Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:28

Pfff, wat een wachttijden! Die van mij was er binnen zeven weken!

@Danielle: zo'n rug heeft mijn paard ook en hij kan zichzelf enorm hol maken. Ik train daarom juist op bolling van zijn rug en dat gaat erg goed. De bespiering wordt nu juist veel beter en de rug wordt een stuk sterker.

Wat me ook nu opvalt is dat mijn dekje helemaal niet meer verschuift onder het zadel. Voorheen moest ik alles goed vast maken met van die klittebandjes bovenin, maar dat is nu niet zo. De dekjes liggen als een huis!

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:58

@Sabientjeuh

Hij geeft ook nog een redelijke prijs voor je oude zadel, mocht je deze willen inleveren :D .
Dat scheelt ook weer wat, maar inderdaad de prijs is mij ook meegevallen, sommige standaard zadels zijn veel duurder en dan nog niet eens op maat gemaakt :') !

goldwing

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:40

denk niet dat hij voor een passier corona veel geeft om in te ruilen
Ik heb namelijk ook een passier corona en die heeft hij een paar keer in handen gehad om op te vullen, hij deed niets als schelden op dat zadel
En als ik hem nu voorbij loop met mijn zadel op mijn arm ( als hij bij ons op stal is om zadels te controleren ) dan zegt hij nog voor de lol joh ga aan de kant met dat K*T zadel

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:49

Whaha... hij vond mijn oude zadel ook een maandagochtendmodelletje... maar hij heeft echt een hele mooie prijs gemaakt. Voor die prijs had ik hem particulier niet op Internet gezet, dus zeker het proberen waard.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:50

Ook leuk; ik kreeg maar 600 voor m'n passier corona, terwijl hij toch wel 1000 waard is :')

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:03

UniFlap schreef:
Ook leuk; ik kreeg maar 600 voor m'n passier corona, terwijl hij toch wel 1000 waard is :')

Mijn zadel is nog maar amper 2 jaar oud, dus die gaat voor 600 niet weg :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:04

goldwing schreef:
dan zegt hij nog voor de lol joh ga aan de kant met dat K*T zadel

Over mijn oude Passier zei ie: leg maar op de bakrand, als je geluk hebt wordt ie gejat :D
Was wel een oudje hoor ;)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:24

Ja hij zal een corona niet snel kopen om te gebruiken als leenzadel ofwel als 2de hands zadel te verkopen
Hij zit gruwelijk te vloeken als hij die op moet vullen en dus passend moet maken als hij het als leen zadel geeft ofwel als iemand het van hem 2de hands koopt
Krijg het wel te horen denk ik als hij het ingeruild heeft hihi dan komt hij wel met het commentaar he wil je nog zo'n K*T zadel hebben ik heb er nog 1 in de container liggen

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:36

het is ook wel een beetje een zeurpietje :')

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:50

ja dat is het vooral als er geen vulgaten in een zadel zitten ( en dat is in de meeste duurdere zadels zo )
En dan is het bij hem meteen hommelus want dan moppert hij alles bij elkaar haha
Als hij me ziet op wedstrijd ( zijn vriendin rijd wedstrijden en hij gaat meestal mee ) dan wil hij wel eens de opmerking maken " zit niet lekker zeker "

watjijwil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:57

Arno komt redelijk vaak bij ons op stal, ik heb hem nog nooit horen klagen behalve dat die zij dat ik een poedersuiker zadel had omdat het geen opvulzadel was. ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:07

Tegen ons was hij heel eerlijk dat hij ons zadel liever niet in wilde ruilen, omdat hij er niet meer dan x bedrag voor kon geven ivm de nieuwprijs van zijn zadels en dat dat dus zonde was.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:13

Hij weet wel wat het niet en wel kan zeggen tegen bepaalde mensen
Hij weet ook wel dat ik er helemaal niets om geef dat hij opmenrkingen maakt over mijn zadel, en dat het het enige model is wat mijn paard niet met zijn schouder spieren naar achter duwt. En dat ik dus heel erg panisch ben als er iets aan het zadel moet gebeuren omdat ik een hele hoop ellende met zadels en paard heb gehad voordat ik dit zadel had

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:17

Ik heb het al eerder gepost maar ik kreeg vorig jaar echt goed geld voor mijn toen 10 jaar oude Ainsley die omgerekend 900 euro had gekost, ik kreeg er 450 euro voor! Maar ik kan me voorstellen dat hij ondertussen omkomt in de inruilzadels.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:18

Hebben jullie enig idee wat een normale prijs is om zon zadel aan te laten meten?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:19

Rond de 1500 euro.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:43

Barb schreef:
Katyatje schreef:
Pfoe, heb een mailtje terug van Arno.
Het is enorm druk en de levertijd loopt op. Mijn zadel zal er wrs pas half juni zijn en in de week van de 20e zou hij het dan komen brengen. Dat is dan in totaal 11 weken..
Positieve kant: Tegen dan zijn mijn examens alweer gedaan. :)

en wanneer is hij bij je geweest om aan te meten? Dan kan ik even uitrekenen hoe lang ik nog moet wachten op die van mij.

Aangemeten op 9 april. ;)

Tegen mij was ie ook eerlijk dat hij niet op inruilzadels zit te wachten, maar hij wou mijn Kieffer wel nog overnemen voor €400. Maar ik probeer hem voorlopig nog particulier door te verkopen voor wat meer geld. Nu mijn maatzadel toch later komt heb ik daar meer tijd voor. Hoop echt dat ik het verkocht krijg..

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:47

Vala schreef:
Ik heb het al eerder gepost maar ik kreeg vorig jaar echt goed geld voor mijn toen 10 jaar oude Ainsley die omgerekend 900 euro had gekost, ik kreeg er 450 euro voor! Maar ik kan me voorstellen dat hij ondertussen omkomt in de inruilzadels.

Ik denk dat hij goede afspraken heeft met leveranciers en ze op die manier weer terug brengt, of zoiets dergelijks. Anders heeft hij er nu wel honderden liggen!

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:52

Hij verkoopt er ook regelmatig door aan mensen die geen nieuw zadel willen/ kunnen betalen
En aan mensen die een jong paard hebben waarvan de bouw nog heel sterk gaat veranderen, vaak adviseerd hij dan om eerst een paar jaar te wachten voordat je een zadel op maat laat maken omdat het anders zonde is van je geld omdat het over een paar jaar toch niet meer past
En daar gebruikt hij dus de 2de hands inruil zadels voor

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:16

Kennissen van mij hebben ook een 2de hands bij hem gekocht,ik zou hem er ook zo voor bellen!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:21

Mij wilde hij een prima prijs geven voor mijn kieffer phryso (750 euro). Maar uiteindelijk heb ik besloten om het zadel niet weg te doen. Hij ligt namelijk helemaal netjes op mijn paard. En zowiezo is een goed passend zadel al veel waard. Bovendien laat ik mijn AB zo extreem op mij aanpassen dat het mogelijk is dat mijn bijrijder er niet lekker op kan zitten. Bovendien pakt mijn vriend zo nu en dan ook mijn paard nog weleens voor een buitenritje of sprongetje. Hij is vrij lang en heeft gewoon een zadel nodig met lange zweetbladen. Dus tja ik heb straks dan 2 zadels. 1 kabouterzadel en een 1 normaal zadel hahaha

Arno meldde mij ook dat hij niet om het kieffer zadel zat te springen. Ik heb dus eerst geprobeerd om het particulier te verkopen, maar ja daar kreeg ik geen reactie op. Of ik kreeg mailtjes of ik het zadel voor 300 euro weg wilde doen. Nou niet dus! Dus prima opgelost op deze manier.

Ik heb nu mijn boomloze zadel verkocht. Want 3 zadels is wel heel erg teveel van het goed. Was overigens binnen 2 dagen verkocht hahaha. Voor een goede prijs ook nog!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:44

Katyatje schreef:
Aangemeten op 9 april. ;)

Tegen mij was ie ook eerlijk dat hij niet op inruilzadels zit te wachten, maar hij wou mijn Kieffer wel nog overnemen voor €400. Maar ik probeer hem voorlopig nog particulier door te verkopen voor wat meer geld. Nu mijn maatzadel toch later komt heb ik daar meer tijd voor. Hoop echt dat ik het verkocht krijg..

Oeps die van mij is aangemeten op de 11e en mijn ruin krijgt nu echt een beetje last van het oude zadel.... Dat wordt dan toch het springzadel maar uit de kast halen...

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:53

Ik meld me ook aan ;-)

Kijkt hij ook hoe jij ZELF op het zadel zit?
Nu heb ik wel een vrij goed passend zadel voor mijn paard, maar ik zit voor geen meter... Heb met dit zadel eerst ook problemen gehad bij mijn paard...

Heb echt een beetje schrik om weer iets anders te gaan proberen. Stel dat dit ook niet werkt?
Nuja, zo'n risico's heb je waarschijnlijk altijd.

Hoe lang neemt hij de tijd voor jou, en je zoektocht naar nieuw zadel?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:56

Hij is bij mij bijna 2,5 uur bezig geweest. Eerst uitgebreid gekeken, toen zadels gepast en toen mocht ik gaan rijden en zeggen wat ik het fijnste vond. Maar moest álles proberen, zodat ik het goed kon vergelijken

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:01

Ja dat doet ie, maar het is fijn als je er iemand bij hebt die je goed kent rijtechnisch (je instructeur?). En hij heeft een goed geheugen want hij vroeg mij 'out of the blue' ... heb je het idee dat je hierin ook teveel naar voren zit ? Terwijl dat iets is wat met mijn merrie speelde waar hij voor het laatst 2 jaar terug voor was geweest.

Gemiddeld neemt hij ongeveer een uur, maar ik heb hem daadwerkelijk nog nooit op z'n horloge zien kijken... :') misschien dat dat is waarom hij meestal te laat is...