Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Niet iedereen en ieder paard beleeft het op de zelfde manier Cambiar en DC - kijk maar naar enkele van de andere hier in het topic, die juist merken dat hun paarden er heel goed mee uit de voeten kunnen. En zij zelf ook... en vergeet niet alle prehistorische ruiters, die er heel Eurasia mee rond zwerfden.
Zo - nu ga ik lekker buiten spelen
Citaat:en vergeet niet alle prehistorische ruiters, die er heel Eurasia mee rond zwerfden.
DeSprinkhaan schreef:^^
Trouwens buitenzinnig, heb al 240 euro bij elkaar
Stijgbeuels en singels hoeven waarschijnlijk niet, dus nog een maandje (misschien zelfs minder) en ik kan een bestelling doen.
Welke kleur is de middelste iberica op je site bij "te koop". de linkse is een naturel, de rechtse zwart, maar de middelste....
Cambiar schreef:Isegrim schreef:Van wanneer / waar zijn die bitten, Cambiar?
Ik denk...nog van voor de ''rollkur'' -periode
DeSprinkhaan schreef:Cambiar, het bit is door de chinezen uitgevonden, daarvoor werd ook veel bitloos gereden
Citaat:This jointed snaffle bit is made of bronze, which has a certain amount of verdigris. It is a four ring snaffle, also known as a Wilson snaffle and, in some 19th Century texts (The Loriner, Benjamin Latchford), a Persian snaffle. The rings are all small. The mouthpiece is covered in spikes - these appear to have been applied after the bit was cast. One spike has broken off.
As for origin - I bought it with some 19th Century Indian bits, but they were all steel. The bit rings seem small for the bit to be Indian, more like examples from further east - I've never seen a spiked Chinese bit, possibly Persian?
Dimensions : Total length 6½" (16.7cm), Rings 1½" (3.8cm) diameter
Ref : Bit372