WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:52

Moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje aan het kloten was met m'n benen.
Ik zat op m'n Wow gewoon 2 gaten korter dan dat ik op het zadel ervoor zat.
Als ik langer ging gingen m'n benen overal heen en verloor ik rechts m'n beugel steeds. :?

Als ik ook filmpjes vergelijk met m'n oude zadel en m'n Wow zat ik veel stiller op m'n oude zadel naar mijn idee.
(plus dat ik het mooier vind met langere beugels)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:54

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:59

Needje schreef:
Moet eerlijk bekennen dat ik ook een beetje aan het kloten was met m'n benen.
Ik zat op m'n Wow gewoon 2 gaten korter dan dat ik op het zadel ervoor zat.
Als ik langer ging gingen m'n benen overal heen en verloor ik rechts m'n beugel steeds. :?

Als ik ook filmpjes vergelijk met m'n oude zadel en m'n Wow zat ik veel stiller op m'n oude zadel naar mijn idee.
(plus dat ik het mooier vind met langere beugels)

ja dat heb ik precies het zelfde, terwijl dat als ik ze dus 2 gaten korter heb ik kramp in mijn voeten krijg omdat ik gewoon in springstand zit, voor mijn gevoel en dus te kort zit.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:59

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:12

ik heb wel dat als ik net erop zit en m'n paard nog niet los enz is, ik erg wiebel, maar naarmate ik haar loswerk en ze meer op 2 teugels, lekker in balans gaat lopen, kan ik zelf heel netjes stil zitten...Vooral die balans en het gelijke contact, en daarbij los over de rug, dan kan ik pas echt netjes zitten op mijn wow. Dat gaat op een wolzadel veel gemakkelijker, maar nu voel ik wel haarfijn aan wanneer de balans goed zit...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:15

nu heb ik een andere vraag.. enige tijd geleden is er een zadelfitter bij mij geweest voor mijn wow, die heeft wat lucht aangepast en van headplate 0 naar 2 gegaan, het gekke is dat ze mijn zadel niet kon krijgen zoals ze wilde en vertelde dat ze 2 wkn later terug zou komen.. ik hoefde die dag niks te betalen want ze verrekende het wel met de volgende keer.,.. never nooit meer wat van die fitter gehoord maar wel een andere headplate verwisseld.. en wat ik net op de site zit te lezen..schrok ik wel..
mijn paard heeft toen hij de headplate 0 had nooit geen problemen gehad met rug of schoft en ook niet dat het lucht verkeerd was naar mijn idee.

ik lees nu dus dit op de site waar ik zit te lezen.
Symptomen:

trillen met de huid
staartzwiepen
weg willen bij opzadelen
kwaad kijken of bijten bij aansingelen (let op, dit kan ook een maag probleem zijn)
hoofdschudden bij aansingelen
en nog veel meer

dat trillen met de huid doet mijn paard sinds enkele weken als ik het zadel na het rijden van zijn rug af haal.
dan begint die rug helemaal te trillen alsof er 100 vliegen op zijn rug zitten.

kan dit een teken zijn dat het zadel niet goed ligt, wat hij hiervoor dus wel had en nooit geen trillingen in de rug o.i.d. heeft gehad.

ik kreeg het idee bij de fitter, omdat ze het zadel niet goed kreeg en ik niets hoefde te betalen omdat het ook allemaal een beetje raar ging, wel een anderhalf uur in iemand en zijn zadel steken en voor het werk wat je doet geen geld vragen, zelfs geen reiskosten..maar heb het idee dat nu ik dit lees toch mijn zadel niet goed ligt.

iemand enig idee?

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:17

Hebben jullie ook dat je de foamvulling door de kussens heen voelt? Ik heb het idee dat er veel minder lucht inzit dan toen de fitter net was geweest. Is intussen wel alweer even geleden, maar het zou er toch niet uit moeten kunnen lopen toch?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:08

Had een tijd terug ook dat mijn kussen platter was geworden en mn een kant . Dit omdat indertijd een kussen wat meer lucht had gekregen als het andere omdat ik door bekkekinstabiliteit nog niet lekker kon zitten .
Denk dat een jaarlijkse check up ook niet verkeerd is . Doe je met een wol zadel ook .

Iemand ervaring met bruin biesje aan zadel zwart krijgen of maken of moet ik ooit voor een andere zit gaan . Dat zal dan heul lang duren . Ben een beetje uitgekeken op dat bruin .

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:08

Was er niet iets met effax donker ?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:10

Zinzi_jewel schreef:
Had een tijd terug ook dat mijn kussen platter was geworden en mn een kant . Dit omdat indertijd een kussen wat meer lucht had gekregen als het andere omdat ik door bekkekinstabiliteit nog niet lekker kon zitten .
Denk dat een jaarlijkse check up ook niet verkeerd is . Doe je met een wol zadel ook .

Iemand ervaring met bruin biesje aan zadel zwart krijgen of maken of moet ik ooit voor een andere zit gaan . Dat zal dan heul lang duren . Ben een beetje uitgekeken op dat bruin .

hahaha ik heb een grijze, altans ik had een grijze.. ik heb hem zwart gemaakt met zwarte zadelpoets echt van die vieze zwart wat je er nooit meer af krijgt.. kost wel wat zo'n pot maar je haalt ook alle plekjes e.d. weg

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:14

Wat is het voor spul dan ? Ik wil graag weer mn wit onderlegde hoofstel met bling front gebruiken en dat is minder mooi als je zadel bruin gebiest is . Hoewel ik een mega mooie bijpassend bruin onderlegd hoofdstel erbij heb .

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:32

Zinzi_jewel schreef:
Wat is het voor spul dan ? Ik wil graag weer mn wit onderlegde hoofstel met bling front gebruiken en dat is minder mooi als je zadel bruin gebiest is . Hoewel ik een mega mooie bijpassend bruin onderlegd hoofdstel erbij heb .

het is een zwart potje kost 13 euro. weet ff de naam niet.. kan wel zoeken op google ff snel..en anders weet ik het morgen want staat in me zadelkast.
er staat een paardenhoofd op aan de voorkant.. ehmm ff denken hoor..

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 00:53

http://www.hetschoenmakertje.nl/content ... _Palc.html

deze heb ik ook wel eens gehad die kan je ook goed gebruiken en geeft ook niet af, als je dit erop smeert en het is droog en je doet er daarna wat glanscreme op dan verkleurt het nooit meer, blijft mooi zwart.

voor die andere zal ik morgen op stal kijken sorry kan dat namelijk niet vinden op het internet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 08:19

Dank je

appiebram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:15

Ik heb een fijn 2de hands wow zadel kunnen kopen en wil deze laten aanpassen naar mij en mn paard.
Ik woon in noordholland en kan maar weinig over fitters vinden hier in de buurt!
Iemand sugestie's en of tips!!Heel graag hoor ik reaktie!

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:12

Ik ben ook heel rustig aan aan het uitkijken voor een nieuw zadel, eventueel een wow.
Maar heb zo mijn bedenkingen bij bepaalde dingen.
Aangezien we allemaal geen anky's zijn, hoe hard we het ook willen. (indien er een wel een anky meeleest is dit niet voor jou van toepassing ;) ).
Wat als je als ruiter teveel naar voor valt of juist altijd te ver neerkomt in het zadel? Wordt de lucht dan niet teveel de verkeerde kant opgeduwd? Bijvoorbeeld als je naar voor valt de lucht verplaatst hem dan naar achter waardoor er een veel te harde druk komt in de achterkant.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:18

Zoveel kan de lucht niet schuiven hoor :) Ik denk dat naar voor of naar achter vallen op een wow niet veel meer of minder invloed heeft dan op een wolzadel. Lucht zal nog beter meebewegen dan wol als je verkeerd zit. Ik merk in mijn wow zelf wel sneller of ik helemaal goed zit of niet. En zelfs Anky maakt fouten hoor :D ze heeft het ook moeten leren :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:15

Als je zo, n skippybal effect zou krijgen zit er veel te veel lucht in .
Bovendien zit de lucht verdeelt in 4 ? Compartimenten . Shoot me if i, m wrong .

Wie had er hier die Stubben mono riemen te koop ?
Ik moet een paar nieuwe . Mn dochter heeft mn riemen ingepikt :-)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:19

Al gevonden :D

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:02

Jawel daar gaan we weer met de persoonlijke bedelingen. Margreet is al jaren mijn fitter + behandeld zij mijn paard zelfs de Osteophaat en VA waren zeer te spreken over haar werk. Dus houdt svp je persoonlijke vete voor je.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 16-11-12 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:51

Ken Margreet ook al een eerlijke lieve vrouw met mega begrip voor situaties .
Daarbij heeft elk verhaal 2 kanten .
En ben overtuigd dat er klanten zijn die het bloed onder de nagels vandaan halen .

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:07

Ervaringen uit eerste hand mogen gewoon op Bokt. Als zij het zo ervaren heeft mag zij dat ook vertellen.
Ieder z'n ding.
Het blijft toch persoonlijk.
Net als DA, TA, smeden enz.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:52

Moderatoropmerking:
Ervaringen uit de eerste hand mogen gedeeld worden. Deze ervaringen dienen wel neutraal te zijn en onderbouwd te worden.
Zojuist heb ik enkele berichten verwijderd die niet aan de regels voldeden verwijderd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:55

Echt hé , vallen de overige berichten in het lucht ledige ....
Nu ja het zij zo ....

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:37

Ik moet mijn WOW zadel aan laten passen; heb het bij mijn andere paard door Arie Boer laten doen en was daar zeer tevreden over, maar begrijp dat hij het niet meer doet, dus weet iemand een goede zadelfitter omgeving Oss Nijmegen?