat het best wennen zal zijn. Ik zal zeker ook de periode die nodig is om het in te rijden in gedachten houden!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:31

Dan komt het toch helemaal goed Minisprout :j alvast heel veel plezier ervan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:34

Precies dat wat hier boven gezegd wordt :j

En voor de rest kan de London eigenlijk vooral tegenvallen voor mensen die er niet goed in passen, doordat ze te korte pootjes hebben of de maat van het zadel dat ze hebben eigenlijk niet goed bij hun billen of lengte van bovenbenen past.

Maar er is echt niks raars aan de London hoor, en èchte drukplekken onder een Barefoot zijn zeer, zeer zeldzaam.

Ik weet eigenlijk niet of je wel een handjevol paarden kan vinden die van die permanente witte plekken op hun rug over hebben gehouden aan een Barefoot, zoals je wel veel van die diep witte drukplekken als souvenir van niet goed passende boomzadels ziet :(:)

Ik zou er zo uit mijn hoofd geen 1 weten in ieder geval, kan me niet herinneren dat iemand dat heeft gemeld of dat ik het ergens gehoord of gelezen heb...

Van die witte haren die door irritatie komen door gevoeligheid voor een randje van een dekje ofzo, die trekken normaal gesproken na 1 of 2 verharingen weer weg :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:48

Gaat vast helemaal goed komen Minisprout. Dat je maar lang plezier mag hebben van je London!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:24

Mijn zadel is verkocht! Nu heb ik dus geld voor een stapeltje nieuwe pads of zo <3 maar mijn brein zegt dat ik het beter op mijn spaarrekening kan zetten. :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:30

Soms heb ik het gevoel ja beetje vreemd misschien dat er een soort van ril in mijn Cheyenne zit? Dat loopt door mijn kruis heen zeg maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, lijkt als die klittenband ophanging door drukt ofzo, gevoels matig, Hij was nieuw toen ik hem kocht kan dat bij het in rijden horen, rij er nu twee mnd mee. Heb hem al eens opnieuw erop geplakt maar soms voel ik dat. Meer mensen die dat herkennen?

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:07

missanita84 schreef:
Soms heb ik het gevoel ja beetje vreemd misschien dat er een soort van ril in mijn Cheyenne zit? Dat loopt door mijn kruis heen zeg maar weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, lijkt als die klittenband ophanging door drukt ofzo, gevoels matig, Hij was nieuw toen ik hem kocht kan dat bij het in rijden horen, rij er nu twee mnd mee. Heb hem al eens opnieuw erop geplakt maar soms voel ik dat. Meer mensen die dat herkennen?

tja ik vind dus ook dat de barefoot zadels dat hebben, mij storen de naden die bovenop de zitting lopen, heb een bontje besteld, dan zal dit wel over zijn

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:25

Kan je eens in Paint ofzo intekenen wat je waar in het zadel voelt..? Ben wel benieuwd :)

SportArabz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:59

Weten jullie hier misschien een zadelpasser te noemen die met veel soorten boomloze zadels langs komt?

Minisprout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:01

Lilianne Boudewijns! Is pas bij mij geweest.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:21

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:53