wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:16

Hoop voor je dat het uit maakt en anders volgende week een oplossing wordt gevonden!

Ik heb nog steeds veel plezier van mijn zadel en paardje loopt er lekker onder!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:49

@NESCAFE, dat waren de dames van Schwung uit Zwaanshoek, ff googlen dan vind je hun site, http://www.schwung-online of zoiets, heb even de gegevens niet bij de hand.
Zelfde wow-fitters waar knollentuin het ook over heeft, deze dames gaan tot in de perfectie en zijn heel eerlijk, ik heb veel aan ze te danken. _/-\o_
Ik heb ze benaderd om een advies te geven omdat ik er niet uitkwam met de wow-fitter welke mij het zadel geleverd had en het vertrouwen van haar kunde totaal verloren had, waar ik ook alle reden toe had. Helaas is het een enorm gedoe geworden omdat deze fitter zich behoorlijk gepasseerd voelde, maar ik vind het belangrijker dat ik een passend zadel heb als ik het voor € 2500,- koop en als ik na 7 maanden klooien nog niet ermee kan rijden ga ik hulp zoeken bij een ander, welke het zo voor elkaar had en het zadel nu perfect past. Denk niet dat de dames van Schwung zich er nog in durven mengen, omdat ze zo wel hun collega fitters ongewild benadelen. Maar misschien zou je ze om een advies kunnen vragen, en geeft hun visie erop misschien wel de uitkomst welke onderdelen je wel moet hebben.
In ieder geval veel succes ermee!

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:52

Bedankt Bobjebo, ik ga zo eens even de site bekijken.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:43

Ik heb dus mijn zadel omgebouwd van gewoon singel systeem naar forgirth systeem. Gister hier mee gereden en het zadel blijft wel beter liggen. Het schoof nog wel iets naar voren, maar ik zat niet meer helemaal op de nek. Wel vond ik het zadel nog wat achterover hangen als ik erop zat.
Dus hopelijk word het volgende week goed opgelost en kunnen we weer lekker rijden.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:48

Kaspar dat is iniedergeval een begin!!!! En niet meer helemala hopeloos!! Succes

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 10:57

Kaspar fijn dat het zadel zo in ieder geval al beter bleef liggen. Nu maar hopen dat de wow fitter het probleem helemaal kan oplossen.

Als het goed is komt a.s. vrijdag Kerry Sharp bij mij langs om het zadel aan te meten! Ben echt reuze benieuwd en hoop heel erg dat ik dan eindelijk ook écht een goed passend zadel heb! :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:20

O, goeie, die moet ik nog even smsen voor een afspraak.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:29

Hoop na volgende week een bericht te krijgen met de mededeling dat mijn zadel klaar is.
Liefst al volgende week want als het zadel er al de 14de is, hoop ik dat Marjolein ook in de avonduren kan, aangezien ik tot 17:00 werk.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:39

ik heb helaas mn afspraak met Iris moeten verzetten, we kregen de bak gisteren echt niet gesleept en hij is dus keihard van het toch wel stevige vriesweer de afgelopen dagen. Wilde niet riskeren om daarop te gaan rijden en voor een goede beordeling is rijden wel noodzakelijk. Dus nu weer 2 weekjes wachten...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:41

Hier ook een wow eigenaar met een vraag: kan je het pompje van de correctorpad van flair ook gebruiken voor de wow kussens?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:34

Neen, als het goed is is het verschillend. Ook logisch omdat ze niet willen dat eigenaren zelf was gaan aanmodderen aan het zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:43

ether,dat kan alleen met een tussenstukje. maar idd wat shangah zegt niet zelf rommelen. je kan met lucht ook een hoop verprutsen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:51

dat is trouwens een groot mis verstand rond om wow veel mensen/wow leken denken dat wow eigenaren de lucht zelf aan passen en dat daarom het slechte zadel zijn ./ slecht concept is :))

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:04

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:45

Die test is al heel positief!

Vraagje... Wie heeft een front gusset op zijn zadel? En hoe ziet de rug van je paard eruit? Met een uitgesproken schouder of juist niet?
Ik vraag dit omdat ik net op de officiële site lees dat een front gusset gebruikt wordt bij paarden die uitgesproken schouders hebben én een 'deukje' achter de schouders. De front gusset moet deze ruimte achter de schouders eigenlijk opvullen...
Nu... Mijn paard heeft absoluut geen 'deuk' achter zijn schouders. Hij is daar eerder flink gespierd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:50

ik heb mn hoofdstel ontvangen das snel gegaan := net nu ik een andere heb gekocht omdat niet kon rijden :=
hij is iets lichter/ warmer kwa kleur hopelijk past hij bij mn zadel
Afbeelding

heeft jou zadel wel de front gusset dan ?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:54

mooi hoofdstel hoor!!
Geen idee wat een front gusset is dus ga ervanuit dat ik deze niet heb.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 15:57

thanx hij is wat kreukelig door t verzenden vanuit america maar t leer is zacht dus dat moet wel goed komen

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:01

Yep ik heb wel de front gusset.

Maar ik heb ondertussen nog wat verder gezocht en daar las ik dat dit type kussen (voorkussen eigenlijk) gangbaar is bij Arabs, juiste omwille van hun flinke bespiering rond de schouder.
Dat druist wel tegen hetgeen ik eerder las.

@seven: mooi hoofdstel hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:04

bedankt

ik denk dat je zowiezo niet kan zeggen dit hoord op dit type paard, geen enkel paard is het zelfde zelf 2 paarden met de zelfde boom maat en type rug kunnen vreselijk verschillend zijn kwa bespiering en/of bewegingen waardoor er toch iets anders nodig kan zijn kwa kussens.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:08

Schangah schreef:
Neen, als het goed is is het verschillend. Ook logisch omdat ze niet willen dat eigenaren zelf was gaan aanmodderen aan het zadel.

Nou in den beginnen werden de pompjes voor de WOW ook los verkocht....
Maar wat is dan het verschil met zelf je correctorpad bijvullen of je flairkussens?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:09

knollentuin schreef:
ether,dat kan alleen met een tussenstukje. maar idd wat shangah zegt niet zelf rommelen. je kan met lucht ook een hoop verprutsen..

Was ook gewoon even een vraagje...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:50

Ik heb een pompje voor mijn zadel. Ik heb het alleen nog nooit zelf gebruikt. Het is wel al eens van pas gekomen als de fitter langskwam om les te geven (ze is eveneens gediplomeerd instructrice) en er moesten toch enkele aanpassingen aan het zadel gebeuren. Zelf had ze haar pompje niet bij, maar dat was dus geen enkel probleem.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:35

Ik lees hier dat bij enkele van jullie het zadel ook naar voren schuift. Nou dat probleem heb ik nu ook.
De singelstoten trekken idd ook scheef naar voren en liggen niet mooi recht naar beneden met gevolg dat het hele zadel nu naar voren wordt getrokken. Ik heb zo'n dubbel V-systeem, maar wat ik begrijp zou een pointstrap dan beter moeten werken? Ik heb mn wow icm een hgirth.
Heb een behoorlijk bolbuikig paard en de plek waar de singel ligt is dan weer een stuk slanker. Maar na het rijden merkte ik van de week dat het zadel tot halverwege over dr schouder ligt. Heb nu vrijdag een afspraak met wow fitter....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:43

Mijn zadel is net van zijn rug gevallen. Had de singel aan 1 kant los en de stijbeugel eraf. Liep naar de andere kant maar trok toch eerst even mijn jas aan, Juntos verzette gewoon een pas en alles knalde op de grond. Zo te voelen niet echt iets kapot behalve een flinke beschadiging achterop de lepel.