Ik heb jaren geleden onder mijn Torsion een Torsion merinowol pas gehad...wat een ontzettend zweetding was dat zeg
Kaatastrof
Geplaatst: 14-10-15 11:49
Goh, ik vond het heel fijn bij het testen. Vandaar mijn keuze.. Ik weet bv. dat jùist de barefoot pads zweetdingen zijn en echt enorm nat blijven. (Op trektocht in de stortregen belanden.. Pad was dagen erna nog nattig )
Maar dit soort materialen wordt vaak gebruikt voor pads in de Endurance, die juist optimaal zweet en vocht moeten afdrijven, niet opnemen. COOL treeless pads made by Torsion, Italy. Designed and recommended for Torsion saddles but also suitable for other treeless saddles, especially the Freeform. The pads can be made for other makes of treeless saddles if required. Made from microfiber, the COOL pad is breathable keeping the horse's back cool. Padding in the saddle area is made from Bultex. Velcro straps at the front and at rear. The pad is proving popular in Italy amongst endurance riders.
Ik zie wel hoe het rijdt, hoe de zweetafdruk eruit ziet en of ik er tevreden over ben. Dat is de ultieme test in mijn ogen.
Ik weet wel dat de samenstelling van hun product een beetje is veranderd. Ze gingen andere materialen gebruiken. Mijn pad is met die nieuwe materialen gemaakt, vandaar de vertraging van mijn bestelling..
Die met merinowol heb ik ook nog in mijn handen vastgehad. Maar wou persé zoiets.. En ben dus wel tevreden met mijn keuze Ja, ik heb er met men vinger in zitten porren en voelt echt als fijn spul!
Oh mooi Jackytje Waar heb jij hem gekocht? Ik heb nog op internet gezocht maar kan alleen adressen in het buitenland vinden.
per mi cavallo heeft ook Trekker en zit in Nederland
Kaatastrof
Geplaatst: 14-10-15 16:33
Ik pb je even, Sonjra_vR.
Antje, denk dat Claudia78 de pad bedoelde, aangezien ze reeds een Trekker zadel heeft.
Ja, die van Toklat had ik ook al gezien Die zien er ook erg fijn uit. Wel ander materiaal als de Torsion geloof ik. Ik ben op dit soort pads gevallen door die van Onestud. Maar die is niet voor boomloze zadels als ik het goed heb. Bij een Trekker zadel is de drukverdeling zonder speciale pad wel prima anders, maar ik wou toch extra drukverdeling voor langere ritten en als mijn ouders - die zwaarder zijn dan mij - er eens willen op zitten.
Bij Torsion bieden ze dezelfde pad aan met verwisselbare inlages en een soort 'dryfeel' op de inlages aan. Blijkbaar zorgt dit voor nog extra verluchting en voorkomt het bacterievorming.. Maar dan werd het wel een duur grapje. Ik heb de goedkoopste versie zonder verwisselbare inlages.
Kaatastrof
Geplaatst: 18-10-15 18:12
Dit is het geheel dan met de pad. Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben, al is de uitsnijding niet ideaal icm mijn Trekker nu blijkt. Het was al een gefrummel om de singelstoten door het lusje te krijgen, maar lukte wel. Alleen ligt men zadel dan op het randje van de pad vooraan. Onder het rijden is de pad dan ook wat naar achteren gaan schuiven.. Lastig. Ik ga nog zien of ik het kan oplossen en desnoods Skyriding contacteren. Al sta ik niet te springen om weer maanden te moeten wachten op een pad Dus ga eerst zelf nog wat uitdokteren.
Ik moet zeggen, paard was nat - maar dat was ze helemaal - onder de pad, pad zelf was amper nat. Bovenkant helemaal droog. Inlages deden netjes hun werk en er is niets, buiten het schuiven en misschien niet de ideale pasvorm, dat ik verder kan opmerken. De pad liet de ruggengraat ook netjes vrij.
Is een H- singel vermoed ik?? Zadel lijkt iets voorover te hellen, maar dat kan ok komen door de beugels die er overheen liggen Matcht wel mooi qua kleur!
Denk dat het voorover hellen vertekent doordat de pad achteraan omhoog staat. Maar zal er in het vervolg nog eens extra op letten ook Jaa, rood is ons kleurtje
Dat is mogelijk, maar dan moet je wel extra betalen. Die van mij zijn niet verwisselbaar. Vond het zo al duur genoeg Anders had ik het wel gedaan denk ik.
Ik heb paardenharen tassels aan mijn zadel vast gemaakt, en wil er misschien nog ooit andere concho's op laten zetten en er nog iets van een schapen vacht halen voor eroverheen rijdt toch wel lekker. Ik heb daarbij ook nog een nieuwe blanket in het vooruitzicht zal ook weer eens nieuwe foto's plaatsen binnenkort.
De rode set hierboven is ook erg leuk hoor staat goed bij het paardje
Mijn rood obesessie moet echt stoppen.. Kon het niet laten.. Zie hier mijn rode limited edition nylon Nurtural. En hier zie je men gehele set nog eens goed ohz