De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:15

Helaas hier een paard met een soort bult van de Eskadron Air Easy beschermers. :( Denk dat ze wat afgezakt zijn en dan zijn gaan knellen.. hij heeft snel drukplekken. Weten jullie welke beschermers fijn de druk verdelen? Het liefst heb ik die 'allround' beschermers of zulke: http://www.dochorse.nl/lemieux-brushing ... leece.html
Omdat dit mooi aansluit, nergens knelt en drukt, maar helaas denk ik dat het wel heel heet wordt in de zomer. Ben niet heel panisch er voor dat het een beetje warm wordt, maar moet niet té worden. Ook vind ik het idee van iets van een stevige schaal wel fijn. Weten jullie misschien iets wat kan voldoen?

Edit: iemand ervaring met deze? Lijken me erg fijn en nog mooi ook. Schrok even van de prijs, maar is voor de set rondom. Dat is nog wel te doen. http://www.horseandqueen.nl/a-44423954/ ... schermers/

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 08:43

Theduchess schreef:
Heeft iemand tips voor mij? Mijn paard heeft aan beide benen schuur plekken op de kogel. Aan de binnenkant en buitenkant van het been.... Ze heeft ook een schieffel aan de binnenkant van haar linker pijpbeen dus harde peesbeschermers zijn ook vaak geen optie.
Tot nu toe heb ik deze beschermers uitgeprobeerd:
(Ik heb alleen voorbeelden opgezocht van de beschermers, kleur is niet van toepassing. Ik heb namelijk alles in het zwart of donkerblauw)
Equest beschermers
[ [url=m/zzkUhd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harry's horse peesbeschermers
[ [url=m/g6G2lx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harry's Horse dressage boots
[ [url=m/J8renr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Epplejeck dressage boots
[ [url=m/1YfYml.jpg]Afbeelding[/url] ]
Horze peesbeschermers
[ [url=m/WculDX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Anky 3 in 1 beschermers
[ [url=m/tgr0MD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Indra 3 in 1 beschermers
[ [url=m/al4mNw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand ervaring met beschermers die schuurplekken voorkomen?

Ik kan de equifit dan echt aanraden. Wel prijzig, maar deze hebben een memoryfoam voering en vormen zich daardoor super naar het been. Hier sindsdien geen schuurplekken meer gehad

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 08:50

essie_blue schreef:
Helaas hier een paard met een soort bult van de Eskadron Air Easy beschermers. :( Denk dat ze wat afgezakt zijn en dan zijn gaan knellen.. hij heeft snel drukplekken. Weten jullie welke beschermers fijn de druk verdelen? Het liefst heb ik die 'allround' beschermers of zulke: http://www.dochorse.nl/lemieux-brushing ... leece.html
Omdat dit mooi aansluit, nergens knelt en drukt, maar helaas denk ik dat het wel heel heet wordt in de zomer. Ben niet heel panisch er voor dat het een beetje warm wordt, maar moet niet té worden. Ook vind ik het idee van iets van een stevige schaal wel fijn. Weten jullie misschien iets wat kan voldoen?

Edit: iemand ervaring met deze? Lijken me erg fijn en nog mooi ook. Schrok even van de prijs, maar is voor de set rondom. Dat is nog wel te doen. http://www.horseandqueen.nl/a-44423954/ ... schermers/

Die lemieux zijn er ook zonder fleece maar met een mesh voering. http://www.lemieuxproducts.com/equipmen ... boot-white

Renee_S

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 10:26

Heeft er iemand ervaring met de kogelbeschermers van lemieux? Ik heb sinds kort de snugboots, voor mijn fjord met erg brede benen. Heb ze in full, zijn iets aan de lange kant maar bevallen verder super, benen zijn in verhouding met de harrys horse elite r grand prix die ik eerst had veel minder warm.

Nou heb ik ook nieuwe kogelbeschermers nodig, en zou ik de lemieux er natuurlijk erg mooi bij vinden maar ik vind ze wel erg prijzig. Iemand die er verder ervaring mee heeft? En weet hoe ze qua maat vallen?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:27

Voor degenen die nog Lemieux beschermers zoeken, ik heb de mijne net op marktplaats gezet:

Afbeelding

Maat L.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:04

Ik vind de LeMieux snugboots fijn. Door een wisseling van paarden niets meer aan een maatje M voor... Er is zeker niet iemand in dit topic die juist een maatje te groot heeft voor en wil ruilen? Bruin en/of zwart.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:19

Ik heb eventueel wel interesse in de zwarte M. Als je denkt dat die zal passen op eentje van 1.68 met normaal beenwerk..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:18

Ik ben op zoek naar een setje beschermers wat snel droogt aangezien ik alleen een buitenbak heb en er wel eens plassen in staan. Het zou fijn zijn dat de beschermers de volgende dag gewoon weer droog zijn :D

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:02

Heb de gok maar gemaakt en de husk beschermers besteld.
Vraagje aan de mensen die ze ook hebben, hoe lang hebben jullie moeten wachten tot je ze in huis had?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:39

1,5 week. Zat een weekend tussen. Had ze op donderdag besteld.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 21:50

Ik gebruik deze nu bijna een jaar en ben daar heel erg tevreden over. Worden niet warm, makkelijk schoon te maken en vormen naar het been. Van buiten zijn ze keihard.

Afbeelding

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:11

Degene die de husks hier te koop heeft, hoeveel vraag je ervoor inclusief verzenden naar Oostende (België)?
Ik zou misschien wel de L (die ik nu heb) sparen voor mijn springhengst(veulen) later en de M zien zitten voor mijn 9 jaarse merrie... L past haar wel, maar M zou misschien net iets netter ogen...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:48

Ze zijn verkocht :-)

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:40

Lioony schreef:
Ik gebruik deze nu bijna een jaar en ben daar heel erg tevreden over. Worden niet warm, makkelijk schoon te maken en vormen naar het been. Van buiten zijn ze keihard.

[ [url=m/NSFL3k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, en deze waren geloof ik €150??

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:15

Zoiets inderdaad! Was even een investering maar hoop dat ze nog lang mee gaan!

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:00

wwillemijn schreef:
Ze zijn verkocht :-)

Waar had jij de le mieux beschermers gekocht?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:06

Horze

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:09

Iemand nog op zoek naar snugboots in L?

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 17:47

Capriootje schreef:
Iemand nog op zoek naar snugboots in L?

Welke kleur heb je?

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:20

Als iemand nog de le mieux Prosport brushing boots heeft liggen, maakt niet uit in welke kleur. Te koop heeft of wilt verkopen hoor ik het graag! Kan ze volgensmij alleen nog vanuit Engeland bestellen...

Theduchess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:23

Aranel schreef:
Voor degenen die nog Lemieux beschermers zoeken, ik heb de mijne net op marktplaats gezet:

[ [url=m/thBZWC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maat L.

Had ze graag willen over kopen maar mijn paard heeft normaal maat M, denk dat dit te groot wordt :(, heb je een foto waar ze bij jou paard om waren?
Afbeelding
(Mijn paard heeft vrij smalle benen)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:28

Theduchess schreef:
Als iemand nog de le mieux Prosport brushing boots heeft liggen, maakt niet uit in welke kleur. Te koop heeft of wilt verkopen hoor ik het graag! Kan ze volgensmij alleen nog vanuit Engeland bestellen...

http://www.horze.nl/beenbeschermers/lem ... oClqPw_wcB

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:24

Ik wil de Zandona beenbeschermers met leren voering bestellen voor mijn paard. Hij is ontzettend onvoorzichtig met zijn benen en kan zichzelf soms flink raken.

Nu ben ik aan het twijfelen of strijkklappen wel blijven zitten en niet gaan draaien? Of dat ik beter de kapjes voor achter kan nemen?

Afbeelding

Afbeelding

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:32

Ik ga achter alleen nog maar voor beschermers die rondom zitten, anders gaat het hier altijd schuiven

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:19

Ik heb zulk model strijklappen op mijn fjord, wel ander merk. Vind ze juist erg fijn, draaien nooit. En ik vind het fijner dat ze minder afsluiten dus naar mijn idee minder warmte genereren