Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Killed schreef:Ik kom even wat horen naar informatie,
Ik sukkel al met zadels sinds ik mijn paard gekocht heb, 5.5jaar intussen.
Mijn vorig zadel was een wintec pro endurance maar helaas heeft ze hierdoor spieratrofie gekregen waar de kussens achteraan op der rug kwamen, intussen heeft ze ook een peesscheur gekregen maar mogen we stilaan terug opbouwen en ben ik naar een nieuw zadel aan het uitkijken.
Ik ben al een tijd geinteresseerd in het concept van een wow zadel, luchtgevuld en alle delen zijn vervangbaar. aangezien mijn paard al wat problemen heeft gehad met haar rug lijkt me dat wel wat.
Echter weet ik helemaal niet waar ik moet beginnen, Ik heb ook al contact met een belgische fitter maar dat contact verloopt zeer moeizaam, ze is helaas niet zo goed bereikbaar. Wel had ze gezegt dat ze voor mij een zadel had liggen die ze voor €2000 passend kon maken voor ons.
Maar omdat ik dus een echte Wow-leek ben , en die fitters me alles kan wijsmaken, had ik graag gehoord of jullie wat tips hadden waar je op moet letten.
Ik heb ook al heel wat andere 2ehandsen gezien die rond de €1000 liggen, wat me momenteel beter zou uitkomen, maar dan moet je wel weten wat voor iets op je paard zou kunnen passen. Uiteraard gaat die ook nog gepast worden door een fitter.
Iemand die weet wat voor zadel op een erg breed en rond maar korte rug zou gaan, of wat al helemaal niet? ik heb begrepen dat er verschillende soorten kussens zijn die geschikt zijn voor verschillende types paarden.
Ook vroeg ik me af of het een groot probleem is dat mijn paard door het lange stilstaan erg verdikt is, haar rug is een model tafel geworden, en het vet hangt nogal op der schouders.
We zijn nu al 3 weekjes aan het stappen met 20a30minuutjes per dag, binnenkort mogen we wat opbouwen met draven.
Ik snap dat als ik nu een zadel laat aanpassen, het wellicht over een aantal maanden niet helemaal meer goed ligt, maarja ik heb wel een zadel nodig om der terug in vorm te krijgen.
Iemand die wat wijsheid kan brengen?
Alvast bedankt
xLes schreef:Ik heb net een brrr-ervaring gehad met mijn WOW.
Tijdens het rijden schoot de stijgbeugelriem er gewoon zomaar af.
Daarna even gelongeerd met het zadel nog op, ging die er opnieuw af. Jezus, dit moet toch niet kunnen?
Ik ben sowieso al een angsthaas, nu net verhuisd waardoor we beide wat stressy zijn in de nieuwe piste en dan kan ik dit soort dingen echt niet gebruiken. Vertrouwen in het zadel is naar de tuut.
Killed schreef:Dit is mijn nieuwe aanwinst!
Nu kunnen we goed beginnen aan het herstel van mijn paard, ze had in augustus een peesscheur opgelopen waardoor ze lang heeft moeten stilstaan en dus helaas 50kg verdikt is.
We mogen nu stilletjes aan opbouwen, wat nu ook weer mogelijk is met zadel.
[ [url=m/hIhAaH.jpg]Afbeelding[/url] ]