Het spookt hier in huis met 2 geestjes en een kitten genaamd Spook... Beiden zijn bruin vetleer, de bovenste is gloednieuw, de onderste is ongeveer een maand in gebruik.
Dat leer is echt zooo gaaf! Ik ben er echt verzot op, het leeft echt en groeit mee. Weet het niet anders te omschrijven. Ziet er gewoon gaaf uit En het zit heerlijk, precies de stroefheid die ik fijn vind. Je glijd niet weg en zit ook niet muurvast.
Helaas is de fhoenix niet meer leverbaar maar wel de hm vogue... Nu kan deze wel besteld worden maar kan ik hem niet eerst uittesten en ben ik verplicht hem af te nemen omdat hij niet standaard in het assortiment zit. Lastig het lijkt me echt een fijn zadel maar het is best een grote gok...
Anoniem
Geplaatst: 13-03-15 19:44
Teteltee schreef:
Is die rechter nou zoveel lichter? Ik dacht dat er alleen zwart en donkerbruin vetleer was?
Is allebei bruin vetleer, de lichtere is alleen gebruikt en dat leer is dus al wat gaan leven. Dus je ziet nu mooi wat het leer gaat doen na gebruik
Anoniem
Geplaatst: 13-03-15 19:47
jokari schreef:
Ja de vetleertjes zijn mooi hé ?! Vind de mijne ook zo leuk.
Al moet ik zeggen, ik heb deze week een gewone bruine leren versie met bruine nubuck zitting binnen gekregen, en boy oh boy is me dat een mooi zadel !
Oehhh strakke zadeltjes hoor Ik ben echt een ghost fanaat aan het worden haha. Ben al aan het sparen voor een 2e seat. Wordt een bonte quevis, voor de buitenritten
Wat enorm leuk zeg, al die verschillende geestjes! @Wubwub, wauw! Dat ziet er echt wel mooi uit. Bruin vetleer dus... hmmm *zet op verlanglijst* @Jokari, oh kijk! Dat is voor het eerst dat ik het pad voor de lange zweetbladen zie. Mooi!
Ik ben ineens hard gaan twijfelen. Mijn zus raad me aan om toch geen boomloos te kopen. Volgens haar gaan deze zadels juist wel drukken op de ruggenwervels en schoft/schouders.
Help ik ging vandaag sowieso naar een ruiter shop. Maar wil toch zekerheid aangezien ik mijn jonge paard ook niet naar de KL** wil helpen.
Ik denk dat jouw zus zich eens moet verdiepen in boomloze zadels. Je moet een degelijke pad gebruiken onder het zadel die voor ruggegraatvrijheid zorgt. Dus dat argument gaat niet op. En er zit geen boom in, dus ik zou niet weten wat er op de schoft en schouders moet drukken ?
Het is wel zo dat niet elk boomloos zadel per definitie voor elk paard (en elke ruiter) past, maar juist daarom kan je die dingen meestal een weekje testen. Je hebt wel veel meer kans dat het wél past dan bij een boomzadel.
Ik vind, juíst voor jonkies, een boomloosje ideaal. Loop je niet het risico elk half jaar met een zadel te zitten dat niet meer past.
(Je zus heeft imo wel gelijk wanneer je naar goedkope zadels van pak 'm beet 100 - 200 € nieuwprijs, kijkt. Dat is volgens mij rommel.)