Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tsplendid

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:37

Ik schrik hier best wel van, van alle verschillende kwaliteiten! En idd heel vreemd dat dit kan gebeuren! ik wacht ook nog maar even af voordat ik zo'n dure singel koop..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:12

Ik snap ook niet dat een stukkie leer 70 euro moet kosten. Daarvoor koop je een gehele nieuwe singel van goede kwaliteit. Dus daar maken ze wel degelijk winst op bij fairfax dan.
Ik heb het idee dat de fabrikant ten onder gaat aan eigen succes. De eerste kent en master zadels warren erg goed, fairfax was de iets duurdere uitvoering. Nu moet er kennelijk produktie gedraaid worden wat ten koste gaat van de kwaliteit.

Disconto_AF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:14

Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde antwoord gekregen en mijn singel normaal onderhouden zoals ik dat met al mijn leerwerk doe en er nooit problemen mee heb.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:18

Ik ben overigens nog op zoek naar een 60 of 65 cm singel, normale breedte. Als iemand nog een heeft liggen van goede kwaliteit, ik hou me aanbevolen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:28

germie schreef:
Ik snap ook niet dat een stukkie leer 70 euro moet kosten. Daarvoor koop je een gehele nieuwe singel van goede kwaliteit. Dus daar maken ze wel degelijk winst op bij fairfax dan.
Ik heb het idee dat de fabrikant ten onder gaat aan eigen succes. De eerste kent en master zadels warren erg goed, fairfax was de iets duurdere uitvoering. Nu moet er kennelijk produktie gedraaid worden wat ten koste gaat van de kwaliteit.

Die onder de 100 euro leren singels worden niet voor een europees uurloon gemaakt.
Een stukje leer aan de singel vervangen betekend in feite dat je de hele singel op nieuw moet naaien. Kwa materiaal en arbeid snap ik goed dat dit 70 euro kost, MAAR het had in eerste instantie al niet kapot mogen gaan in dit tijdsbestek.
Het is dus aan hun om uit te zoeken wat er mis gegaan is en ik zou ook niet accoord gaan met die reparatie kosten.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:23

Wat onwijs balen dat de singels er na korte tijd al zo slecht uitzien. Ik ben (was) erg tevreden over de kwaliteit van mijn singel terwijl ik ook geen trouwe tuigpoetser ben.
Helaas hebben ze vorige week mijn auto gestolen met daarin mijn zadel en Fairfax singel...
Mocht iemand nog een Fairfax maat 70/75 cm in goede kwaliteit over hebben dan hoor ik het graag.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:26

Ik heb die van mij net verkocht, Hartje maar volgens mij staat er nog een 70 op marktplaats.
Ongelooflijk dat die van jou gejat is... :-(

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:57

Ik heb bij mijn in 2013 aangeschafte singel ook geen handleiding gekregen, in augustus 2014 een grotere maat gekocht en hierbij zat wel een voorschrift en kleine tube rapide. Maar hij is duidelijk minder zachter dan mijn eerste singel, lijkt totaal ander leer.

Desondanks blijft die wel soepel en zitten er geen beschadigingen aan.

Beide singels zijn bij de pas de deux gekocht

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:32

Jeetje wat schrik ik van die scheuren zeg in het leer! Ik mag toch hopen dat die van mij er niet zo uit ziet na 1,5 jaar. Dat vind ik inderdaad echt niet kunnen voor zo'n dure singel, hoe je hem ook onderhoud......

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 10:46

Nou ik schrik vooral van de slechte service van Fairfax.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:16

Ik vind de service, zoals jullie die beschrijven, echt bedroevend. Ik heb een nieuwe Fairfax, maar ik heb besloten gelijk maar een bontje erbij te kopen, zodat ze mij in elk geval niet kunnen afschepen over het feit dat de singel direct op de huid ligt. Eigenlijk te zot voor woorden...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:34

Ik eerlijk gezegd ook.. Heb er nu 1 om uit te proberen van mijn zadelmaker. Voordat ik overga op de singel (moet eentje die wat langer is), wil ik wel zeker weten dat ik de juiste service krijg.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:46

Het valt mij op dat mensen die zeggen ik maak 'm eigenlijk nooit schoon geen klachten hebben terwijl de singels van mensen die hen super goed verzorgen net juist de singels zijn die kapot gaan. Of misschien lees ik niet juist maar dat valt mij al een tijdje op.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 11:51

Heb er gisteren 1 gezien van een stalgenoot ook flinke scheuren aan de binnenkant. Had juist gespaard om een nieuwe te kopen, ik durf alleen niet. M'n leren kieffer singel van 20 jaar oud vertoond niet eens zulke slijtage.

Vindt het echt schandalig dat de service zo slecht is dat weerhoudt mij ervan om er 1 aan te schaffen. Je zou bijna denken dat fairfax geen correcte p.a. verzekering heeft en daarom nu 70 euro in rekening brengt voor het vervangen van de binnenkant.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:35

grauwman schreef:
Heb er gisteren 1 gezien van een stalgenoot ook flinke scheuren aan de binnenkant. Had juist gespaard om een nieuwe te kopen, ik durf alleen niet. M'n leren kieffer singel van 20 jaar oud vertoond niet eens zulke slijtage.

Vindt het echt schandalig dat de service zo slecht is dat weerhoudt mij ervan om er 1 aan te schaffen. Je zou bijna denken dat fairfax geen correcte p.a. verzekering heeft en daarom nu 70 euro in rekening brengt voor het vervangen van de binnenkant.

Ik zou lekker bij Kieffer blijven als ik jou was.
Scheelt je een hoop euro's en hoop gez..eik... En gepoets :o

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 12:37

Het is toch van de zotte dat ik ook nog rete duur bontje zou moeten kopen van fairfax, om bijv kale plekken te voorkomen. Als mijn paard de kale plekken weer krijgt, ben ik er helemaal klaar mee. Dan ga ik voorlopig met thorowgood verder, en kijk uit naar een goede Kieffer.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 14:45

Ik heb ook een Kieffer besteld nu. Nog nooit meegemaakt dat iets van leer zo snel kapot gaat.

Sebas01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:56

Heeft iemand de complete testresultaten ontvangen en de gegevens van de "onafhankelijke partij"?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:11

Na het zien van de foto's vandaag de singel maar weer eens onder handen genomen, hoop dat het wat uithaalt :+

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:24

Foi belachelijk dat de singels zo worden.
En dat er nog paarden zijn met wondjes hier worden ze tohc speciaal voor gemaakt en je betaald er een vermogen voor.
Deze singels moeten ook zonder onderhoud 10 jaar mee gaan.
En mag zelf nog wel een stuk langer vele andere singels gaan zo lang mee.
En die 70 euro krijg je gewoon weer nieuwe singel voor.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:57

Morris schreef:
grauwman schreef:

Ik zou lekker bij Kieffer blijven als ik jou was.
Scheelt je een hoop euro's en hoop gez..eik... En gepoets :o

Ik ben dus juist benieuwd of het voor mijn paard verschil uitmaakt rijden met een Fairfax of met m'n Kieffer. Ik zou het er daarom wel voor over hebben maar als de kwaliteit bagger is houdt het op.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:46

Als je een fairfax even kan lenen en uitproberen, dan zou ik dat doen. Dan weet je of het voor paard wat uitmaakt.
Er zijn vast een heleboel tevreden gebruikers, ik ben één van de weinigen (hoop ik) die niet tevreden is (over de kwaliteit van het leer).

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 14:57

Ik gebruik de singel nu een paar weken en ik ben er nog steeds erg tevreden over. De lichte singelnijd die hij had is echt helemaal verdwenen (was voor mij de reden van aankoop). Hij loopt er ook fijn mee.

En extra bonus is dat mijn zadel iets stabieler lijkt te liggen.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 15:38

Kan helaas van niemand lenen aangezien ik een kleinere maat nodig heb. Stalgenoot is juist zuinig op haar spullen maar er zitten aan beide kanten meerdere scheuren in echt zonde.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:48

Ik heb afgelopen zomer de singel gekocht en ben er nog steeds blij mee. Nu wel een bontje erbij, nu geschoren kreeg ze toch weer wondjes. met bontje is het over.